Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Honda XR600

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NiunioXR600




Dołączył: 04 Paź 2018
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:50, 04 Paź 2018    Temat postu: Honda XR600

Witam! Mam kłopot ze statorem w Hondzie XR600 1991r jest model o innej oporności cewek 80-200Ohm a nie 240-320Ohm zawsze miałem problem z iskrą i odpalaniem z "kopniaka" po pchnięciu dosłownie kilku metrów moto odpala i pracuje świetnie, zrobiłem remont góry silnika tak że wykluczam braki kompresji gaźnik też jest w dobrym stanie. Historia zaczęła się od tego że oddałem stator do przewinięcia w pobliskim zakładzie przewijania silników z tym że gościu chciał mnie spławić że nie ma takiego drutu więc mu go kupiłem mowa drucie 0,16mm przewinął wziął pieniądze ale niestety za nic bo stator przestał w ogóle generować napięcie a wcześniej było jakieś 5-10V AC Mając drut u siebie postanowiłem sam przewinąć kolejny raz co okazało sie po zdjeciu izolatora i rozwinieciu drutu mnie zszokowało rdzenie po przebijane do "gołej blachy" ale mniejsza o to odizolowałem od nowa rdzenie epoksydem. A i Pan nawinął obie cewki w jednym kierunku i dlatego nie było napięcia. Sugerując się tylko wagą szpulki i danymi z serwisówki uzyskałem jakieś 140ohm na obu czyli po 70 na każdej. Prąd jaki stojan przy kopaniu zaczął generować wahał się pomiędzy 25-35V chociaż teraz lekko spadł. A iskry nadal nie ma podmieniłem moduł od hondy xl250 i iskra się pojawiła ale nadal moto pali tylko na "pych". I teraz mam kilka pytań czy istnieje możliwość sprawdzenia na "sucho" cewek które stworzyłem? Czy da radę zasilić moduł z zewnątrz żeby na postoju porównać jakość iskry? Na pewnym forum przeczytałem że takie statory powinny generować od 50-100V AC I u mnie tak jest ale dopiero po napędzeniu magneta z wiertarki. Ogólnie bardzo przepraszam za brak precyzji i potyczki myślowe. Nie mam absolutnie żadnej poważnej wiedzy na tematy związane z elektroniką ale fajnie jest się dowiedzieć czegoś nowego Happy i we własnym zakresie naprawić usterki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 5:32, 18 Sty 2019    Temat postu:

Witam logicznie wyjaśniłeś problem
nawinołeś zbyt mało przewodu ...jeśli przewjasz zadbaj o izolację i nawijaj do pełna karkas -- parametr jaki nas interesuje to indukcyjność tego nie zmierzysz zwykłym multimetrem ---natomiast rezystancja jest forma stratności i powiedzmy wartościa orientacyjną łatwo sprawdzalną im cieńszy przewód tym większa rezystancja ... im więcej nawiniesz rezystancja również wzrośnie ... przewiń jeszcze raz z tym ,że nawijaj jak najwięcej ... pozwoli to osiągnąć większe napięcie przy małych obrotach czyli prze starcie ... poza tym zapraszam na [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin