Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BOMBARDIER DS 650 BRAK ISKRY
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kisiel
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:22, 20 Lut 2012    Temat postu: BOMBARDIER DS 650 BRAK ISKRY

Witam koledzy w moim quadzie pojawił się problem mianowicie podczas jazdy zgasł silnik próbowałem odpalić ale bez skutecznie po wykręceniu świeć okazuje się że jest brak iskry, gdzie szukać przyczyny? miał ktoś może taki problem ?? silnik jest taki sam jak w motorze BMW F650GS.
Wymienione wszystkie bezpieczniki na nowe,
Akumulator zastosowany z samochodu,
Prądy sprawdzone na rozruszniku ( wychodzą)
Prądy na cewkach są
Prądy w fajkach są

Zdjęć nie mogę jeszcze umieścić

















Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kisiel dnia Wto 13:31, 21 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 23:15, 20 Lut 2012    Temat postu:

Witam zbyt ogólnie napisałeś coś więcej napisz co już sprawdziłeś ??? Zrób foty łatwiej się odpowiada jeśli widać o czym piszemy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 10:07, 21 Lut 2012    Temat postu:

Witaj . Prosimy o uzupełnienie profilu , wstawienie fotek i będziemy radzić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:37, 21 Lut 2012    Temat postu:

w jaki sposób prądy pomierzone ? rozumiem na fajkach do świecy
Prądy na cewkach są
Prądy w fajkach są

... jeśli jest tam napięcie odpowiednie to automatycznie iskra się pojawić powinna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kisiel
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:15, 21 Lut 2012    Temat postu:

Właśnie nie wiem czy dobrze zmierzyłem bo robiłem to pierwszy raz bez jakiego kolwiek czytania jak to zrobić.

A zrobiłem to następująco
prąd w fajce mały około 1.2V i skacze mierzone miernikiem plus w środku fajki minus do ramy z włączonym rozrusznikiem


dodam że tego dnia co zanikła iskra na początku strzelał z rury rano


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kisiel dnia Wto 15:22, 21 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 15:29, 21 Lut 2012    Temat postu:

napięcie w fajce powinno wykazać... około 10 000 V najczęściej uszkadza multimetr Happy
Tam bez sondy nie mierzymy ... w miarę bezpiecznie zmierzyć można napięcie jakie pojawia się na wejściu do cewki WN lub lepiej oscyloskopem zbadać ....

od początku rozpiąć wtyczkę przewodów jakie wychodzą z silnika najczęściej są 2 złączki -- z 3 żółtymi nas nie interesuje to jest ładowanie do akumulatora -- po rozpięciu pomierzyć rezystancje na 2 wtyczce ... jeśli jest około 200 ohm to dalej sprawdzać ... połączenia Qad ma kilka odcięć zapłonu należy to wyeliminować na początku ... (na kierownicy ... )



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Wto 15:41, 21 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kisiel
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:37, 21 Lut 2012    Temat postu:

Nie jestem pewien czy dobrze mierzyłem ale na wtyczce która wychodzi z silnika były 2 piny przyłożyłem do jednego czerwony a do drugiego czarny kabel i rezystancja wynosi 1 ohm (na ustawieniu 200) jak poruszam po pinach to skacze raz 160 raz 60 ohm niema stałej wartości po przyłożeniu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:41, 21 Lut 2012    Temat postu:

czujnik położenia wału powinien wykazać stałą wartość .....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 16:45, 21 Lut 2012    Temat postu:

to ustaw na 2k na mierniku czy jak tam masz i wtedy sprawdz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kisiel
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:32, 21 Lut 2012    Temat postu:

teraz to przełączeniu jest stałe i wskazuje 0.24k ohm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:32, 21 Lut 2012    Temat postu:

Włączasz stacyjkę ... na styki gdzie powinien być wpięty czujnik przez rezystor 1K podajesz z bateryjki napięcie ... Happy powinna pojawić się iskra ( o ile nie ma on innych uzależnień )-- w Tym Qadzie napięcie do zasilania CDI wytwarzane jest przez wewnętrzną przetwornicę .. tak ,że wystarczy przekręcić stacyjkę i bez kręcenia wałem mamy iskrę po podaniu impulsu na czujnik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kisiel
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:38, 21 Lut 2012    Temat postu:

hmmm nie rozumie jak mam to zrobić ;/

czyli jesteśmy przy tej kostce co jest wpięty czujnik położenia wału i do tego mam podłączyć do jednego pinu plus z rezystorem 1k a do drugiego minus ?? ma to być akumulator czy źle myślę i gdzie ma się pojawić ta iskra ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kisiel dnia Wto 18:41, 21 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 18:52, 21 Lut 2012    Temat postu:

Tak jak piszesz , podaj mi jeszcze linka do serwisówki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kisiel
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:32, 21 Lut 2012    Temat postu:

i niema iskry nic się nie pojawia ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 20:38, 21 Lut 2012    Temat postu:

W takim wypadku padł moduł Wink Aku dobrze naładowane być może za małe napięcie aby przetwornica wystartowała?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kisiel
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:46, 21 Lut 2012    Temat postu:

Istnieje jakiś fizyczny sposób na sprawdzenie modułu ??? tylko kolego który masz na myśli bo jest ten taki jak radiator z tyłu i ten z przodu PE-C.....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 20:52, 21 Lut 2012    Temat postu:

Kisiel pisałem Ci na pw o tą większą serwisówkę .
Chcesz pomocy , zadajesz pytania ,
Czy da się sprawdzić ?? A podasz łaskawie tego linka ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 21:05, 21 Lut 2012    Temat postu:

Raczej ta za napisem PEC bo to obłocone to regulator napięcia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 23:25, 21 Lut 2012    Temat postu:

czyli mamy tak :
aku
kluczyk
wyłącznik przy kierownicy
Jeśli to jest ok
Tutaj masz ładnie narysowane jak sprawdzic moduł
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Śro 8:41, 22 Lut 2012    Temat postu:

Przewod czerwono fioletowy jeśli masz taki ten co idzie na cdi na nim ma byc +12v

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kisiel
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:48, 22 Lut 2012    Temat postu:

NA czerwono fioletowym jest +12v teraz jade do elektryka żeby mi sprawdził oporność na module jak wrócę to napiszę co wyszło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kisiel
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:44, 23 Lut 2012    Temat postu:

Witam wczoraj był u mnie mechanik i mam niski stan oleju i powiedział że to będzie przyczyna braku iskry ponieważ czujnik jest podpięty do modułu cdi i jest to zabezpieczenie przeciwko zatarciu silnika ile w tym prawdy hmmmm nie wiem Sad oby miał rację Happy sprawdzone wszystkie połączenia prądy i jest wszystko git moduł CDI sprawny sprawdzony jutro będę miał nowe świece i olej z filtrem to zobaczę czy prawdziwa teza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Czw 13:33, 23 Lut 2012    Temat postu:

Kolego bez obrazy, ale z punktu widzenia mechanika użytkujesz ten sprzęt w naganny sposób. Zawsze przed jakimkolwiek wyjazdem powinno się sprawdzić stan oleju, zaraz przypomina mi się (często powracające do mnie) CC700 które tak klepało z powodu bardzo niskiego stanu oleju że nazwaliśmy je Diesel. Oczywiście jego właściciel należy do osób których obchodzi tylko wlew paliwa i dziury do wsadzenia kluczyka, aż pewnego dnia się przejedzie z swoim Cienkim na złom.

Tak więc polecam na przyszłość sprawdzać stan oleju (na poziomym terenie) i regularnie wymieniać płyny serwisowe oraz filtry.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maras52 dnia Czw 13:34, 23 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kisiel
Aktywny forumowicz +



Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:34, 23 Lut 2012    Temat postu:

Fakt kolego przyznaje się do błędu Sad mam ten sprzęt zaledwie 2 tygodnie i byłem podjarany nim sprawdziłem tylko na początku wszystko, ale już zamówione wszystko co trzeba filtry oleje płyny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 9:36, 24 Lut 2012    Temat postu:

Jak już to czujnik ciśnienia, ale cosik mnie sie to nie widzi

mi też się nie widzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin