Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

brak mocy skuter 4T

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
johny79acid




Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:01, 27 Maj 2011    Temat postu: brak mocy skuter 4T

Witam wszystkich,niedawno zakupiłem okazyjnie skuter MOTOBI,miał być na chodzie,okazało się,że nie jest,uszkodzony był moduł zapłonu więc tak na szybko zrobiłem prosty układ(tyrystor+tranzystor)po prostu żeby go odpalić,oczywiście odpalił,zaczęły się testy,nie wchodził na takie obroty jak trzeba mimo,że bardzo ładnie odpalał i pracował na wolnych obrotach.Zacząłem dalej brnąć w temat i zrobiłem układ zapłonu według schematu Krokodyla,dalej to samo,znalazłem również brak iglicy od elektrozaworu ssania i tak przy okazji kupiłem nowy gażnik,doszedłem do wniosku iż coś jest nie tak z mieszanką i ściągnąłem całkiem filtr powietrza a na gażnik założyłem drobną siatkę w razie "W",oczywiście efekt był,dostał kopa,problem polega teraz jedynie na tym,ze przy gwałtownym dodaniu gazu dusi się tak jakby go zalewało ale przy stopniowym wkręca się równomiernie do końca,iskra jest zabójcza,może to świeca,kabel,fajka,przebicia?a może coś innego?czekam na Wasze propozycje i z góry dzięki za pomoc.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 15:04, 27 Maj 2011    Temat postu:

Zrób regulacje zaworów.
Sprawdź kranik podciśnieniowy.
Wg, mnie problem nie jest natury elektrycznej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
johny79acid




Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:46, 27 Maj 2011    Temat postu:

regulację zaworów zrobię wkrótce,co do kranika podciśnieniowego czy masz na myśli wylot z dekla od zaworów?(jestem bardziej elektronikiem niż mechanikiem)może przesunięcie zapłonu ma wpływ na to?najpierw zacznę od zaworów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 12:32, 28 Maj 2011    Temat postu:

Załóż temat na Elektrodzie w dziale Motorowery Inne Silniki. Poczytaj trochę postów. TPoy sie coś nowego nauczysz a ja pomogę.
Kranik podciśnieniowy, to zwykły zawór otwierany podciśnieniem branym z za przepustnicy gaźnika.
Często bywa powodem problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 13:46, 28 Maj 2011    Temat postu:

Witam.Gaźnik nowy ale trzeba go jeszcze wyregulować , z lewej strony masz na płaski wkrętak , zanim zaczniesz regulować musisz mieć założony filtr powietrza i wszystko musi być szczelnie skręcone .Delikatnie kręcisz i sprawdzasz jak się wkręca na obroty, musi się płynnie wkręcać i jak puścić gaz to obroty muszą równomiernie opadać nie mogą się wieszać.Jak czegoś nie rozumiesz to pisz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 19:55, 28 Maj 2011    Temat postu:

Nie wprowadzaj kolegi w błąd jak nie umiesz regulować składu mieszanki dla biegu jałowego.
To co opisujesz podchodzi pod "urban legend".

To że gaźnik jest nowy wcale nie oznacza, że jest dobry i gotowy do pracy! Szczególnie chińska podróba jakiegoś japończyka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 22:49, 28 Maj 2011    Temat postu:

jack63 przeczytaj po kolei , chłopak pisze że założył "drobną siatkę"
przez to przepływ powietrza jest swobodniejszy co za tym idzie skład stechiometryczny jest nie odpowiedni i silnik nie osiągnie pełnej mocy.
Zawory raczej bym zostawił w spokoju jeśli nie ma problemów z rozruchem silnika .Odsyłasz go na elektrode zamiast dać coś od siebie ,mądrzyć się każdy umie ....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 11:55, 29 Maj 2011    Temat postu:

Odsyłam go na Elektrodę bo uważam, że problem jest mechaniczny czyli wykracza poza tematykę tego forum.
Od siebie dałem sporo i dam więcej jeżeli johny79acid będzie zainteresowany. Nie będę nikogo na siłę uszczęśliwiał i właśnie mądrzył się jak ty pisząc o "nieodpowiednim składzie stechiometrycznym", co samo w sobie zawiera sprzeczność.
Skład stechiometryczny jest idealną wyliczoną przez chemika proporcją masową powietrza do paliwa im zawsze jest "odpowiedni", bo stanowi teoretyczny ideał.
Natomiast zwrócenie uwagi na siatkę jest jak najbardziej na miejscu. Szczerze mówiąc umknęła mi ona w zalewie innych informacji i jakiegoś "W" (nie wiem o co chodziło johny79acid??).
Siatkę należy koniecznie zdjąć i założyć nowy filtr powietrza aby założone przez projektanta układu dolotu opory przepływu były spełnione i gaźnik pracował należycie.
Zawory należy koniecznie sprawdzić! To że dobrze odpala może być spowodowane wzbogaceniem mieszanki przez przytkanie przepływy siatką. A jeżeli nie to i tak luzy zaworowe maleją po nagrzaniu silnika i mogą zejść do poniżej zera a zwór będzie się nadpalał. Zmniejszanie się luzów zaworowych to typowa usterka chińskich 4T.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 12:42, 29 Maj 2011    Temat postu:

Jeżeli założył drobną siatkę to jak może przytykać ?
Dostaje za dużo powietrza i go muli
Nie będziemy się tutaj domawiać bo mnie na bełta ciągnie jak widzę ot
Co do wypalania masz racje ale jak by się ludzie stosowali do zaleceń to by takich ceregieli nie było


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
johny79acid




Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:52, 29 Maj 2011    Temat postu:

Widzę ogólne zainteresowanie tematem,to spoko,tylko zastanawia mnie dlaczego wynikają jakieś niezdrowe spory.Dla wyjaśnienia(w razie "W")takie powiedzenie na wypadek jak by miało się coś stać,chodziło o tę siatkę zamiast filtra,druga sprawa różnica między starym gażnikiem a nowym jest żadna,objawy te same,może znajdzie się ktoś kto miał podobny problem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 21:59, 29 Maj 2011    Temat postu:

Przydałaby się lampa stroboskopowa do sprawdzenia kąta wyprzedzenia zapłonu , pomiar afr raczej odpada ze względów oczywistych
Sprawdz czy czasem z przewodu od podciśnienia nie leci paliwo bo czasem się trafia że nowy kranik a jaja wybiera .Jeśli jest możliwość na podmiane cewkę wn w kąplecie z fajką i świecą i pamiętaj na przyszłość że jeśli świeca jest nowa należy uruchomić silnik i ją wygrzać czyli nie gasić zaraz po uruchomieniu dla zasady można też ustawić odstęp między elektrodami świecami .Podejrzewam że twoja jednostka to gy6 ? Jeśli tak to mogę podesłać Ci serwisówkę, ewentualnie konkretne dane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin