Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak zrobić wzmacniacz sygnału impulsatora

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yamahin
Operator forum



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sandomierz

PostWysłany: Pon 21:47, 27 Cze 2011    Temat postu: jak zrobić wzmacniacz sygnału impulsatora

Witam wszystkich zakręconych na punkcie zapłonów i po raz kolejny proszę o pomoc. Otóż na tapecie po raz kolejny jest moja nieszczęsna vespa i tym razem koncepcja jest następująca:
-stator z piagio zip z tym ze zostaną tylko cewki świetlne a cewka ładowania akumulatora i cewka ładowania cewkomodułu zostaną odwinięte i nawinięte tak aby z cewkami świateł tworzyły jeden szereg cewek ładujących aku (jeśli się tak nie da zrobić z jakiegoś powodu to niech mnie ktoś oświeci proszę)
-impulsator od zipa
-moduł skoda favorit
-cewka butelkowa od poldka (docelowo od starego malucha bo ponoć działa już od 8v)

Pierwsze próby były z kołem magnesowym zipa statorem jakiegoś chińskiego badziewia 4t impulsatorem zipa cewką poldka i modułem skody.
Efekt iskra jest mocna ale nieregularna. Silnik się odzywa ale nie ma chęci odpalić- co ciekawe wystarczyło poprowadzić wiązkę kabli ze statora pod blachą mocującą impulsator aby silnik odpalił. Silnik odpala pracuje równo ale po dodaniu gazu zaczyna się szatkowanie i po podłączeniu lampy stroboskopowej widać wyraźnie że iskra jest nie regularna .wydaje mi się że pomocny był by tutaj jakiś prosty wzmacniacz sygnału impulsatora na 12v prądu stałego.
Czy ktoś ma pomysł jak coś takiego zrobić ew. jakiś schemat?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:16, 28 Cze 2011    Temat postu:



kompletny sprawdzony z regulacją w bardzo dużym zakresie z tym ,ze wzmacnia ujemne Happy nie wiem jakie chciałeś ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yamahin
Operator forum



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sandomierz

PostWysłany: Śro 18:49, 29 Cze 2011    Temat postu:

super sprawa już zamawiam części nie wiem tylko co to znaczy że ładuje ujemnie i jak mogę sprawdzić jakiego rodzaju ładowania wzmacniacz potrzebuje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:45, 29 Cze 2011    Temat postu:

części .. wyciągaj ze starego radia innego sprzętu .. szkoda czasu na zamawianie... tranzystor obojętny byle by polaryzacji NPN

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yamahin
Operator forum



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sandomierz

PostWysłany: Pon 18:00, 04 Lip 2011    Temat postu:

byłem dziś po części w sklepie ale niestety był do 17 i pocałowałem klamkę może jutro spróbuje a z ciekawych doświadczeń to podłączyłem impulsator do wzmacniacza audio diory i wyjście do modułu. Efekt ciekawy: dodanie pokrętłem basu powoduje obniżenie obrotów silnika a nawet sprawia że silnik obraca się w drugą stronę! podgłośnienie na maksa powoduje że wzmacniacz zaczyna działać jak generator impulsów i iskra na świecy skacze non stop
P.S co na schemacie oznacza ta strzałka przy oporniku 50 kiloom? czy to jakiś opornik nastawny czy coś innego ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pon 20:39, 04 Lip 2011    Temat postu:

potencjometr 50K ,

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Pon 20:40, 04 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yamahin
Operator forum



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sandomierz

PostWysłany: Śro 17:45, 06 Lip 2011    Temat postu:

Witam mam już wszystkie części przypasowałem wstępnie do płytki mam jeszcze parę pytań:
- gdzie jest plus akumulatora na schemacie (pewnie to ta dłuższa kreska ale wolę się upewnić bo zawsze mi się mylą)
- co się reguluje tym potencjometrem i na jaką wartość go ustawić
-gdzie jest wejście do wzmacniacza a gdzie wyjście
-punkt oznaczony jako uziemienie podpinam do masy czy gdzie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Śro 18:19, 06 Lip 2011    Temat postu:

Plus długa kreska , potkiem wzmocnienie ustawiasz aż będzie dobrze , wyjście to masa kondka 10uF, uziemienie tak do masy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:39, 09 Lip 2011    Temat postu:

Cytat:
- gdzie jest plus akumulatora na schemacie (pewnie to ta dłuższa kreska ale wolę się upewnić bo zawsze mi się mylą)
- co się reguluje tym potencjometrem i na jaką wartość go ustawić
-gdzie jest wejście do wzmacniacza a gdzie wyjście
-punkt oznaczony jako uziemienie podpinam do masy czy gdzie?


gdzie jest plus akumulatora na schemacie (pewnie to ta dłuższa kreska ale wolę się upewnić bo zawsze mi się mylą) --- tak dłuższa

co się reguluje tym potencjometrem i na jaką wartość go ustawić --- regulować można wzmocnienie

-gdzie jest wejście do wzmacniacza a gdzie wyjście ---wejscie na R1 wyjście z C1


punkt oznaczony jako uziemienie podpinam do masy czy gdzie?--- do masy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yamahin
Operator forum



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sandomierz

PostWysłany: Pon 11:07, 11 Lip 2011    Temat postu:

zostało mi tylko wlutować potencjometr i nie wiem jak to zrobić;
mały montażowy z oznaczeniem 473 ma trzy nogi z tego jedna jest naprzeciwko dwóch pozostałych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 15:08, 11 Lip 2011    Temat postu:

O ciemno to widzę. Wykazujesz się brakiem podstaw i co gorsze brakiem myślenia.
Masz na gotowo:
Multimetr na zakresie 200k. Szukasz dwóch wyprowadzeń potencjometru, których rezystancja się nie zmienia przy przestawianiu( pokręcaniu) potencjometru. To końce ścieżki rezystancyjnej. Trzecia końcówka to ślizgacz. Łączysz ślizgasz z jedną z końcówek i już masz rezystor o przestawialnej rezystancji. W zależności od tego którą końcówkę połączysz ze ślizgaczem rezystancja między pozostałymi dwoma rośnie przy pokręcaniu w prawo lub w lewo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yamahin
Operator forum



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: sandomierz

PostWysłany: Pon 21:19, 11 Lip 2011    Temat postu:

kolego jack63 nie musisz mi ubliżać jeśli nie chcesz to nie wysilaj się i nie odpisuj jest na tym forum wiele osób bardziej od Ciebie kompetentnych którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą bez niepotrzebnych uszczypliwości

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 21:39, 11 Lip 2011    Temat postu:

nie przesadzaj jack63 fajnie Ci wszystko wytłumaczył ! Jest dokładnie tak jak opisał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin