Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moduł zapłonowy , junak 1959r .

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba13
Forumowicz



Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:16, 21 Sie 2010    Temat postu: Moduł zapłonowy , junak 1959r .

Witam jestem nowy na forum .
Zastanawiam się czy można niewielkim kosztem zbudować moduł zapłonowy do czterosówa jednocylindrowego .na rynku sa gotowe zestawy do zamontowania lecz nie są tanie i nie wiadomo dokładnie jaką "mapę " one w sobie mają .Czujnik jest montowany na wale korbowym .
Chodzi o to że te moduły są kopią mechanicznego przyspieszacza zapłonu z lat pięćdziesiątych Happy
Przy obecnym paliwie wskazane jest przyspieszenie zapłonu :
statyczne wyprzedzenie 13°maksymalny kąt wyprzedzenia mechanicznego przyspieszacza 37 i tu by trzeba zwiększyć o co najmniej 5 stopni w przypadku modułu elektronicznego .
Przepraszam za chaotyczny opis tematu .
Czekam na pytania i opinie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 0:49, 22 Sie 2010    Temat postu:

Pomysł dobry mam pytanie czy można było by to zrobić etapami ...??
Czyli na razie zamontować elektroniczny zapłon .....wyciągnąć wnioski .. przetestować ..... następnie elektroniczny ale z przetwornicą czyli użyjemy już małej ceweczki WN takiej jak w układach CDI i to samo testy i wnioski ... dopiero w trzecim etapie zbudowanie CDI z przyspieszaczem niezależnym ale nie unikniemy budowy przetwornicy i tutaj będzie problemik -- Zbudowałem kilka sztuk ciągle udoskonalam i docelowo mam w planie zrobić w technologii SMD oczywiście przeszkodą jest płytka drukowana czyli opłacalność .. wiec myślę ze jeszcze 3 wersje i po stwierdzeniu ,że jest to doskonała HappyHappyHappy przetwornica zaprojektuję i zamówię kilkaset płytek i sukcesywnie będę wysyłał forumowiczom do eksperymentów (koszt płytki przy wielkiej serii to kilka złotych ) czyli każdy zainteresowany będzie mógł budować CDI nie martwiąc się o zasilanie
Wracając do tematu jeśli podejmiesz się budowy to nie ma problemu mogę podesłać jedną z testowych gotowych przetwornic


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba13
Forumowicz



Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 2:58, 22 Sie 2010    Temat postu:

Witam.
Dzięki za odpowiedz .
NIestety moja wiedza na te tematy jest znikoma , z mechaniką jest lepiej .
Dlatego szukamy kogos kto podejmie temat , kogoś kto sie zna na rzeczy a jednocześnie będzie gotowy na nowe wyzwania . W tej chwili nie ma na rynku produktu który by spełniał moje oczekiwania . Jest gotowy zestaw do montażu , ale pytając o szczegóły typu "mapa zapłonu" jest cisza. Podobno charakterystyka jest wzięta z oryginału , a jak juz wcześniej pisałem do obecnego paliwa potrzebne jest większe wyprzedzenie zapłonu aby w pełni wykorzystać potencjał silnika . Nawet statyczny punkt 13 stopni można by zrobić nieco później 9 -10 stopni , ułatwiło ny to rozruch (tak mi się wydaje) .Aby zapewnić precyzje zapłonu punkt zaplonu był by brany z wału korbowego .
Teraz to czego byśmy chcieli (ja i grupa użytkowników tego motocykla)
Moduł , czujnik halla ? (z całym ustroństwem Wink )może być ta moniaturowa cewka (taka jak w skuterkach, zresztą konkurencja takie stosuje)
Przyspieszenie zapłonu jest konieczne dla tego silnika , ze stałym punktem zapłonu charakterystyka tego silnika jest bardzo nieprzyjemna .
Moduł musi byc solidny odporny na warunki atmosferyczne , wibracje .
I jeszcze najważniejsze , cena .

Jeszcze jedna uwaga jest to pojazd z lat 60-tych . W oryginale była tam prądnica 6V 45W i zapłon iskrownikowy .
Teraz spora grupa jeździ na zapłonie bateryjnym z prądnicami przewiniętymi na 12V lub alternatorami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:38, 24 Sie 2010    Temat postu:

Z racji tego ,że jest to nasz rodzimy sprzęt .. podejdziemy do sprawy poważniej Happy -- co do zasilania ... jeśli zmieniamy oryginał to zastosujmy super nowoczesne rozwiązania! proponuje etapami Happy czyli przetwornica z 6V /300V (potraktować proszę ją jako osobny kompletny blok czyli wejście masa i wyjście wielkość w przybliżeniu mieści się w pudełku od zapałek
teraz to tego w pierwszym etapie zastosować oryginalny przyspieszacz mechaniczny (wydaje mi się ,że taki jest w Junaku ) układ sterowania cewką wysokiego napięcia tyrystorowy i tanią cewkę od skutera (koszt na allegro około 13 pln plus wysyłka) zapłon w wolnej chwili zrobię kilka sztuk i wyśle zainteresowanym do testowania -- jeszcze sprawa halotronu w następnym etapie( zastosowałbym elektroniczny czujnik zobaczę jaki uda się zdobyć jest to około 5/5 mm kosteczka ) przyspieszacz .... nie wiem na ile czas pozwoli ale myśle ,że jesienią zrobię na mikrokontrolerze typu PIC w tej chwili niestety nie mam czasu ... czyli pierwszy etap Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba13
Forumowicz



Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:24, 25 Sie 2010    Temat postu:

Witam.
Super może wreszcie cos ruszy w temacie .
Możemy robić to w etapach , pośpiechu nie ma Happy

Tak masz rację w junaku jest przyspieszacz mechaniczny .
Jak juz wspominałem , nie ma pośpiechu .
jeszcze jedna kwestia czy ta przetwornic będzie dostępna na 6 i 12V ?
I ile mocy może zabrać taki układ zapłonowy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:06, 25 Sie 2010    Temat postu:

Witam testowałem przetwornice jak na razie około 1 A przy 12V czyli przy 6V około 2A z tym ,ze są to wersje testowe przetwornic --generalnie może ona pracować od 5V zasilania do 30V ,Pobór zależy od obrotów czyli częste wyładowania kondensatora zapotrzebowanie na energie rośnie .....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba13
Forumowicz



Dołączył: 21 Sie 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:43, 25 Sie 2010    Temat postu:

Czyli przy instalacji 6V taki układ "wchłonie " 12W i więcej ?
Jeśli tak to nie ma co robić tego pod 6V - prądnica oryginalna tego nie pociagnie .
Chciał bym powoli kompletować zastawy zapłonowe do testów ( etap I) możesz napisać jakie elementy muszę mieć ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lampek




Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:19, 14 Paź 2010    Temat postu:

witam
ostatnimi czasy zaczałem się interesować zapłonami i tak się składa że brat ma junaka. Wiem dobrze jakże wadliwy jest w nim zapłon. Głównym problemem jest umiejscowienie iskrownika- w czasie deszczu z przedniego koła, woda chlapie prosto na iskrownik, a ten w swej budowie ma uzwojenie wysokiego napięcia które na owe warunki nie jest odporne. W tym momencie pomijam rozwiązania z zasilaniem z akumulatora (słaba prądnica). W głowie świta mi pomysł by uzwojenie WN wyprowadzić gdzieś w warunki dogodniejsze jako odzielną cewkę (z chinczyka za 15zł Wink ). Czyli trzeba by było przewinąć cewkę iskrownika grubszym drutem 0,4-0,5 (to ew. sie dobierze) i solidnie zaizolować przed wilgocia i wstrzasami. Przerywacz i przyspieszacz mechaniczny wg. mnie już nie są tak bardzo awaryjne i nie tworzą tyle problemów. Mysle że to na początek dobre usprawnienie eliminujace główną wadę iskrownika: uzwojenie WN. Praktycznie jedyne czego sie martwię to iskrzenia na stykach, ale i to da się wyeliminować jakimś modułem- platynki by sterowały samym modułem, a moduł prądem cewki.

W dalszych planach można sie zastanawiać nad budową CDI w oryginalnej obudowie, na początek z modułem z jakiegos chińczyka. Kłopotem jest to że iskrownik obraca się 2 razy wolniej niż wał korbowy, potrzebne bedzie duzo uzwojenia lub zastosowanie dodatkowego trafo podnoszącego napięcie. Sporym problemem są też luzy na kołach zębatych, co może dac w efekcie nieprecyzyjny punkt zapłonu. Natomiast zainstalowanie pod deklami jakiegoś czujnika daje niewygodną regulacje (czujniki indukcyjne trzeba sprawdzać stroboskopem w czasie pracy :/ )

Lampek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:39, 14 Paź 2010    Temat postu:

Masz fajne praktyczne podejście z tym ,że cewka WN z chińczyka będzie pracowała dobrze w układzie CDI gdzie zasilane jest to z napięć 50-350 V -- tak ,że przy układzie zapłonu młoteczkowego zostajemy przy cewce 12V --

Temat przetwornicy ... do Seba13 -- jeśli przetwornica pobiera 12W ...ok ale należy brać pod uwagę w rozważaniach nad bilansem energetycznym fakt ,że kiedy zastosujemy przetwornicę to nie będzie pracował stary układ młoteczkowy , on też pobierał sporo energii --


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lampek




Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:02, 14 Paź 2010    Temat postu:

ok, rozwiązania z akumulatorem swoją drogą, najłatwiejszy jest zwykły bateryjniak, widziałem junaka z takim zapłonem to szok, wolne obroty, kultura pracy naprawdę super. No ale on miał spory alternatorek Wink Ja jednak chciałbym zrobić cos niezależnego od aku, właśnie jak wcześniej wspomniałem wywalić wysokie napięcie w inne, bezpieczniejsze miejsce. Jutro do mnie dojdzie chińska cewka więc sprawdze w simsonie czy zadziała- simson ma podobny zapłon jaki planuje zrobić (cewka WN w innym miejscu niż cewka zasilajaca). Jak nie zadziała to najwyzej da się zwykłą butelkową z MZ, simsona itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 12:07, 02 Wrz 2011    Temat postu:

Witam .. uruchamiany jest zapłon CDI na mikroprocesorze .. nadaje się do każdego motocykla po wgraniu odpowiedniej mapy .. zapraszamy zainteresowanych tworzeniem wspólnego projektu do Junaka lub podobnego 4T -- potrzebny praktyk posiadający junaka .. wiedzę podstawową i chęci ... generalnie stare 4T IFA ,,, rusaki .. M72.... też mile widziane-- projekt jest mocno rozwojowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin