Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moduły z regulacją

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tezla
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 23:52, 06 Wrz 2010    Temat postu: Moduły z regulacją

w sprzedaży są jakiś czas moduły CDI z regulacją
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

czego może dotyczyć ta regulacja? sprzedawcy twierdzą oczywiście że maksymalnych obrotów bo tak im wygodnie powiedzieć Happy tymczasem chodzi zapewne tylko o charakterystykę wyprzedzenia w zakresie 1000-4000obr

Czy jeżeli kupię taki moduł do singla 600ccm to uzyskam identyczną pracę i przyjmowani obciążenia jak na oryginalnym module?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiustr
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostynin

PostWysłany: Nie 11:33, 23 Sty 2011    Temat postu:

Temat stary ale ja podzielę się swoim (nie wielkim doświadczeniem). Miałem problem z CDI w 350ccm 4t , a dokładnie z brakiem możliwości zakupu takowego. Mój problem opisywałem na zaplon.pl.tl. Ostatecznie stanęło na tym, iż zakupiłem chińczyckie cdi z możliwością regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu (podobno). Podłączyłem, odpaliłem(od pierwszego kopa),ustawiłem(według odczucia) i śmigam:) Brakuje mi może troszkę mocy w górnym przedziale obrotów ale jeszcze muszę popracować nad gaźnikiem i wyregulować zawory. Jeśli to nie pomoże to zmienię polaryzację na zaciskach impulsatora i spróbuję wyregulować raz jeszcze zapłon.
Co do owej regulacji to nie wiem, czy zmienia ona kąt wyprzedzenia przy "zaprogramowanej" w module prędkości obrotowej silnika, czy może ustawia się próg obrotów silnika przy, którym następuje wzrost "sztywnego" kąta wyprzedzenia zapłonu.
Nie mam pomysłu jak to sprawdzić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Nie 12:12, 23 Sty 2011    Temat postu:

Na YT jest filmik takiego modułu i zapłon ten przy ok 4000 obrotów przyśpiesza o 1mm zapłon (do 4k jest 1mm przed GMP po 4000 są 2mm przed GMP).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiustr
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostynin

PostWysłany: Nie 17:35, 23 Sty 2011    Temat postu:

No więc co zmienia owa regulacja?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 1:22, 24 Sty 2011    Temat postu:

zmienia czułość .... działa to tak ,że przy małych obrotach impuls z czujnika ma płaskie zbocze narasta wolniej wiec i zapłon mamy po czasie .. natomiast większa impuls jest większy zbocze narasta szybciej .. i zapłon mamy szybciej .. praktycznie przy 4 suwie jest to nie odczuwalne ... przy większych pojemnościach silników 4 taktowych najczęściej kąt zawiera się od 5 stopnoiach przy starcie do 30 stopni przy 4 000 obrotów a wiec Chiński CDI z pseudo regulacją to nieporozumienie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tezla
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 23:50, 19 Lut 2011    Temat postu:

Cytat:
Nie mam pomysłu jak to sprawdzić.


Ja zrobiłem tak


normalny moduł chińczyka przechodzi na stały kąt przy 3tys obr a ten z regulacją jak się śrubką pokręci w lewo robi to już niemal na wolnych obrotach a jak w prawo to przy 4tys, niby tyle samo co oryginał w moim motocyklu ale i tak jak się włoży oryginał to od razu czuć że silnik pracuje bardziej miękko i lepiej zbiera się z dołu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin