Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opis przewodów regulatora nap. czarny kabel?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Damian




Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:20, 22 Lut 2012    Temat postu: Opis przewodów regulatora nap. czarny kabel?

Czołem!
Mam taki problemik, chciałbym zastosować taki regiel napięcia tylko nie wiem po co jest czarny przewód wyprowadzony z niego?

[link widoczny dla zalogowanych]

trzy żółte-trzy fazy alternatora
czerwony-aku +
zielony-aku -

czarny? tu prosiłbym o pomoc....
Ewentualnie schemat instalacji do czegoś takiego, obszukałem po nazwach różne fora/strony itp. i generalnie nie mogę czegoś takiego znaleźć (schematu dla altka 3f i takiego regulatora).

Damian


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Śro 17:53, 22 Lut 2012    Temat postu:

Czarnym kolorem zazwyczaj oznaczana jest masa, ale patrząc na te fotki widzę że on jest w powietrzu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Rozumiem że ten skuter to czterosuw z silnikiem GY6 jeśli tak to schematy powyżej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maras52 dnia Śro 17:57, 22 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Damian




Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:09, 22 Lut 2012    Temat postu:

Czołem,

zrobiłem przeróbkę, generalnie stator mam od chińczyka 3f, z tego co sobie już podzwoniłem w kilka miejsc wynika że będzie to "+" po stacyjce.

Faktycznie na zdjęciach z linka to perfidnie pozostawiony luzzzzzem Happy

Damian


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 17:13, 24 Lut 2012    Temat postu:

Regulator napięcia jest zaopatrzony w dodatkowe wejście -MONITOR działa to tak ,że reguluje on tak napięcie aby na wejściu MONITOR zawsze było 13,8 (lub inne zadane napięcie zależy od modelu regulatora) ma to za zadanie zrównoważenie spadku napięcia na przewodach zasilających . Czyli długi przewód od regulatora do stacyjki i dalej żarówka po drodze spadek napięcia załóżmy 1,5V na przewodach i jeśli podłączymy wejście MONITOR do żarówki to regulator tak zakombinuje aby na żarówce było 13,8 (jego interesuje tylko to aby na wejściu MONITOR było 13,8 ) czyli poda na Czerwonym 15,3V tak aby zrównoważyć spadek napięcia na przewodach --Wejście MONITOR nie podaje prądu ono jest jak gdyby końcówką pomiarową dla regulatora napięcia

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Pią 17:14, 24 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maras52
Operator forum ++++



Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Racibórz

PostWysłany: Sob 10:40, 25 Lut 2012    Temat postu:

Cytat:
--Wejście MONITOR nie podaje prądu ono jest jak gdyby końcówką pomiarową dla regulatora napięcia


Cytat:
wynika że będzie to "+" po stacyjce.


Czyli jednak kolega dobrze kombinował Wink Tylko że dla osoby która robi instalacje elektryczne kolor czarny zazwyczaj zarezerwowany jest na - / mase, ahh te kochane żółte rączki w chatkach ryżowych...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maras52 dnia Sob 10:43, 25 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AudioBas
Operator forum ++++



Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław - Okolice

PostWysłany: Pon 20:00, 27 Lut 2012    Temat postu:

Przerabiałem temat i na 1000% czarny to + pojawiający się po przekręceniu kluczyka znany również pod nazwą SENSE.
Musi być podpięty pod +12 najlepiej po stacyjce.

Dodatkowo słyszałem, że nie można go podłączać na stałe do +12 bo ponoć trochę tam mV pobiera Happy

W WSCe 125 stacyjka działa tylko na masie wiec wykorzystałem przekaźnik sterowany masą Tongue


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AudioBas dnia Pon 20:01, 27 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin