Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

peugeot jetforce 2004(gaźnik) kłopoty z iskrą

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 8:59, 13 Mar 2011    Temat postu: peugeot jetforce 2004(gaźnik) kłopoty z iskrą

Witam.Mam nie typowy problem , skuterek po swapie silnika i elektryki , moduł zapłonowy dosyć nie typowy bo posiada 8 wyprowadzeń .Iskra pojawia się tylko w momencie przyłożenia masy do połączonych przewodów(czerwono-czarny oraz biało czarny) jeśli są połączone lub rozłączone iskry nie ma .Ma ktoś jakiś pomysł?? Stawiam skrzynkę żywca Wink

[img][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:15, 13 Mar 2011    Temat postu:

ten CDI jest w większej obudowie >?> zrób foty CDI .. możliwe ,że ma on przetwornice wewnątrz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 15:08, 13 Mar 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Taki oto badziew Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 16:58, 13 Mar 2011    Temat postu:

raczej ogromne ... pewnie ma przetwornice i immobilaizer .. wiem ,że peugeot takie stosuje .... jeśli nie ma cewki ładującej na statorze to na pewno ma przetwornice ...ale można spróbować zastosować elektrownie ze starszej wersji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 17:22, 13 Mar 2011    Temat postu:

Zapomniałem dodać najważniejszego , że iskra była i silnik palił na dotyk.
Immo to nie posiada i z tego co wiem to przetwornicy raczej też nie (chyba że jest przygotowany pod taki wariant)
Cewki sprawdzałem i przy kręceniu rozrusznikiem na wyjściu jest 50v
Skoro iskra się pojawia to cdi też raczej ok

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sebek dnia Nie 17:43, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:21, 13 Mar 2011    Temat postu:


By [link widoczny dla zalogowanych] at 2010-02-05 zrób cos takiego ... zawsze działa ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 18:40, 13 Mar 2011    Temat postu:

Tylko jest pewien szczegół bo ten moduł steruje elektryczną pompką oleju ........

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:06, 13 Mar 2011    Temat postu:

podaje impulsy >?? czy po prostu załącza napięcie ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 19:46, 13 Mar 2011    Temat postu:

Podaje imulsy zależne od obrotów silnika , zastanawiam się czy dało by się zrobić taki układ który by podawał impulsy do tej pompki . Można by było liczyć sygnały z impulsatora i zrobić jakiś dzielnik .Trudne by to było do wykonania ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 20:02, 13 Mar 2011    Temat postu:

nie to nie jest trudne ... kwestia co to steruje ??? jakiego typu dozownik oleju ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 9:28, 14 Mar 2011    Temat postu:

Cześć.Steruje to biegunem ujemnym , wydajność pompki to 0,00664 ml/suw(zasilanie pompki 12v)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 9:35, 14 Mar 2011    Temat postu:

Witam sterowanie sprawa nieistotna czy plus czy minus .. jakie napięcie .. też nie jest istotne .. pytanie jest typu co jest podajniekiem oleju? mini pompka z membraną czyli 1 impuls kliknięcie i 1 mini dawka oleju ..?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 9:38, 14 Mar 2011    Temat postu:

Dokładnie jest tak jak piszesz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 9:49, 14 Mar 2011    Temat postu:

nie będzie problemu -- ile impulsów na minutę przy wolnych obrotach ?? orientacyjnie ???-- mechanizm działa tak ,że wraz ze wzrostem obrotów wzrasta napięcie na statorze i układ elektroniczny zwiększa częstotliwość impulsów do pompki wraz ze wzrostem napięcia-- w układach dozowania sterowania tam gdzie precyzja nie jest bardzo istotna unika się dzielników częstotliwości .. stosuje się proste metody przelicz ile ma być dostarczonego oleju na minute przy wolnych obrotach .. ile przy 5 Tys ..//// z tego wyjdzie ile impulsów przy wolnych ile przt 5 tys.. wiadomo krzywa wzrostu liniowa

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Pon 10:12, 14 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 11:52, 14 Mar 2011    Temat postu:

Dostałem na pocztę odpowiedż dla Ciebie od kolegi nyemi z Węgier tam jest zastosowany prosty dzielnik przez 2 Masz praktycznie gotowe rozwiązanie problemu-- fotki rozebranego CDI ściagnołem z forum elektroda.pl natomiast schemat jest dziełem nyemi --schemat cdi juz odrysowałem z płytki .. [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Dzielnik zbudowany na 4040 dzieli częstotliwość ładowania CDI przez 256 ...czyli co 256 obrotów Masz ! impuls na pompkę ..długość impulsu zależna jest od R6 i C3 w układzie 4001 można to zbudować bez problemu natomiast CDI jest praktycznie takie jak na stronie z tym ,ze rezystor za miast 22K jest 2,2 K


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Pon 12:50, 14 Mar 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czixen




Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 4:41, 16 Lut 2017    Temat postu:

Proszę potrzebna pilna pomoc mam jet forca 2004 z wtrysku na gazior . Problem polega na tym ze jest w nim 3 gaznik i dochodzi do 3 tys obrotów i gasnie i pali na pyka . Z tego co wyczytałem to trzeba tam jakies kable podlaczyc do modułu ale nie mam zielonego pojecia o co chodzi . RATUJCIEEEEEEEEE

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin