Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulator napięcia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomhor




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 7:16, 08 Wrz 2010    Temat postu: Regulator napięcia

Witam.
Czy może orientuje się ktoś do jakiej mocy alternatora może być
podłączony regulator napięcia 3 fazowy, zamieszczony na stronie 'zaplonu'
Posiadam motocykl Honda CBR XX z 2003 roku i ewentualnie chciałbym zaadoptować taki układ. Alternator w moim motocyklu ma moc około 400W.
Ponadto z oryginalnego regulatora wychodzą oprócz 3 przewodów fazowych 2 przewody '+' i 2 przewody '-'. Na czym polega takie podwojenie wyjść?

Mam jeszcze jedno pytanie:
Co może być przyczyną niedoładowywania akumulatora podczas jazdy miejskiej, czyli na niskich obrotach?
Napięcie ładowania na wolnych obrotach wynosi około 11,5-12,5V. Przy obrotach 4000rpm jest już 14,5V.
Pomierzyłem też napięcia międzyfazowe na alternatorze:
U mnie jest na wolnych obrotach ~15V, przy obrotach 5000rpm jest ~65-~70V.
Nie ma żadnych przebić przewodów fazowych do masy a opór pomiędzy fazami jest 0,5 oma.
Czy jest to prawidłowo?

Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam,
Tomasz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomhor dnia Śro 7:31, 08 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 0:22, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Witam przewody razy dwa po prostu mniejsza oporność plus mniejsza awaryjność w razie uszkodzenia jednego styku działa drugi równoległy

Co do ładowania to wszystko prawidłowo .. po prostu konstruktor przewidział częstą prace silnika na większych obrotach -- można było zastosować inny stator ale w tedy przy wiekszych obrotach straty na regulatorze były by duże .. jest to zawsze kompromis 14,5 to trochę dużo .... akumulator przyzwyczai się ... generalnie powinno wykazać 13,8 V -- napisałem przyzwyczai się bo jeśli akumulator ten przyzwyczajony Happy założysz do innego moto z ładowaniem na 13,8V to niestety nie będzie ładowania akumulatora na odpowiednim poziomie ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda




Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowa Sól

PostWysłany: Śro 11:33, 26 Wrz 2012    Temat postu:

potrzebuje pomocy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 14:16, 01 Paź 2012    Temat postu:

jakiej pomocy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin