Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Róznice w budowie CDI pomiędzy 2T i 4T

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Wto 21:07, 12 Kwi 2011    Temat postu: Róznice w budowie CDI pomiędzy 2T i 4T

jakie są różnice pomiędzy modułem i cewką w przypadku silników 2T i 4T??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:26, 12 Kwi 2011    Temat postu:

cewka może być taka sama ... zależne jest to od obrotów .. wiadomo 2 takty często wchodzą na wielkie obroty .. natomiast CDI różnica zasadnicza!!!!!

w czterosuwowym występuje efekt opóznienia zależny od wysilenia silnika i pojemności najczęściej od 10 do 30 stopni natomiast w dwusuwowym nie jest to już tak oczywiste zależy wiele od typu silnika czy jest zawór na wydechu czy jest dyfuzor(pogrubienie rury wydechowej) i charakterystyka jest już bardziej złożona natomiast samo opóżnienie czy przyspieszenie nie jest już tak bardzo istotnie dla pracy silnika dwusuwowego ono występuje ale w zakresie kilkunastu stopni dla silników wysilonych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AudioBas
Operator forum ++++



Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław - Okolice

PostWysłany: Wto 23:03, 12 Kwi 2011    Temat postu:

Dodatkowo jeżeli chodzi o chińskie zapłony (montowane w skuterach) to:

Zapłon 2T:
- magneto ma większy otwór na czop wału
- magneto jest grubsze
- posiada dłuższą "blaszkę" informującą impulsator Happy
- cewki są trochę wyższe

Zapłon 4T:
- magneto ma mniejszy otwór na czop wału
- magneto jest cieńsze
- posiada krótką "blaszkę" informujacą impuslator
- cewki są niższe



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stoZek
Operator forum +



Dołączył: 03 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zch-Pom

PostWysłany: Śro 0:46, 13 Kwi 2011    Temat postu:

Z tą dłuższą blaszką nie zawsze tak jest, mam kilka zapłonów od chińskich 2T. I mam tylko jeden z dłuższą wypustką resztę z krótką to zależy od producenta części Happy

No i budowa koła magnesowego to nie różnica w budowie CDI tylko osprzęcie do CDI Grin.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stoZek dnia Śro 0:49, 13 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Sob 13:31, 16 Kwi 2011    Temat postu:

No dobrze dłuższa lub krótsza blaszka...Ale w 4T przeskok iskry a co za tym idzie przejście tej "blaszki" na kole magnesowym wymagany jest jeden raz na dwa obroty wału korbowego(360stopni). Powiedzcie czy w 4T koło magnesowe jest zamocowane na wale korbowym?? Czy innym, który obraca się dwa razy wolniej. Nie posiadam i nie znam budowy skutera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 15:14, 16 Kwi 2011    Temat postu:

Tak magneto zawsze montowane jest na wale ...a w czterosuwie nie przeszkadza zupełnie ,że iskrę Masz 2 razy w czasie 1 cyklu pracy po prostu jedna się marnuje HappyHappyHappy natomiast w 2 cylindrowych 2T na przykład Yamaha RD250 na wale umieszczone są 2 znaczniki co 180 stopni i tutaj Masz 2 iskry co pół obrotu wału 1 iskra

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Sob 15:48, 16 Kwi 2011    Temat postu:

To jest tzw. "iskra tracona" a ja bym powiedział że to wersja całkowicie traconej iskry.
Szkoda że występuje takie marnotrawstwo. Dzięki za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin