Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SEM AMAL brak iskry

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banita 17




Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:40, 10 Paź 2011    Temat postu: SEM AMAL brak iskry

Witam wszystkich. Mam problem z układem zapłonowy sem amal w silniku rotax 123. Problem polega na tym ze brakuje iskry. Wysyłalem cały układ do firmy która się specjalizuje w naprawie tego typu układów. Twierdza ze cewkomodul i stator sa jak najbadziej sprawne. Zostalo do sprawdzenia kolo zamachowe tylko jak je sprawdzic? Jest mozliwe zeby sie namagnesowalo? Chcialem podstawic drugie i sprawdzic ale nikt nie ma czegos takiego w najblizszej okolicy. Moje pytanie: Czy sie da a jezeli tak to jak sprawdzic kolo zamachowe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 19:25, 10 Paź 2011    Temat postu:

Witam ... jeśli nie ma pęknięć mechanicznych to rozmagnesowanie w warunkach powiedzmy normalnych jest nierealne Happy

Masz od końca licząc świeca--cewka WN--CDI--i cewki statora . to elementy odpowiadające za iskrę ... bywa w zapłonach sem-amal - to są wyjątkowe przypadki kiedy ktoś mechanicznie uszkodził magnes on pęknięty tworzy już 2 mniejsze pola , zmierz lepiej samemu ... po między czerwonym i czarnym przewodem statora przy kopnięciu powinieneś mieć około 40V -- brak tego napięcia to 80% uszkodzeń tego zapłonu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banita 17




Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:29, 10 Paź 2011    Temat postu:

No i właśnie znowu odniosę się do tego koła magnesowego. Tam są tak jakby dwa "pasy" cewek, magnesów. Jeden odpowiada za iskre a drugi za generowanie pradu na swiatla itd. ( mysle ze wiadomo o co chodzi, nie potrafie tego bardziej wytlumaczyc) i na tym pasie co odpowiada za generowanie pradu na swiatla jest pekniety jeden magnes. Myslalem ze to jest przyczyna (oczywiscie nie bylo ale ja tak sobie myslalem) i chcialem poradzic sie mojego sasiada (elektryka). On do diagnozy uzyl neodymowych magnesów. Sprawdzal w ten sposob ( tak jak mowiles ) czy magnes sie nie rozdwoil i nie powstaly 2 mniejsze magnesy. Okazalo sie ze magnesy odpowiadajace za iskre sa wporzadku ale czy on mogl w ten sposob namagnesowac to kolo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 20:37, 10 Paź 2011    Temat postu:

nie sprawdzisz dokładnie magnesem sam magnes neodymowy ma 2 bieguny ....... w zapłonie zmiany pola są dynamicznie można stwierdzić usterkę ale na obracającym się magnecie .. to dynamiczne urządzenie ... i pomiary statyczne są tylko poglądowe -- usterka w 100% jest możliwa do zdiagnozowania w maszynie do testowania zapłonów --- wyślij do Dawida foty zapłonu on wklei na forum

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banita 17




Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:39, 10 Paź 2011    Temat postu:

Trochę to trwało ale niestety wcześniej nie mogłem. Szkoła. Dzisiaj mierzyłem ile V jest miedzy czerwonym a czarnym przewodem. Moj miernik nie jest dokladny poniewaz jest elektroniczny wiec nie moge dokladnie sprawdzic napiecia ale najwieksze wskazanie bylo 18V. Dodam ze jest w motorku rozrusznik a nie "kopniak". Jest jakiś sposo zeby sprawdzić impuls dochodzacy na cewkomoduł ( zielony przewod) ? Czy tylko pomiar osculoskopem da odpowiedz co do prawidlowosci sygnalu z kola? Tutaj kilka fotek odnosnie.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez banita 17 dnia Czw 22:38, 13 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hans850
Forumowicz



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:35, 07 Lis 2012    Temat postu:

Witam. Mam ten sam problem czy wiesz co było przyczyna moze i u mnie to samo sie stało. Zmieżyłem napiecie i jest ponad 40V miedzy czerwonym a czarnym a iskry nie ma wszystkie przełaczniki i stacyjka sprawdzona , wiec co moze byc przyczyna. Dzieki i pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 23:19, 07 Lis 2012    Temat postu:

Witam jeśli nie ma pęknięć na magnesach ... najlepiej miernik wskazówkowy zakres pomiarowy napięcie zmienne i powinien wykazać przy rozruchu ponad 30V jeśli nie będzie znaczy uszkodzone napięcie ładowania CDI jeśli będzie można jeszcze diodę LED szeregowo z zielonym powinna zamigać przy kopaniu znaczy ,że impulsy nam dochodzą Wink jeśli i to jest sprawne wychodzi ,że CDI uszkodzone

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hans850
Forumowicz



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:04, 20 Lis 2012    Temat postu:

Witam ponownie. zakupiłem nowy cdi i w moim rotaxie nadal nie ma iskry, diody migaja po podłączeniu. Juz sam nie wiem co moze byc może mi pomozecie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 17:46, 20 Lis 2012    Temat postu:

Witam ile kosztował nowy CDI ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hans850
Forumowicz



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:58, 20 Lis 2012    Temat postu:

Znaczy sie uzywany bo nowych to nie ma chyba dałem za niego 300 zł i podłączając diody do poszczegónych kabli kolejno od cweko modułu w obydwuch miga dioda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:08, 20 Lis 2012    Temat postu:

Zrób fajne dokładne fotki magneta od wewnątrz ! sam CDI można sprawdzić na testerze elektronicznym natomiast magneto wymaga mechanicznego napędu do testowania sam tego nie sprawdzisz ,,,, myślę jednaj ,ze jak zrobisz foki od wewnątrz magneta to może wiele wyjaśnić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hans850
Forumowicz



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:36, 20 Lis 2012    Temat postu:

Która z warst jest od iskry a która od swiateł bo ta wewnątrz ma jedno pekniecie a ta druga jest cała popekana i porysowana.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 21:06, 20 Lis 2012    Temat postu:

większa średnica to światła ... natomiast ta głębiej o mniejszej średnicy to zapłon ... jeśli tam jest pęknięci to iskra w innym miejscu będzie albo jej nie będzie zależy od pęknięcia Happy Magnesy od świateł nie są tak ważne ... ładowanie będzie słabsze ale będzie natomiast magnesy od zapłonu nie mogą być uszkodzone ! -- miały być ładne foty !!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Wto 21:06, 20 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hans850
Forumowicz



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:07, 20 Lis 2012    Temat postu:

lepszych nie dało sie zrobić poniewaz nie posiadam aparatu, wewnątrz koła nai ma pęknięc tylko z wieszchu ani żadnych zarysowań.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:35, 20 Lis 2012    Temat postu:

oscyloskop posiadasz???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hans850
Forumowicz



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:35, 21 Lis 2012    Temat postu:

nie Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:48, 21 Lis 2012    Temat postu:

najlepiej przełożyć do innego sprawnego motocykla .... jak nie znajdziesz innego rozwiązania to można to przetestować na maszynie w przyszłym tygodniu będę miał czas -- na dzień dzisiejszy proste metody mamy wykorzystane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hans850
Forumowicz



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:06, 21 Lis 2012    Temat postu:

ok.372621 to nr gg mój jak bys mógł mi napisać koszt sprawdzenia na priv był bym wdzięczny Wink i dzięki za pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:09, 21 Lis 2012    Temat postu:

nie ma żadnych kosztów .. nie używam gg napisz w przyszłym tygodniu przypomnij się

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hans850
Forumowicz



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:30, 21 Lis 2012    Temat postu:

ok. Dzięki. Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
banita 17




Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:16, 25 Sty 2013    Temat postu:

Witam ponownie po długiej nieobecności. Hans czy rozwiązałeś problem?
Jutro postaram się załatwić miernik analogowy i zmierzę napięcie ładowania CDI. Chciałbym też sprawdzić przewód sygnałowy tak jak podpowiadał krokodyl. tylko mam pytanie. Powinienem wpiąć diodę szeregowo, Anoda od strony magneta a Katoda od strony CDI?

"Znaczy sie uzywany bo nowych to nie ma chyba dałem za niego 300 zł i podłączając diody do poszczegónych kabli kolejno od cweko modułu w obydwuch miga dioda."

diody do poszczególnych kabli? Myślałem, że wystarczy sprawdzić tylko jeden, ten impulsowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hans850
Forumowicz



Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:35, 14 Mar 2013    Temat postu:

Witam. Rozwiązałem problem gdyż kupiłem drugi stator i jak reką odjoł, a w tym zpsutym okazało się ze został przepalony jakis zwój i naprawa kosztuje 500 zł, a na Tablica.pl kupiłem uzywany za 80 zł z kołem okazyjnie i ziemie rwie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:25, 14 Mar 2013    Temat postu:

Najlepsze rozwiązanie Happy Jednak jeśli temat się kiedyś powtórzy to zrobiłem generator zastępujący cewkę uszkodzona działa dobrze -- udostępnię do testowania uszkodzeń - jedyne wymagania to sprawny regulator napięcia w motocyklu Happy i lepiej odpala jeśli jest zainstalowany akumulator lub nawet miniaturowa bateria 12V o minimalnej pojemności (elektronika wymaga napięcia na starcie )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin