Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Słaba iskra, Husaberg Fe501 93r

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
much@
Forumowicz



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 2:38, 02 Paź 2011    Temat postu: Słaba iskra, Husaberg Fe501 93r

A więc problem polega na słabej iskrze. Koło magnesowe wymieniłem bo magnesy były popękane. Iskra w dzień jest wręcz niewidoczna, tylko w nocą ja widać. Zapłon jest SEM (niestety nie pamiętam jaki dokładnie a motor u mechanika). Motocykl odpala ale dopiero za którymś z kolei razem. Czy one miały to do siebie że ta iskra nie była taka mocną? Jak mogę zdiagnozować co będzie przyczyną.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 9:30, 02 Paź 2011    Temat postu:

Witam ... Zapłon TM 14-05 tak jak w KTM LC4 pracuje jakoś tam poprawnie to w Husabergu z racji na mocno wysilony silnik plus inne kolo magnetyczne ( na dziś podejrzewam konstrukcyjnie zbyt duży luz między statorem a magnetem ) Prostej metody nie ma .. najlepiej sprawdzić na symulatorze ... ale to nie każdy serwis Husaberga nawet posiada --- pozostaje wymiana .... ( podmiana ... w sumie Masz 3 Elementy Magneto=Staror=CDI )
CDI nie ma problemu mogę pożyczyć na podmianę do testów


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez motodynamo dnia Nie 9:56, 02 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
much@
Forumowicz



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:06, 03 Paź 2011    Temat postu:

Czyli jednym słowem nic nie zdiagnozuje. Bo serwis który jest u mnie starych husabergów nie robi. A jestem z Poznania. A kupno statora i CDI to koszt rzędu 500zł;/ A mam do ciebie pytanie czy ty masz ktma z tym zapłonem? A może jest jakaś firma co zajmuję się diagnozom(wysłał bym im te 3 elementy)? A i jeszcze słyszałem że jest coś co zakłada się w miejsce magneta i statora, i jest to bezawaryjny zapłon żadne błoto i woda nie jest mu straszna(kosztuje podobno 400zł). Tylko muszę się dowiedzieć jeszcze co to dokładnie jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 17:12, 03 Paź 2011    Temat postu:

much@ napisał:
A kupno statora i CDI to koszt rzędu 500zł;.


obawiam się ze za sam stator dasz za używkę 400 i za magneto następne 400 ...

Cytat:
A i jeszcze słyszałem że jest coś co zakłada się w miejsce magneta i statora, i jest to bezawaryjny zapłon żadne błoto i woda nie jest mu straszna(kosztuje podobno 400zł). Tylko muszę się dowiedzieć jeszcze co to dokładnie jest.


Coś takiego nie istnieje z prostej przyczyny ... nie istnieje perpetum mobile ! Happy Skąd to miało by brać energie jeśli nie miało by statora ???

Jest generator dopinany do statora .. ale stator uszkodzony ( bo to właśnie generatorem ratuje się przed kupnem nowego statora )zostaje na swoim miejscu [/quote][/list]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
much@
Forumowicz



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:51, 03 Paź 2011    Temat postu:

A powiedz mi czy jakoś się tam miernikiem sprawdza napięcie wytwarzane przez magneto. Tylko które kable wytwarzają napięcie? A taki generator to gdzie mogę dostać i na jakiej zasadzie to działa czy u mnie się to sprawdzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 22:27, 03 Paź 2011    Temat postu:

tak zadziała .... najpierw sprawdz sam napięcie w czasie kopania pomiędzy czarnym i czerwonym przewodem wychodzącym ze statora .. na zakresie zmiennym miernik powinien pokazać około 40V

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
much@
Forumowicz



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:30, 07 Paź 2011    Temat postu:

Mechanik mówi że raczej będzie p[potrzebny ten generator, bo iskra jest naprawdę kiepska. Raz pali raz nie. Gdzie i za ile dostanę to urządzenie do mojego zapłonu? Czy lepiej zdiagnozować dokładnie co jest uszkodzone i to wymienić?(stator, lub CDI).
A więc napięcie przy maksymalnym kopaniu, miedzy czerwonym a czarnym przewodem wyniosło 8V.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez much@ dnia Nie 1:16, 09 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin