Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Yamaha FZR pali regulator napiecia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zwirek88
Forumowicz



Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:20, 06 Paź 2011    Temat postu: Yamaha FZR pali regulator napiecia

Witam. Nie wiem czy dobrze trafiłem, ale mam problem z Yamahą FZR600 HE 1991r. Mianowice padł mi akumulator, naładowałem, podłączyłem, włączyłem zapłon i wszystko było ok, odpaliłem silnik i po chwili spalił się
regulator napięcia, kupiłem i założyłem nowy i znowu to samo, regulator
natychmiast po odpaleniu spalił się. Nie wiem w czym tkwi problem,
szukałem miernikiem przebicia, ale nic nie znalazłem. Jeśli to możliwe
to prosiłbym o pomoc. Dodam ze mam 3fazową prądnice i miedzy 3przewodami wychodzącymi z niej jest przejście, nie wiem czy tak ma być, czy w tym tkwi mój problem. Z góry dziękuje za wszelką pomoc. Pozdrawiam Wojtek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:58, 06 Paź 2011    Temat postu:

Witam jakie są objawy spalenia regulatora ??? na wyjściu nie ma napięcia czy jest zbyt duże ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zwirek88
Forumowicz



Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:08, 06 Paź 2011    Temat postu:

Poszedł dym. po odpaleniu silnika pali główny 30A bezpiecznik. Z odpiętym regulatorem wszystko jest ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:21, 06 Paź 2011    Temat postu:

czyli zwarcie jest poza regulatorem .. w sensie, że zwarcie Masz po między wyjściem (najczęściej czerwony przewód ) i masą ..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zwirek88
Forumowicz



Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:28, 06 Paź 2011    Temat postu:

a co jesli nie to? co i jak moge sprawdzac zeby cos znaleźć ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 22:03, 06 Paź 2011    Temat postu:

wyłącz przełączniki świateł na OFF odłącz regulator .. i na wyjście czyli na czerwony przewód podaj napięcie z akumulatora przez żarówkę 21W .. lub większą jeśli będzie świeciła .. (mimo wyłączonych świateł ) znaczy jest zwarcie w instalacji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zwirek88
Forumowicz



Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:40, 11 Paź 2011    Temat postu:

MIerzyliśmy, sprawdzalismy, i doszlismy do tego ze akumulator ma czasami chwilowe zwarcie miedzy biegunami( chociaż sie nie rozładowuje), dlatego miernik pokazywał zwarcie w instalacji. Po wypieciu aku i podłączeniu drugiego wygląda na to ze nie ma zwarcia w instalacji. Czy to wszystko jest możliwe? Chciałbym wiedziec zanim podłącze i być moze spale kolejny regulator.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:04, 11 Paź 2011    Temat postu:

załóż bezpiecznik 15 A szeregowo za regulatorem .. pamiętaj jednak aby akumulator był naładowany to zabezpieczy regulator przed uszkodzeniem ... sprawdz przewody prądowe możliwe ,ze jakiś jest przetarty i zwiera do masy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zwirek88
Forumowicz



Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:13, 11 Paź 2011    Temat postu:

A moge wiedziec dlaczego 15 A ten bezpiecznik? do tylu regler wytrzymuje czy jak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 23:16, 11 Paź 2011    Temat postu:

nie wiem jaki Masz regulatora ale dla 3 fazowego 15 A jest bezpieczne ,,,,, można też w czasie uruchamiania wpiąć żarówke od długich swiateł szeregowo za miast bezpiecznika ... ruszając instalacją sprawdzić czy nie ma zwarcia na przetarciach .. ( jęsli będzie to żarówka zapali się jasno )--- to praktyczne proste metody stosowane w serwisowaniu elektryki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zwirek88
Forumowicz



Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:09, 18 Paź 2011    Temat postu:

Witam ponownie. Przejżałem całą instalacje, sprawdziłem z żarówką i wygląda ze zwarcia nie ma( jest jakieś małę przebicie które wychwytuje jedynie miernik) natomiast zmierzyłem opornosc na wyjsciu ze statora(3 kable) i zamiast podanych w manualu 0,27 pojawiło mi sie 0,60. Czy jest to możliwe zeby to była przyczyna palenia regulatora napięcia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 0:36, 19 Paź 2011    Temat postu:

Witam --Prosta kalibracja omomierza... podaje metodę :
zwierasz przewody odczytujesz rezystancję przewodów pomiarowych nie będzie to zero ! Dopiero po pomiarach rezystancji uzwojenia od wartości jaką odczytasz odejmij rezystancję przewodów pomiarowych -- i To jest dokładna nazwijmy ja warsztatowa Happy metoda


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zwirek88
Forumowicz



Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:42, 19 Paź 2011    Temat postu:

Czyli znowu nic;/ bo przewody mają 0.2 a miernik pokazywał 0.5-0.6 to by sie praktycznie zgadzało;/ Ma tktos pomysły dlaczego moze mi palić regulatory skoro wygląda na to ze wszystko jest ok?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:04, 19 Paź 2011    Temat postu:

elektronika jest wrażliwa na stany nieustalone ... czyli na przykład iskrzenie . nie koniecznie element elektroniczny uszkadza się od nadmiaru mocy ..zwarcia .. bardziej zaszkodzi mu przepięcie czyli w momencie przeskoku iskry występują piki napięcia po pika tysięcy volt ... i tutaj półprzewodnik ulega uszkodzeniu .. może przewód statora przerwany na uzwojeniu ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zwirek88
Forumowicz



Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:31, 19 Paź 2011    Temat postu:

nic takiego nie widac własnie;/ sprawdzalismy mienikiem to pokazywał przebicie plusa do masy(miernik najprawdopodobniej jest zbyt czuły i pokazuje przejsica przez żarówki) sprawdzalismy później żarówką, to nigdzie zwarcia nie było;/ a mam spalone juz 2 regulatory, nie chce spalic kolejnego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 19:45, 19 Paź 2011    Temat postu:

przez bezpiecznik zawsze uruchamiaj inna sprawa , że sam jestem ciekaw przyczyny .. wstaw foty regulatora tak aby gniazdo było widoczne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zwirek88
Forumowicz



Dołączył: 06 Paź 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:42, 19 Mar 2012    Temat postu:

Chciałem wznowic temat. Dzisiaj kupiłem kolejny relugator, wszystkie styki są ok, poczyszczone i poizolowane, nigdzie nie ma zwarcia do masy, wszystkie pomiary które wyczytałem na różnych forach wychodzą tak jak powinny, a jednak po podłączeniu reglera pali sie główny 30A bezpiecznik. Natomiast mierząć napiecie na wyjsciu z reglera przed spalonym bezpiecznikiem wynosi ono niecały 1V. Prosze o pomoc:( przydadzą sie wszystkie podpowiedzi...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 23:15, 19 Mar 2012    Temat postu:

przenieś temat tutaj [link widoczny dla zalogowanych] ... własne opisy skopiuj tak aby temat logicznie kontynuować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin