Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna www.zaplon.fora.pl
zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Zap³on yamaha rd/dt 80 mx

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Diagnostyka uk³adów zap³onowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
przem578
Aktywny forumowicz +



Do³±czy³: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Grodzisk Mazowiecki

PostWys³any: Pon 14:58, 11 Lip 2011    Temat postu: Zap³on yamaha rd/dt 80 mx

Witam, posiadam yamahê rd 80 mx z 81 roku Happy Motorek ma s³ab± iskrê i nie bardzo chce odpalaæ nawet z popychu. Z tego co siê orientuje wyposa¿ony jest w zwyk³y zap³on CDI z modu³em i such± cewk± zap³onow±.
Teraz tak siê zastanawiam czy przyczyn± mo¿e byæ to, ¿e cewka zasilaj±ca ma rezystancjê oko³o 160 Ohm (impulsator ma ~190 Ohm)? Dotychczas zap³ony, z którym mia³em do czynienia mia³y rezystancjê c. zasilaj±cej oko³o 200-300 Ohm. Mo¿e cewka siê przegrza³a i czê¶æ zwojów siê po³±czy³o? Czekam na odpowied¼ i jakie¶ wskazówki Wink


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
stoZek
Operator forum +



Do³±czy³: 03 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Zch-Pom

PostWys³any: Pon 19:00, 11 Lip 2011    Temat postu:

Hmmmm z tego co pamiêtam to DT 80 MX mia³y zap³on m³oteczkowy (4 takie motorki robi³em i ka¿dy mia³ taki sam zap³on), natomiast w DT 50 MX by³ zap³on m³oteczkowy jak i równie¿ zap³on z modu³em CDI (posiadam taki motorek u siebie na warsztaciku w³a¶nie). Nie mówiê ¿e na 100% w DT 80 MX nie by³o CDI ale ja jeszcze siê nie spotka³em z takim przypadkiem, mo¿e kto¶ za³o¿y³ zap³onik z DT 50 MX który pasuje poniewa¿ czy to DT 50 MX czy DT 80 MX to wa³ jest taki sam, skok t³oka ten sam tylko ¶rednica t³oka/cylindra ro¿na. Jak siê wyrobiê to cyknê foty zap³onu w tej DT 50 MX i pomierzê oporno¶æ cewek


Pozdrawiam


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
przem578
Aktywny forumowicz +



Do³±czy³: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Grodzisk Mazowiecki

PostWys³any: Pon 21:15, 11 Lip 2011    Temat postu:

To, ¿e zap³on u mnie jest bezstykowy nie podlega dyskusji, czy by³ tam fabrycznie nie wiem Tongue Zauwa¿ równie¿, ¿e ja mam RD, a nie DT mo¿e tu by³a ró¿nica. Zdjêcia nie mogê dodaæ, ale ju¿ wys³a³em adminowi.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Pon 21:39, 11 Lip 2011    Temat postu:

Napisz jakie napiêcia daje cewka , i impulsator. Jak masz to podepnij na próbê transformator jaki¶ 12v/220 do cewki ³adowania na próbê i zobaczy czy odpali.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
stoZek
Operator forum +



Do³±czy³: 03 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Zch-Pom

PostWys³any: Pon 22:02, 11 Lip 2011    Temat postu:

nie 12V a 6V bo w MX'ach by³a instalacja 6V

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Pon 22:08, 11 Lip 2011    Temat postu:

Ale choæby da³o 6 to i przy 110v tak odpali , cdi odpala nawet przy 40V. Takie co jest w tej RD to ju¿ na pewno.

Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Pon 22:08, 11 Lip 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
motodynamo
Konstruktor +++



Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pon 22:20, 11 Lip 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

odnajdz tam swój motocykl pozycja 21 to rezystancja cewki


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
przem578
Aktywny forumowicz +



Do³±czy³: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Grodzisk Mazowiecki

PostWys³any: Wto 21:23, 12 Lip 2011    Temat postu:

Niestety nie ma tam mojego modelu. Dzisiaj zmierzy³em napiêcia, które wynosz±:
impulsator ~7V
cewka zasilaj±ca ~ 40V
Nie jestem pewny czy dobrze dokona³em pomiaru, tutaj s± lepsze zdjêcia i na koñcu jest miernik którym siê pos³ugiwa³em:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pod³±czy³em te¿ na próbê cewkomodu³ BOSCH iskra by³a mo¿e minimalnie lepsza ale motor nadal nic nie ³apie nawet z popychu.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
motodynamo
Konstruktor +++



Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Wto 21:48, 12 Lip 2011    Temat postu:

cewki by³y wykrêcane i teraz wystarczy ,¿e szczelina miêdzy magnetem bêdzie zbyt du¿a aby energia indukowana w cewce by³a du¿o mniejsza --sprawd¿ szczelinê

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Sob 15:38, 16 Lip 2011    Temat postu:

Próbowa³e¶ z tym transformatorem ?

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
przem578
Aktywny forumowicz +



Do³±czy³: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Grodzisk Mazowiecki

PostWys³any: Sob 15:56, 16 Lip 2011    Temat postu:

Póki co z uwagi na brak czasu nie próbowa³em, ale na pewno nie odpuszczê Wink Szukam jeszcze jakiego¶ transformatora i tu pytanie mam zasilacz podobny do tego [link widoczny dla zalogowanych] i czy co¶ takiego siê nada?

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Sob 22:16, 16 Lip 2011    Temat postu:

Mo¿e byæ robisz tak ¿e uzwojenia daj±ce 9v dajesz na cewkê l±duj±ca a te od 220 na zasilanie cdi i masy Happy resztê zaizoluj.

Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Sob 22:17, 16 Lip 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
przem578
Aktywny forumowicz +



Do³±czy³: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Grodzisk Mazowiecki

PostWys³any: Sob 15:41, 23 Lip 2011    Temat postu:

Znalaz³em taki transformator [link widoczny dla zalogowanych] w g³o¶nikach od kompa, bêdzie dobry? Mam go podpi±æ po cewkê ³adowania aku czy ¶wietln±?

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Sob 18:02, 23 Lip 2011    Temat postu:

W takim wypadku pod ¶wietln± ,
tu masz jak:
Kabel z cewki do trafka do uzwojenia wtórnego
2 kabel z trafka z wtórnego do masy
1 kabel z pierwotnego do zasilania CDI
drugi do masy.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
przem578
Aktywny forumowicz +



Do³±czy³: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Grodzisk Mazowiecki

PostWys³any: Sob 22:34, 23 Lip 2011    Temat postu:

Pod³±czy³em ten transformator z tym, ¿e do cewki ³adowania bo dawa³a lepsz± iskrê Happy Wcze¶niej jeszcze wymieni³em simmering od strony zap³onu bo by³ nieszczelny i moto co¶ tam ³apa³o albo odpala³o na moment. Dzisiaj dodatkowo za³o¿y³em cewkê W/N od jawki i nowy przewód W/N bosch Grin ale efekt jest podobny tak¿e wydaje mi siê, ¿e to nie jest wina iskry. Bêdê kombinowa³ dalej i jak co¶ siê zmieni to zdam relacje.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Nie 11:46, 24 Lip 2011    Temat postu:

Sprawd¼ sobie ustawienie zap³onu stroboskopem mo¿e zmienia siê co¶ i temu nie dzia³a , a modu³ masz na pewno dobry?

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
przem578
Aktywny forumowicz +



Do³±czy³: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Grodzisk Mazowiecki

PostWys³any: Nie 14:23, 24 Lip 2011    Temat postu:

Stroboskopu nie posiadam i z tego co wywnioskowa³em to ten zap³on nie ma mo¿liwo¶ci regulacji. Modu³ raczej jest dobry bo wcze¶niej ju¿ na nim je¼dzi³em. Próbowa³em jeszcze paliæ na tym cewko-module boscha ale wtedy wyra¼nie strzela³o w wydech, tak samo siê dzia³o z tym cewko-modu³em w innym motorku.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Diagnostyka uk³adów zap³onowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin