|
www.zaplon.fora.pl zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
przem578
Aktywny forumowicz +
Do³±czy³: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Grodzisk Mazowiecki
|
Wys³any: Pon 14:58, 11 Lip 2011 Temat postu: Zap³on yamaha rd/dt 80 mx |
|
|
Witam, posiadam yamahê rd 80 mx z 81 roku Motorek ma s³ab± iskrê i nie bardzo chce odpalaæ nawet z popychu. Z tego co siê orientuje wyposa¿ony jest w zwyk³y zap³on CDI z modu³em i such± cewk± zap³onow±.
Teraz tak siê zastanawiam czy przyczyn± mo¿e byæ to, ¿e cewka zasilaj±ca ma rezystancjê oko³o 160 Ohm (impulsator ma ~190 Ohm)? Dotychczas zap³ony, z którym mia³em do czynienia mia³y rezystancjê c. zasilaj±cej oko³o 200-300 Ohm. Mo¿e cewka siê przegrza³a i czê¶æ zwojów siê po³±czy³o? Czekam na odpowied¼ i jakie¶ wskazówki
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
stoZek
Operator forum +
Do³±czy³: 03 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 4 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Zch-Pom
|
Wys³any: Pon 19:00, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Hmmmm z tego co pamiêtam to DT 80 MX mia³y zap³on m³oteczkowy (4 takie motorki robi³em i ka¿dy mia³ taki sam zap³on), natomiast w DT 50 MX by³ zap³on m³oteczkowy jak i równie¿ zap³on z modu³em CDI (posiadam taki motorek u siebie na warsztaciku w³a¶nie). Nie mówiê ¿e na 100% w DT 80 MX nie by³o CDI ale ja jeszcze siê nie spotka³em z takim przypadkiem, mo¿e kto¶ za³o¿y³ zap³onik z DT 50 MX który pasuje poniewa¿ czy to DT 50 MX czy DT 80 MX to wa³ jest taki sam, skok t³oka ten sam tylko ¶rednica t³oka/cylindra ro¿na. Jak siê wyrobiê to cyknê foty zap³onu w tej DT 50 MX i pomierzê oporno¶æ cewek
Pozdrawiam
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
przem578
Aktywny forumowicz +
Do³±czy³: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Grodzisk Mazowiecki
|
Wys³any: Pon 21:15, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
To, ¿e zap³on u mnie jest bezstykowy nie podlega dyskusji, czy by³ tam fabrycznie nie wiem Zauwa¿ równie¿, ¿e ja mam RD, a nie DT mo¿e tu by³a ró¿nica. Zdjêcia nie mogê dodaæ, ale ju¿ wys³a³em adminowi.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Dawid
Konstruktor +++++
Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Radziechowy
|
Wys³any: Pon 21:39, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Napisz jakie napiêcia daje cewka , i impulsator. Jak masz to podepnij na próbê transformator jaki¶ 12v/220 do cewki ³adowania na próbê i zobaczy czy odpali.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
stoZek
Operator forum +
Do³±czy³: 03 Kwi 2011
Posty: 33
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 4 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Zch-Pom
|
Wys³any: Pon 22:02, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
nie 12V a 6V bo w MX'ach by³a instalacja 6V
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Dawid
Konstruktor +++++
Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Radziechowy
|
Wys³any: Pon 22:08, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Ale choæby da³o 6 to i przy 110v tak odpali , cdi odpala nawet przy 40V. Takie co jest w tej RD to ju¿ na pewno.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Pon 22:08, 11 Lip 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
motodynamo
Konstruktor +++
Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Pon 22:20, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
odnajdz tam swój motocykl pozycja 21 to rezystancja cewki
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
przem578
Aktywny forumowicz +
Do³±czy³: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Grodzisk Mazowiecki
|
Wys³any: Wto 21:23, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Niestety nie ma tam mojego modelu. Dzisiaj zmierzy³em napiêcia, które wynosz±:
impulsator ~7V
cewka zasilaj±ca ~ 40V
Nie jestem pewny czy dobrze dokona³em pomiaru, tutaj s± lepsze zdjêcia i na koñcu jest miernik którym siê pos³ugiwa³em:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pod³±czy³em te¿ na próbê cewkomodu³ BOSCH iskra by³a mo¿e minimalnie lepsza ale motor nadal nic nie ³apie nawet z popychu.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
motodynamo
Konstruktor +++
Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Wroc³aw
|
Wys³any: Wto 21:48, 12 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
cewki by³y wykrêcane i teraz wystarczy ,¿e szczelina miêdzy magnetem bêdzie zbyt du¿a aby energia indukowana w cewce by³a du¿o mniejsza --sprawd¿ szczelinê
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Dawid
Konstruktor +++++
Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Radziechowy
|
Wys³any: Sob 15:38, 16 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Próbowa³e¶ z tym transformatorem ?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
przem578
Aktywny forumowicz +
Do³±czy³: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Grodzisk Mazowiecki
|
Wys³any: Sob 15:56, 16 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Póki co z uwagi na brak czasu nie próbowa³em, ale na pewno nie odpuszczê Szukam jeszcze jakiego¶ transformatora i tu pytanie mam zasilacz podobny do tego [link widoczny dla zalogowanych] i czy co¶ takiego siê nada?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Dawid
Konstruktor +++++
Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Radziechowy
|
Wys³any: Sob 22:16, 16 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Mo¿e byæ robisz tak ¿e uzwojenia daj±ce 9v dajesz na cewkê l±duj±ca a te od 220 na zasilanie cdi i masy resztê zaizoluj.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Sob 22:17, 16 Lip 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
przem578
Aktywny forumowicz +
Do³±czy³: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Grodzisk Mazowiecki
|
Wys³any: Sob 15:41, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Znalaz³em taki transformator [link widoczny dla zalogowanych] w g³o¶nikach od kompa, bêdzie dobry? Mam go podpi±æ po cewkê ³adowania aku czy ¶wietln±?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Dawid
Konstruktor +++++
Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Radziechowy
|
Wys³any: Sob 18:02, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
W takim wypadku pod ¶wietln± ,
tu masz jak:
Kabel z cewki do trafka do uzwojenia wtórnego
2 kabel z trafka z wtórnego do masy
1 kabel z pierwotnego do zasilania CDI
drugi do masy.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
przem578
Aktywny forumowicz +
Do³±czy³: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Grodzisk Mazowiecki
|
Wys³any: Sob 22:34, 23 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Pod³±czy³em ten transformator z tym, ¿e do cewki ³adowania bo dawa³a lepsz± iskrê Wcze¶niej jeszcze wymieni³em simmering od strony zap³onu bo by³ nieszczelny i moto co¶ tam ³apa³o albo odpala³o na moment. Dzisiaj dodatkowo za³o¿y³em cewkê W/N od jawki i nowy przewód W/N bosch ale efekt jest podobny tak¿e wydaje mi siê, ¿e to nie jest wina iskry. Bêdê kombinowa³ dalej i jak co¶ siê zmieni to zdam relacje.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Dawid
Konstruktor +++++
Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Radziechowy
|
Wys³any: Nie 11:46, 24 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Sprawd¼ sobie ustawienie zap³onu stroboskopem mo¿e zmienia siê co¶ i temu nie dzia³a , a modu³ masz na pewno dobry?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
przem578
Aktywny forumowicz +
Do³±czy³: 11 Lip 2011
Posty: 17
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Grodzisk Mazowiecki
|
Wys³any: Nie 14:23, 24 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Stroboskopu nie posiadam i z tego co wywnioskowa³em to ten zap³on nie ma mo¿liwo¶ci regulacji. Modu³ raczej jest dobry bo wcze¶niej ju¿ na nim je¼dzi³em. Próbowa³em jeszcze paliæ na tym cewko-module boscha ale wtedy wyra¼nie strzela³o w wydech, tak samo siê dzia³o z tym cewko-modu³em w innym motorku.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|