Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CDI - Dyskusja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Red
Forumowicz



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:00, 19 Lut 2011    Temat postu: CDI - Dyskusja

Witam
Wiem że posiadasz olbrzymią wiedzę w tym temacie, ale zaintrygowała mnie ta wypowiedź:
krokodyl napisał:
...wraz ze wzrostem obrotów zwiększa opóżnienie czyli odwrotnie jak w CDI dla silników czterosuwowych gdzie wymagane jest przyspieszenie...
Już kilka razy wcześniej spotkałem się z tym twierdzeniem, że w motocyklach dwusuwowych następuje zwiększenie opóźnienia , ale jakoś nie potwierdza tego np. Autodata. Sprawdzałem to też kiedyś osobiście w dwóch motocyklach dwusuwowych - Husqvarnie WR 250, oraz Hondzie MTX 80. Tak w Husqvarnie jak i w Hondzie wraz ze wzrostem obrotów następowało zwiększenie wyprzedzenia zapłonu. Mało tego - w Hondzie z powodu uszkodzonego bądź zblokowanego modułu, wraz ze wzrostem obrotów następowało zmniejszenie wyprzedzenia zapłonu i motocykl nie wkręcał się na wysokie obroty, i był bardzo słaby. Po zbudowaniu odpowiedniego modułu według schematu ze strony motelek, wraz ze wzrostem obrotów wyprzedzenie zapłonu zaczęło się zwiększać, a motocykl zmienił się nie do poznania.
Jako ciekawostkę dodam, że jak bawiłem się w testowanie modułu w Husqvarnie, to gdy zmieniłem biegunowość "impulsatora", to wraz ze wzrostem obrotów, wyprzedzenie też zaczęło się zmniejszać. Choć tu mogłem coś pomieszać, bo to było już kilka lat temu.
Mam nadzieję że da się zrozumieć to co napisałem.

PS
W zasadzie dotyczy to chyba 2T i 4T, dlatego w tym dziale.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 23:27, 19 Lut 2011    Temat postu:

Mógł byś podać schemat tego układu który zbudowałeś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Red
Forumowicz



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:47, 19 Lut 2011    Temat postu:

Muszę jeszcze jednego posta napisać, żeby znieść ograniczenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Red
Forumowicz



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:48, 19 Lut 2011    Temat postu:

Moduł do Hondy MTX robiłem według tego schematu, jeśli o to pytasz:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 1:08, 20 Lut 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
KTM SX wyczynowy 2 takt
KTM lc2 125 cm średnio wysilony 2 takt
DR BIG 800 wielki 4 takt średnio wysilony
XT 400sredni czterotakt srednio wysilony

w 2 taktach sprawa nie jest prosta! to silniki ,których praca zależy od kilku parametrów dyfuzor czyli zgrubienie wydechu na wylocie z cylindra -ważne jest to czy mają zawór na wyjściu z cylindra ważny jest szereg parametrów natomiast w 4 taktach sprawa jest prostsza

teraz jak działa opózniacz w schemacie zamieszczonym wyżej Happy
sygnał z impulsatora po przez R3 dalej przez diodę D4 ładuje kondensator C3 po przez niego impuls dociera do bramki tyrystora otwiera go powoduje rozładowanie C1 po przez cewkę wysokiego napięcia- ok to jest proste teraz załóżmy ,ze nie ma rezystora R1 -- co się dzieje ? kondensator zostanie naładowany poda 1 impuls i nie będzie reagował na następne ładujące ponieważ już jest naładowany a następne impulsy są na tym samym poziomie co poprzednie R1 służy do rozładowywania C3 z tym ,ze robi to powoli Happy jeśli zmniejszymy wartość R1 to rozładowanie będzie szybsze przez co bardziej rozładowany C3 będzie szybciej reagował na narastające zbocze impulsu wejściowego.... podpowiem ,że chińskie CDI z tak zwaną zmianą konta to po prostu układ z fotki po wyżej z tym ,ze za miast R1 stałego włożony jest potencjometr czyli rezystor o nastawnej rezystancji


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Nie 1:29, 20 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Red
Forumowicz



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:56, 20 Lut 2011    Temat postu:

Teraz mam trochę jaśniej w głowie, dzięki.
Wykresy z 2T bardzo ciekawe, ale chyba jednak większość 2T (przynajmniej tych nie wyczynowych), ma charakterystykę wyprzedzenia zbliżoną do tych 4T, czy się mylę?

Ten moduł z powyższego schematu największe opóźnienie w stosunku do faktycznej chwili wysłania impulsu ma na niskich obrotach, tylko że faktyczna chwila wysłania impulsu w Hondzie MTX 80 ma miejsce chyba ponad 25° przed GMP. A, jak już pisałem, wyprzedzenie na tym module wraz ze wzrostem obrotów się zwiększa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Red dnia Nie 22:24, 20 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
danio8522




Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:01, 04 Maj 2013    Temat postu: cdi

ppx0

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lesiu




Dołączył: 01 Lis 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:18, 01 Lis 2014    Temat postu:

Grin

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin