Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

przerywacz z regulacją (555)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 0:16, 27 Paź 2011    Temat postu: przerywacz z regulacją (555)

Witam.Zrobiłem układzik z tego schematu
[link widoczny dla zalogowanych]

Zamiast opornika 4,7k wstawiłem potencjometr 20k co by regulować częstotliwość i teraz tak podłączyłem przekaźnik i wszystko fajnie tylko pompka która jest podłączona do przekaźnika praktycznie w ogóle nie reaguje , jedynie działa na "wysokiej" częstotliwości a mi potrzeba płynnej regulacji
Użyłem pompki oleju od skutera peugeot sterowanej elektrycznie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Czw 7:39, 27 Paź 2011    Temat postu:

Kolega wstawi fotki jaka to pompka i od czego i najlepiej jak to ma działać .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 8:33, 27 Paź 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ma to działać tak że np. co 2 sekundy ma się załączyć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 12:21, 27 Paź 2011    Temat postu:

Witam

(przypuszczam ,że to jest pompka membranowa ) reaguje na napięcie impulsowe ! robisz 2 takie same układy z tym że jeden steruje drugim .. pierwszy podaje czas załączenie i przerwy natomiast drugi dopasuj do wydajności pompki czyli około 5-100Hz .. w układach zmień tyko kondensator w zależnosci jakie częstotliwości chcesz uzyskać (do wyprowadzenia 5 dopnij 10nF do masy )

[link widoczny dla zalogowanych]

tutaj pomoc w obliczeniach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 13:49, 27 Paź 2011    Temat postu:

Dokładnie jest to pompka membranowa, czyli muszę zrobić drugi układ na 555 ? Trochę się zakręciłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:24, 27 Paź 2011    Temat postu:

membranowa .... Masz wewnątrz elektro-magnes... i każde pociągniecie membrany to kilka kropel paliwa Happy musisz wprawić elektromagnes w ruch seria impulsów oczywiście nie za wielkiej częstotliwości .. bo bezwładność membrany plus moc elektromagnesu Cię ogranicza ... generalnie 5Hz daje strumyczek paliwa ... Happy i teraz nad tym strumyczkiem musisz zapanować ... wiec budujesz następny sterownik podający czas kiedy i na jak długo ma włączyć się pompka zasilana z pierwszego generatora (nazwijmy go 5HZ częstotliwośc należy dobrać doświadczalnie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tezla
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 21:54, 29 Paź 2011    Temat postu:

Ta pompka reaguje na każdy impuls a dokładniej w momencie zaniku napięcia przetacza pewną ilość cieczy z tego co pamiętam trzeba było 5 wyłączeń na jedną kroplę oleju. Jeżeli nie reaguje na każdy impuls a tylko na częstotliwość to znaczy że jest uszkodzona, robiłem na tym olejarkę do łańcucha, tutaj jest opisana [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 18:08, 09 Lut 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]


Czyli wynika z tego że wypełnienie ma mieć około 25%
Dobrze ja to rozumuje ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tezla
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 23:11, 09 Lut 2012    Temat postu:

Czas impulsów najlepiej dobrać doświadczalnie i jest on długi, ona jest przeznaczona do dawkowania oleju do silnika dwusuwowego i z założenia pracuje bardzo powoli ale za to dokładnie.
Ja robiłem na stały czas załączania 1 s i regulacja wydajności długością przerw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebek
Konstruktor +



Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Targ- Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 16:10, 21 Lut 2012    Temat postu:

I dalej temat wałkuje , może ktoś ma jakieś sugestie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin