Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna www.zaplon.fora.pl
zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Stator KTM LC4 88-97 -rozwi±zanie problemu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± 1:00, 13 Lip 2012    Temat postu: Stator KTM LC4 88-97 -rozwi±zanie problemu

Zap³on motocykla KTM LC4 88-97 to analogowa konstrukcja szwedzkj firmy Amal typ TM 14-05 wyprzedzacz 2 stopniowy czyli posiada 2 poziomy wyprzedzenia na 5 stopniach i przy obrotach 1850 RPM gwa³townie prze³±cza na 36 stopni . Efekt .. nie zbyt zdrowy dla wa³u korbowego .... w czasie kiedy go opracowano przed 1986 rokiem mo¿liwo¶ci elektroniki by³y ograniczone
CDI TM 14-05 jest wzglêdnie trwa³ym elementem natomiast uszkodzeniu czêsto ulega stator - a konkretnie uzwojenie wysokiego napiêcia zasilaj±ce tyrystor - czerwony przewód -- najlepsza metoda na przetestowanie to pod³±czenie miernika miêdzy czarny i czerwony przewód -Miernik na zakresie napiêcia zmiennego przy kopaniu powinien wykazaæ napiêcie po wy¿ej 40 Volt (zale¿y od rodzaju miernika...tolerancja 30% )-- pomiaru dokonujemy przy wypiêtym CDI .
=Koszt nowego statora nierealnie wysoki !!
=Produkowane zastêpcze oko³o 800 z³otych wiadomo na elementy elektryczne nie ma gwarancji -- je¶li nie montuje serwis ! A nawet je¶li serwis zamontuje realna gwarancja jest bliska zero
=Jest alternatywa -mo¿na za³o¿yæ wytwornicê wysokiego napiêcia zasilan± z napiêcia 12 Volt - - jest to sprawdzone dzia³aj±ce rozwi±zanie - efekt jest taki ,¿e motocykl ³atwiej odpala jak oryginalny-powód prosty napiêcie 300V na CDI pojawia siê po przekrêceniu stacyjki nie wymaga mocnego rozpêdzania wa³u-- wystarczy mniejsza prêdko¶æ rozruchowa wa³u aby magnes przesun±³ siê obok uzwojeñ impulsatora poda³ impuls wyzwalaj±cy na CDI .
Monta¿ jest banalnie prosty podpinamy siê pod kondensator przy regulatorze napiêcia -. Ca³a przetwornica ma wielko¶æ paczki papierosów jest wodo odporna i wstrz±so odporna zespolona z CDI zalana masa plastyczn± w obudowie aluminiowej--
Nastêpna kwestia to awaryjno¶æ CDI TM 14-05 mimo ,¿e ten element jest wzglêdnie trwa³y bywa ,¿e uszkodzeniu ulega dioda prostuj±ca i jest to przyczyn± uszkodzenia statora wiêc zak³adaj±c nowy stator ( nowy lub uzywany sprawny nie przewijany !!!-- )nie¶wiadomie ponownie mo¿na go uszkodziæ - poniewa¿ motocykl owszem zapali (sam stator ma wewn±trz diodê wstêpnie prostuj±ca ) CDI bêdzie pobiera³o zbyt wiele pr±du co mo¿e doprowadziæ do uszkodzenia nowo zakupionego statora
Nale¿y pamiêtaæ ,¿e zap³ony te maj± ju¿ ponad 20 lat i ci±gle pracuj± -wiêc konstrukcja okaza³a siê trwa³a jednak czas p³ynie i wibracje utlenianie siê elementów jest destrukcyjne

Ostatni aspekt finansowy je¶li wstawiamy przetwornicê razem z nowym CDI obok uszkodzonego statora .. pozostaje nam oryginalny TM-14-05 ,który jest ju¿ zbêdny poniewa¿ CDI mamy nowe wbudowane razem z przetwornic± -- na aukcjach internetowych ceny TM 14-05 oko³o 350 z³ czyli odsprzedaj±c go na aukcji ca³y remont nam siê zwraca ...

Je¶li temat spodoba³ siê to zrobili¶my te¿ wytwornicê do pozosta³ych KTM z zap³onami SEM AMAL tam gdzie stator jest zalany plastikiem czyli roczniki koniec 80 lat do koñca 90 .... Zap³ony typu TM14-04 TM 14-02 TM 14-05 mamy opanowane ---

Wdziêczni bêdziemy za uwagi sugestie ... co poprawiæ z czym jest problem w zap³onach motocykli KTM
[link widoczny dla zalogowanych] przyk³adowe CDI jakie produkowane by³y przez SEM AMAL
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] przewijany stator
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] oryginalny stator


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Czw 12:36, 18 Lip 2013, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Czw 12:38, 18 Lip 2013    Temat postu:

Nastêpna wersja wytwornicy jest uruchamiana ju¿ na cyfrowym przyspieszaczu... czekamy na sugestie co mo¿na poprawiæ w starym zap³onie od KTM

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin