Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WSK 125
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z-tomek
Aktywny forumowicz



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:52, 22 Mar 2011    Temat postu:

Trzeba by odwiedzić jakąś hurtownie z zapłonami ale niestety nie mam w okolicy żadnej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 18:59, 22 Mar 2011    Temat postu:

a jak jest z dostępnością i ceną oryginalnego ? być może nie warto szukać ?? Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z-tomek
Aktywny forumowicz



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:20, 22 Mar 2011    Temat postu:

Oryginalnego w jakim sensie że oryginał do WSK? tutaj podobny zapłon [link widoczny dla zalogowanych]
Co do zapłonu który ja kupiłem to wyniósł mnie 70zł z przesyłką plus 30 za przetoczenie stożka w magnecie i zrobienie rowka pod klin.
Zastanawiam się czy nie zamówić tego [link widoczny dla zalogowanych]
Tylko czy to jest od 2t czy 4t?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 23:28, 22 Mar 2011    Temat postu:

To co podałeś to cewka z Chińczyka + moduł Ducatti "podobny" w kupie , jeżeli chcesz mogę ci podać schemat do niego. Zależy czy chcesz sie bawić w robienie modułów

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Wto 23:29, 22 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z-tomek
Aktywny forumowicz



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:46, 22 Mar 2011    Temat postu:

schemat się przyda takiego modułu pod 12v mam 2 wyjścia albo polutować moduł zasilany z akumulatora i podłączyć pod cewkę w/n albo wydać kolejne 70zł na gotowy produkt

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 3:11, 23 Mar 2011    Temat postu:

zacznijmy jeszcze raz.. idzie o magneto bez konieczności rozszlifowywania stożka - wyjaśniam dla czego . jest bardzo trudno to zrobić tak aby nie miał bicia ... plus wyważanie!! Owszem uruchomisz sprzęt ale od minimalnego bicia . sprawa kilku gram .. przy prędkości kilku tysięcy obrotów z tego robią się kilogramy! Uszkadza łożysko na wale ,,, wibracje .....
Wcześniej był post
żeliwnapięść napisał:
Witam,też planuje do wsk 125 założyć zapłon cdi z tego co się dowiedziałem to bez przeróbek pasuje koło od kosiarki dezamet na allegro są dostępne nowe koła po 49 zł plus przesyłka
czy ktoś to jest w stanie sprawdzić ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Śro 14:55, 23 Mar 2011    Temat postu: WSK...

Witam! Tak, racja. Poza tym można spróbować wykorzystać stator i magneto wueskowe - odpada właśnie problem dopasowywania stożka i wyważania. Jest to przecież do wykonania Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 20:37, 23 Mar 2011    Temat postu:

Koncepcja ..

łatwa do powielenia i spopularyzowania naszego rozwiązania powinna opierać się na tanich łatwo dostępnych elementach ..z jak najmniejszą koniecznością ingerencji w części mechaniczne bo wiadomo ,ze elektronikę wstawimy własnej konstrukcji-na początku proponuje skoncentrować się na poszukiwaniu właśnie magneta i statora czyli pytabnnie zasadnicze .. KTO WIE NA PEWNO JAKIE MAGNETO WCHODZI JEST ŁATWO DOSTĘPNE I TANIE BEZ KONIECZNOŚCI ROZSZLIFOWYWANIA STOŻKA ?? w odpowiedzi można zamieszczać linki na allegro albo inne składy takich części Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Śro 22:49, 23 Mar 2011    Temat postu: WSK...

Witam! Najłatwiej jest pozostać przy oryginalnym magnecie i statorze; dokupić należy tylko impulsator, no i nawinąć cewkę ładującą CDI. Moduł/cewkomoduł: albo "gotowiec" albo własnej roboty (ale wówczas potrzebujemy cewki WN od chińskiego skuterka). Co do zasilania modułu - wchodzi też w grę połączenie cewki świetlnej (wstawionej w miejsce zapłonowej) z odpowiednio dobranym transformatorkiem - po to, żeby uniknąć nawijania cewki zasilającej moduł... A propos trafka, to na naszym forum pojawił się ostatnio ciekawy artykuł (dotyczył Simsona).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Śro 22:52, 23 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 22:55, 23 Mar 2011    Temat postu:

Witam Zamieść Sławek linka .. tak dla ułatwienia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z-tomek
Aktywny forumowicz



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:35, 24 Mar 2011    Temat postu:

Ktoś wie czy te moduły [link widoczny dla zalogowanych] mają coś takiego jak przyspieszenie/opóźnienie zapłonu? Nie znalazłem w internecie a to ważne żeby się nie okazało że przyspiesza za bardzo i motor będzie szwankować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Czw 1:09, 24 Mar 2011    Temat postu: WSK...

A oto link - warto rzucić okiem, bardzo pomysłowe rozwiązanie: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 5:26, 24 Mar 2011    Temat postu:

z-tomek napisał:
Ktoś wie czy te moduły [link widoczny dla zalogowanych] mają coś takiego jak przyspieszenie/opóźnienie zapłonu? Nie znalazłem w internecie a to ważne żeby się nie okazało że przyspiesza za bardzo i motor będzie szwankować
Załóż nowy temat dotyczący CDI chińskich .... do WSK czy też innego podobnego powinny się nadawać one nie mają przyspieszacza

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Czw 5:30, 24 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
z-tomek
Aktywny forumowicz



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:44, 28 Mar 2011    Temat postu:

Problem rozwiązany podłączyłem moduł od chińskiego 2t i motor pali
http://www.youtube.com/watch?v=ntlmjwntg94


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Pią 20:39, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Witajcie:) Sławek ma rację moim zdaniem najprościej by było na razie zostawić w spokoju przeróbki mechaniczne i skupić się na naszym oryginalnym iskrowniku i kole magnesowym. Trzeba nawinąć, którąś z cewek odpowiednim drutem aby ładowało CDI. Ja nawet ostatnio intensywnie zastanawiałem się czy dałoby radę nawinąć ten drut na istniejącą już cewkę świetlną. Co o tym sądzicie? myślę że się zmieści. Drut jak już ze Sławkiem rozmawiałem to około 0.15mm. Mieli byśmy ładowanie CDI. Teraz tylko zastanowić się nad impulsatorem. Co o tym sądzicie???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 21:40, 01 Kwi 2011    Temat postu: CDI w WSK 125...

Witaj Kolego! To miło, że zarejestrowałeś się na naszym forum - wiem, że działasz na tym "starym". A propos poruszanego przez Ciebie tematu, sprawdź proszę ten link: [link widoczny dla zalogowanych]
Co sądzisz o takim rozwiązaniu? Ewentualnie można próbować umieścić impulsator po zewnętrznej stronie koła zamachowego. Wówczas problemem będzie prawy dekiel. Ps. Zainteresowany tym tematem Forumowicz rozwiązał już całą sprawę zakładając "gotowca". Widziałem filmik - zestaw wygląda i pracuje ładnie Grin .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Pią 21:56, 01 Kwi 2011    Temat postu:

No czadersko:) tylko gdzie jest cewka ładowania CDI ? Ten element zamocowany na kole magnesowym to pewnie jakiś mały magnes!? Pomysł przedni już mi się podoba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 22:02, 01 Kwi 2011    Temat postu: CDI w WSK 125...

Wydaje mi się, że moduł do tego zestawu ma chyba jakąś przetwornicę/trafko(?), przekształcające AC w DC. Ale tak jak pisałeś, kto wie, czy nie zmieści się uzwojenie ładowania CDI na uzwojeniu cewki świetlnej. "Trójka" ma spore magneto - jest ono skuteczne, tak więc mniejsza ilość drucika nawojowego powinna być efektywna...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Pią 22:13, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Happy Hmm tajemnicza sprawa z tym trafem. Rozumiem że cewka ładowania musi wytwarzać 250-300V w maksimum obrotów i nie więcej. Tylko czym to pomierzyć? A może jednak znaleźć trafo 12/230V. Co do nawijania znalazłem już drut z zasilacza 230/12V - uzwojenie pierwotne ma 450 Ohm przy około 0.12mm więc drutu starczy. I nie jest go tak dużoHappy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 22:20, 01 Kwi 2011    Temat postu: CDI w WSK 125...

Masz rację. Warto spróbować. Tylko nie należy przesadzać z opornością. Nasze CDI musi wytrzymać napięcie podawane przez tę cewkę. Ale to nie kłopot. Wystarczy w module dać kondensator na 600 V ( lub szeregowo kondensatory, tak aby uzyskać napięcie ich pracy np. 800V), tyrystor na ten sam potencjał - 600...800V. Diody natomiast po dwie szeregowo, co da nam napięcie ich przebicia 2000V Idea . Cewka WN koniecznie od chińskiego dwusuwowego skuterka Exclamation

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pią 22:24, 01 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Pią 22:31, 01 Kwi 2011    Temat postu:

Ja myślałem o gotowym module z "chińczyka" ale jak będzie trzeba wylutować to schemat już mam;) Pomysł z impulsatorem jest świetny! Kwestia prawidłowego ustawienia tego magnesiku. Mam już sporo informacji i chyba zacznę jakieś eksperymenty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 23:29, 01 Kwi 2011    Temat postu: CDI w WSK 125...

Powodzenia Grin .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hans
Aktywny forumowicz



Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:28, 08 Kwi 2011    Temat postu:

ładnie zrobione cdi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AudioBas
Operator forum ++++



Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław - Okolice

PostWysłany: Nie 10:56, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Witam Serdecznie.

Planuję również wsadzić zapłon CDI ze skutera.
Znalazł już ktoś magneto, którego nie trzeba przetaczać?

krokodyl napisał:
zacznijmy jeszcze raz.. idzie o magneto bez konieczności rozszlifowywania stożka - wyjaśniam dla czego . jest bardzo trudno to zrobić tak aby nie miał bicia ... plus wyważanie!! Owszem uruchomisz sprzęt ale od minimalnego bicia . sprawa kilku gram .. przy prędkości kilku tysięcy obrotów z tego robią się kilogramy! Uszkadza łożysko na wale ,,, wibracje .....


Szczerze to fabryczne magneta nie sądzę, aby były jakoś mega wyważone.
To są stare motocykle, takie magneta przeżyły pewnie nie raz ściąganie młotkiem i innymi elementami.

Myślę, że jak znajdzie się porządnego fachowca to przetoczy bez problemu stożek magneta i nic nie będzie trzeba wyważać.


Planuję jak kolega wyżej zakupić chińskie magneto i iskrownik:
obrazki.elektroda.pl/2980544300_1302358774.jpg


I proszę mi poradzić jaki moduł oraz cewkę dokupić do tego?
A może jest jakiś patent, aby te dwa elementy były w jednym???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:00, 10 Kwi 2011    Temat postu:

Witam


CDI od chińskiego dwusuwowego i cewka to samo jeśli stosujesz magneto och chińskiego -- osobno cewką i CDI jest to lepsze rozwiązanie do eksperymentowania --

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Nie 14:04, 10 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin