Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna www.zaplon.fora.pl
zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Zap³on bateryjny w WSK 125

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Darek




Do³±czy³: 11 Kwi 2013
Posty: 1
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Serock

PostWys³any: Pi± 10:37, 12 Kwi 2013    Temat postu: Zap³on bateryjny w WSK 125

Witam. Jestem nowy na forum i mam problem z przeróbk± zwyk³ego zap³onu z cewk± zap³onow± w iskrowniku na zap³on bateryjny z zewnêtrzna cewk± butelkow±. Dlatego chcia³bym Was poprosiæ o pomoc i wszelkie rady, bo jestem zielony w tych sprawach.
Pod³±czenie cewki do przerywacza nie jest dla mnie problemem.
Problem polega na tym ¿e umieszczona w pr±dnicy-iskrowniku cewka ³adowania akumulatora wytwarza prad o natê¿eniu 0,6 A (bez zapalonych ¶wiate³)Przy zapalonych jest o po³owê mniejszy. Wiêc prawdopodobnie przy zainstalowaniu zewnêtrznej cewki zap³onowej akumulator nie bedzie w dostatecznym stopniu ³adowany.
Problem ten zamierzam rozwi±zaæ tak: zamiast cewki zap³onowej w pr±dnicy przykrêci³ bym trzeci± cewkê swiat³a drogowego i z niej zasila³bym akumulator, a oryginalna bardzo ma³± cewkê ³adowania wyj±³bym z iskrownika.
Je¶li chodzi o parametry cewek ¶wietlnych, to dwie po³±czone ze sob± plusami (koncówki uzwojen s± zmasowane z obudow±)zasilaj± tylko jedn± ¿arówkê- 6V25W. Wiêc jaki pr±d ³adowania uzyska³bym z jednej cewki i czy wystarczy³by do zasilenia zewnêtrznej cewki zalonowej 6V i akumulatora 6V 8Ah?
Czy pr±d uzyskany z tej cewki mo¿na pó¶ciæ przez oryginalny ptostownik selenowy, który prostowa³ pr±d o natê¿eniu max 2A(taki jest w nim zamontowany bezpiecznik), czy trzeba wymieniæ ten prostownik na inny lub jak±¶ diodê? Czy potrzebny jest te¿ jaki¶ dodatkowy regulator napiêcia?
Wiem ¿e duzo tu pytan, ale wydaje mi siê ¿e wiele osób by³oby zainteresowanych tak± przeróbk± instalacji, bo oryginalne rozwi±zanie zap³onu jest do¶æ awaryjne, a nie ma w internecie wiarygodnych inormacji na ten temat. Dlatego z góry dziêkujê za odpowiedz i wszelkie rady.
Pozdrawiam


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin