Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna www.zaplon.fora.pl
zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Zap³on TCI 6V w motocyklu JAWA CZ 175, 1974r.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
pires




Do³±czy³: 21 Gru 2011
Posty: 4
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: wielkopolska

PostWys³any: Czw 23:52, 29 Gru 2011    Temat postu: Zap³on TCI 6V w motocyklu JAWA CZ 175, 1974r.

Motocykl Jawa CZ 175
model 477,
rok produkcji 1974
zasilanie 6V.


Je¿dz±c na oryginalnych platynkach stwierdzi³em, ¿e zbyt szybko ulegaj± one wypaleniu.
Pocz±tkowo do³o¿y³em modu³ zap³onowy, który mia³ powodowaæ, ¿e przez platynki nie bêdzie p³yn±³ du¿y pr±d.
Jest to standardowy uk³ad tranzystorowy.
Nie bedê siê rozpisy³a³ na temat zasady dzia³ania, bo w internecie jest dosyæ informacji na ten temat.
Poni¿ej przedstawiam schemat modu³u.
Jest to uk³ad przeznaczony do zasilania 12V, jednak po próbach przy 6V wszystko by³o OK.
Dlatego nie dokonywa³em ¿adnych zmian.



P - platynki
C.Z. - cewka zap³onowa ( sterowana mas± )
masa - wiadomo Wink
+12V - plus zasilania, uk³ad dzia³a równie¿ przy zasilaniu 6V

Niestety wypalanie nie by³o jedynym problemem.
Równie¿ nosek, który ¶lizga³ siê po krzywce by³ za delikatny i ulega³ ¶cieraniu.
Przez to konieczna by³a czêsta regulacja zap³onu.
Równie¿ delikatny luz na wale wp³ywa³ na pracê silnika.
Postanowi³em zbudowaæ zap³on, który nie mia³ by wymienionych wad.

Pierwszym zadaniem by³a zamiana platynek na jaki¶ czujnik.
Robi±c porz±dki w gara¿u znalaz³em stary aparat zap³onowy od seata ibizy.
Mia³ on zbyt du¿y luz na tulejkach aby pracowaæ w samochodzie.
Postanowi³em sprawdziæ czy nadaje siê do mojego celu.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

W tym celu zosta³ on rozebrany, gdy¿ potrzebowa³em tylko czujnik hallotronowy.

Opis wyprowadzeñ czujnika:
Czerwony: zasilanie +6V
¯ó³ty: sygna³ steruj±cy
Niebieski: masa

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Element rozdzielaj±cy nale¿y wykonaæ z blachy stalowej, gdy¿ wykonany z innego materia³u nie bêdzie dzia³a³.
Ja wykona³em go z kieszeni od radia samochodowego, gdy¿ mia³em to akurat pod rêk±.
Nastênie zosta³ on przykrêcony do krzywki.

[link widoczny dla zalogowanych]

Cewka zosta³a odnitowana od podstawy aparatu zap³onowego.
Mocowanie do pr±dnicy zosta³o wykonane na nowo.
Jestem zdania, ¿e szybciej wykonaæ nowy element ni¿ przerabiaæ stary.
My¶lê ¿e szczegó³y konstrukcji s± widoczne na zdjêciach.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Film ukazuj±cy dzia³anie mojego zap³onu: http://www.youtube.com/watch?v=0OsPxyAi0ZE&feature=player_embedded


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
cober




Do³±czy³: 20 Sty 2012
Posty: 5
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Nie 17:34, 22 Sty 2012    Temat postu:

Mam pytanie. Czy mozna bedzie przy pomocy tego schematu zrobic uk³ad zap³onowy do jawy 350 TS?

Jesli dobrze mysle naleza³oby zmienic kszta³t elementu rozdzielajacego zeby w cyklu jednego obrotu da³ iskre co 180 stopni.

Potrzebna by³aby cewka WN np od malucha dajaca na 2 gary iskre na raz

Dobrze mysle? poprawcie mnie koledzy


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
pietras6v
Konstruktor +



Do³±czy³: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Warszawa/Szczeglacin

PostWys³any: Nie 22:07, 22 Sty 2012    Temat postu:

Oczywi¶cie kolego ¿e mo¿na. Ale aby w miarê dobrze wykorzystaæ potencja³ takiego uk³adu nale¿a³oby zastosowaæ 12Voltowe zasilanie.
Luknij sobie tutaj:
http://www.zaplon.fora.pl/viewimage.php?i=291.

A jak znajdziesz czas to popatrz tutaj.
[link widoczny dla zalogowanych]
Mo¿e przyjdzie ci co¶ do g³owy. Pozdro.


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pietras6v dnia Pon 0:07, 23 Sty 2012, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
cober




Do³±czy³: 20 Sty 2012
Posty: 5
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Nie 23:26, 22 Sty 2012    Temat postu:

Przeciez JAWA 350 TS ma 12V i alternator Wink

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
pietras6v
Konstruktor +



Do³±czy³: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Warszawa/Szczeglacin

PostWys³any: Pon 0:03, 23 Sty 2012    Temat postu:

Ok nie zauwa¿y³em ale nie róbmy koledze pires oftopu. Za³ó¿ temat albo podepnij siê do istniejacego:

http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-prototypy-udoskonalenia-zamienniki-zaplonow-cdi,58/jawa-350-pomysl-na-uklad-zaplonowy,313.html


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pon 0:08, 23 Sty 2012    Temat postu:

Witam .. schemat jest przekombinowany ,,,, tranzystor T2 rezystory w jego bazie i kolektorze s± zbêdne .. bez tego bêdzie chodzi³ -- tranzystor na wyj¶ciu te¿ nie musio byæ 850 praktycznie wiêkszo¶æ popularnych z kana³em N du¿ej mocy ( u nas wa¿niejszy jest pr±d natomiast napiêcie do jakiego musi wytrzymaæ tranzystor nie ma tak du¿ego znaczenia )

Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Pon 0:10, 23 Sty 2012, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin