Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasilanie modułu z cewki świetlnej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jackmolka
Aktywny forumowicz



Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:34, 03 Cze 2011    Temat postu: Zasilanie modułu z cewki świetlnej

Witam.Mam pytanie - W jaki sposób zasilić chiński moduł 4t 12v ( kostka 6 pinów moduł na 5) z cewki świetlnej? . Czy potrzebny jest do tego transformator? . Bardzo prosiłbym o wypisanie szczegółowo wszystkich elementów potrzebnych do uruchomienia tego modułu.Jest to dla mnie bardzo ważne - Z góry dziękuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 7:51, 03 Cze 2011    Temat postu:

Za mało informacji. Prawdopodobnie się da, ale musisz przygotować nas do przemyśleń. Na razie prawie nic nie wiadomo.
Przydałby się schemat oryginalnej instalacji.
Typ modułu, który chcesz zastosować - od czego on jest?
Co masz na myśli pisząc "4T 12v" ? Czyżby moduł zasilany 12V z akumulatora? Wtedy potrzebna przetwornica lub zapłon prosto z aku - bateryjny.
Napisz więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jackmolka
Aktywny forumowicz



Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:01, 03 Cze 2011    Temat postu:

Moduł jest 5 pinowy ( impulsator ,gaszenie, zasilanie modułu,masa , wyjście do cewki)
Zasilany jest z cewki w silniku , czyli jest to CDI AC(chińskie crossy , skutery).W motocyklu mam również cewkę świetlną 12v do której chciałbym podłączyć moduł.W tej chwili moduł pracuje poprawnie.Lecz chciałbym mieć rozwiązanie awaryjne , ponieważ jeżdżę dość daleko , a cewka zasilająca moduł już kilka razy mi się spaliła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 12:15, 06 Cze 2011    Temat postu:

Nic nie stoi na przeszkodzie abyś przeprowadził próby z trafkiem sieciowym kilka VA (watów) 230/12 V AC.
Zakładam że cewka ładująca jest umasowiona. Schematu połączeń, o ile nie wymyślisz go sam, poszukaj na forum.
Dobrze by było zastosować ogranicznik napięcia przedstawiony w jednym z postów przez motodynamo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jackmolka
Aktywny forumowicz



Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:31, 06 Cze 2011    Temat postu:

Tak, cewka jest umasowiona .Rozumiem że wystarczy umiejętnie podłączone trafo np z lampki biurkowej ( 230/12) , czy muszę nawijać nowe ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 15:16, 06 Cze 2011    Temat postu:

Właśnie cały urok polega na tym, żeby użyć gotowe trafo. Wg. mnie trafo z lampki będzie za duże i ciężkie. Jednak trzeba przeprowadzić próby.
Pomierzyć napięcia szczytowe (opis sondy na forum) a następnie podłączyć i przeprowadzić jazdy próbne. Osobiście za kilka złotych zbudowałbym moduł i woził go razem z trafem, tak aby zabezpieczyć się nie tylko przed uszkodzeniem cewki ładującej ale i modułu.
Wymaga to trochę pracy, ale czego się nie robi aby jeździć bez obaw o awarię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jackmolka
Aktywny forumowicz



Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:37, 06 Cze 2011    Temat postu:

Wielkie dzięki!.Czyli do prób potrzebny jest tylko transformator? , żadnych kondensatorów itd ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 21:27, 06 Cze 2011    Temat postu:

Jak idziesz na żywioł i podpinasz trafo do cewek świetlnych i do modułu, to żaden kondensator ci nie jest potrzebny.
Jak jesteś mniej odważny i chcesz coś pomierzyć (napięcie po trafie) kondensator jest bezwzględnie konieczny i dioda też.
Wybór należy do ciebie. Konsekwencje decyzji też.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin