 |
www.zaplon.fora.pl zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Pon 21:03, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No rewelka szczególnie że posiadam taki silniczek w swojej Jawie:) Pomysł świetny przede wszystkim w tym przypadku lekki i bezobsługowy. Dla motocykla turystycznego raczej odpada bo rozwiązanie to nie zasila świateł i innych odbiorników w tym prądu stałego. Pomysł fajny tylko zamocować te dwa kółka jakoś trzeba. Ale 10pkt. za pomysłowość. Więcej podsyłaj takich pomysłów ja np. chłonę tą wiedzę jak gąbka:)pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Pon 22:57, 04 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki chłopaki za zainteresowanie tematem. Zapłon tego typu jest praktyczny, a takie rozwiązania faktycznie chyba najbardziej nadają się do motocykli terenowych. I wobec tego jeszcze jeden, mam nadzieję ciekawy filmik, znaleziony w Internecie: http://www.youtube.com/watch?v=p6O6w0XnzZ8&NR=1
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pon 22:59, 04 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Wto 9:22, 05 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Widziałam widziałem - szczególnie pomysł z zasilaczem ale zastanawia mnie wyzwalanie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Wto 21:09, 05 Kwi 2011 Temat postu: Zapłon typu "magnet"... |
|
|
Witam. Za wyzwalanie odpowiada...wirnik, bo to jest zapłon typu "magnet". W momencie tzw. przebiegunowania moduł otrzymuje z cewki zasilającej CDI impuls wyzwalający, ale poprzez widoczny na filmiku zasilacz. Na rdzeniu (w iskrowniku) mamy tylko jedno uzwojenie niskiego napięcia, które przez zasilacz ładuje kondensator w module, a potem podaje impuls wyzwalający. Jakby co, mam schemat takiego modułu. No i jeszcze jeden link odnaleziony w Internecie z interesującym rozwiązaniem zapłonu CDI (lub TCI ?) do motocykla dwucylindrowego: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Śro 16:37, 06 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Śro 20:17, 06 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Kurde spoko ale znowu bez oświetlenia:)Pewnie chodzi o jak najmniejszą masę. A tak z innej beczki Motocykle dwucylindrowe jak i inne wielocylindrowe rozwijają spore moce i mają spore wymiary. Ciekaw jestem dlaczego stosuje się prądnice z magnesami trwałymi a potem cała ta historia z regulatorami stratnymi. Czy nie prostszy jest alternator budową zbliżony do tych z samochodów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietras6v
Konstruktor +
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa/Szczeglacin
|
Wysłany: Czw 20:31, 07 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Pytanie z cyklu pomysłowe rozwiązania:) Sławek jak myślisz czy można użyć elementu licznika rowerowego jako impulsatora?? Taki licznik zbiera sygnały za pomocą małego magnesu mocowanego na szprychę?? co o tym sadzisz?? próbowałeś tak??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sławek
Konstruktor ++
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lębork
|
Wysłany: Czw 21:30, 07 Kwi 2011 Temat postu: Impulsator... |
|
|
Cześć. Kiedyś myślałem o tym...choć nigdy nie próbowałem. W rowerze jest spora prędkość kątowa magnesu, w motocyklu odwrotnie. Ale warunek jest tylko jeden...Jeśli podczas kopania ceweczka impulsowa poda mam min. 0,1V - to wystarczy do odpalenia tyrystora. Gdyby jednak było to mniej, to zawsze można wzmocnić ten słabiutki sygnał jakimś małym tranzystorkiem. W sumie więc to chyba dobry pomysł z rozwiązaniem, o które pytasz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Czw 21:31, 07 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|