Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna www.zaplon.fora.pl
zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Pomys³owe rozwi±zanie...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Diagnostyka uk³adów zap³onowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
S³awek
Konstruktor ++



Do³±czy³: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Lêbork

PostWys³any: Pi± 22:09, 01 Kwi 2011    Temat postu: Pomys³owe rozwi±zanie...

Witam. Co s±dzicie o takiej koncepcji zap³onu - znalezione w Internecie:
http://www.youtube.com/watch?v=VARF9nXaALA
Question


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
pietras6v
Konstruktor +



Do³±czy³: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Warszawa/Szczeglacin

PostWys³any: Pon 21:03, 04 Kwi 2011    Temat postu:

No rewelka szczególnie ¿e posiadam taki silniczek w swojej Jawie:) Pomys³ ¶wietny przede wszystkim w tym przypadku lekki i bezobs³ugowy. Dla motocykla turystycznego raczej odpada bo rozwi±zanie to nie zasila ¶wiate³ i innych odbiorników w tym pr±du sta³ego. Pomys³ fajny tylko zamocowaæ te dwa kó³ka jako¶ trzeba. Ale 10pkt. za pomys³owo¶æ. Wiêcej podsy³aj takich pomys³ów ja np. ch³onê t± wiedzê jak g±bka:)pozdro

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Pon 22:36, 04 Kwi 2011    Temat postu:

To siê bardziej do crossa nadaje Grin

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
S³awek
Konstruktor ++



Do³±czy³: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Lêbork

PostWys³any: Pon 22:57, 04 Kwi 2011    Temat postu:

Dziêki ch³opaki za zainteresowanie tematem. Zap³on tego typu jest praktyczny, a takie rozwi±zania faktycznie chyba najbardziej nadaj± siê do motocykli terenowych. I wobec tego jeszcze jeden, mam nadziejê ciekawy filmik, znaleziony w Internecie: http://www.youtube.com/watch?v=p6O6w0XnzZ8&NR=1 Rolling Eyes

Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez S³awek dnia Pon 22:59, 04 Kwi 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
pietras6v
Konstruktor +



Do³±czy³: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Warszawa/Szczeglacin

PostWys³any: Wto 9:22, 05 Kwi 2011    Temat postu:

Widzia³am widzia³em - szczególnie pomys³ z zasilaczem ale zastanawia mnie wyzwalanie:)

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
S³awek
Konstruktor ++



Do³±czy³: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Lêbork

PostWys³any: Wto 21:09, 05 Kwi 2011    Temat postu: Zap³on typu "magnet"...

Witam. Za wyzwalanie odpowiada...wirnik, bo to jest zap³on typu "magnet". W momencie tzw. przebiegunowania modu³ otrzymuje z cewki zasilaj±cej CDI impuls wyzwalaj±cy, ale poprzez widoczny na filmiku zasilacz. Na rdzeniu (w iskrowniku) mamy tylko jedno uzwojenie niskiego napiêcia, które przez zasilacz ³aduje kondensator w module, a potem podaje impuls wyzwalaj±cy. Jakby co, mam schemat takiego modu³u. No i jeszcze jeden link odnaleziony w Internecie z interesuj±cym rozwi±zaniem zap³onu CDI (lub TCI ?) do motocykla dwucylindrowego: [link widoczny dla zalogowanych] Wink

Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez S³awek dnia ¦ro 16:37, 06 Kwi 2011, w ca³o¶ci zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
pietras6v
Konstruktor +



Do³±czy³: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Warszawa/Szczeglacin

PostWys³any: ¦ro 20:17, 06 Kwi 2011    Temat postu:

Kurde spoko ale znowu bez o¶wietlenia:)Pewnie chodzi o jak najmniejsz± masê. A tak z innej beczki Motocykle dwucylindrowe jak i inne wielocylindrowe rozwijaj± spore moce i maj± spore wymiary. Ciekaw jestem dlaczego stosuje siê pr±dnice z magnesami trwa³ymi a potem ca³a ta historia z regulatorami stratnymi. Czy nie prostszy jest alternator budow± zbli¿ony do tych z samochodów?

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
pietras6v
Konstruktor +



Do³±czy³: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Warszawa/Szczeglacin

PostWys³any: Czw 20:31, 07 Kwi 2011    Temat postu:

Pytanie z cyklu pomys³owe rozwi±zania:) S³awek jak my¶lisz czy mo¿na u¿yæ elementu licznika rowerowego jako impulsatora?? Taki licznik zbiera sygna³y za pomoc± ma³ego magnesu mocowanego na szprychê?? co o tym sadzisz?? próbowa³e¶ tak??

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
S³awek
Konstruktor ++



Do³±czy³: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 4 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Lêbork

PostWys³any: Czw 21:30, 07 Kwi 2011    Temat postu: Impulsator...

Cze¶æ. Kiedy¶ my¶la³em o tym...choæ nigdy nie próbowa³em. W rowerze jest spora prêdko¶æ k±towa magnesu, w motocyklu odwrotnie. Ale warunek jest tylko jeden...Je¶li podczas kopania ceweczka impulsowa poda mam min. 0,1V - to wystarczy do odpalenia tyrystora. Gdyby jednak by³o to mniej, to zawsze mo¿na wzmocniæ ten s³abiutki sygna³ jakim¶ ma³ym tranzystorkiem. W sumie wiêc to chyba dobry pomys³ z rozwi±zaniem, o które pytasz Grin

Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez S³awek dnia Czw 21:31, 07 Kwi 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Diagnostyka uk³adów zap³onowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin