Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomysłowe rozwiązanie...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 22:09, 01 Kwi 2011    Temat postu: Pomysłowe rozwiązanie...

Witam. Co sądzicie o takiej koncepcji zapłonu - znalezione w Internecie:
http://www.youtube.com/watch?v=VARF9nXaALA
Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Pon 21:03, 04 Kwi 2011    Temat postu:

No rewelka szczególnie że posiadam taki silniczek w swojej Jawie:) Pomysł świetny przede wszystkim w tym przypadku lekki i bezobsługowy. Dla motocykla turystycznego raczej odpada bo rozwiązanie to nie zasila świateł i innych odbiorników w tym prądu stałego. Pomysł fajny tylko zamocować te dwa kółka jakoś trzeba. Ale 10pkt. za pomysłowość. Więcej podsyłaj takich pomysłów ja np. chłonę tą wiedzę jak gąbka:)pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pon 22:36, 04 Kwi 2011    Temat postu:

To się bardziej do crossa nadaje Grin

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pon 22:57, 04 Kwi 2011    Temat postu:

Dzięki chłopaki za zainteresowanie tematem. Zapłon tego typu jest praktyczny, a takie rozwiązania faktycznie chyba najbardziej nadają się do motocykli terenowych. I wobec tego jeszcze jeden, mam nadzieję ciekawy filmik, znaleziony w Internecie: http://www.youtube.com/watch?v=p6O6w0XnzZ8&NR=1 Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pon 22:59, 04 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Wto 9:22, 05 Kwi 2011    Temat postu:

Widziałam widziałem - szczególnie pomysł z zasilaczem ale zastanawia mnie wyzwalanie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Wto 21:09, 05 Kwi 2011    Temat postu: Zapłon typu "magnet"...

Witam. Za wyzwalanie odpowiada...wirnik, bo to jest zapłon typu "magnet". W momencie tzw. przebiegunowania moduł otrzymuje z cewki zasilającej CDI impuls wyzwalający, ale poprzez widoczny na filmiku zasilacz. Na rdzeniu (w iskrowniku) mamy tylko jedno uzwojenie niskiego napięcia, które przez zasilacz ładuje kondensator w module, a potem podaje impuls wyzwalający. Jakby co, mam schemat takiego modułu. No i jeszcze jeden link odnaleziony w Internecie z interesującym rozwiązaniem zapłonu CDI (lub TCI ?) do motocykla dwucylindrowego: [link widoczny dla zalogowanych] Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Śro 16:37, 06 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Śro 20:17, 06 Kwi 2011    Temat postu:

Kurde spoko ale znowu bez oświetlenia:)Pewnie chodzi o jak najmniejszą masę. A tak z innej beczki Motocykle dwucylindrowe jak i inne wielocylindrowe rozwijają spore moce i mają spore wymiary. Ciekaw jestem dlaczego stosuje się prądnice z magnesami trwałymi a potem cała ta historia z regulatorami stratnymi. Czy nie prostszy jest alternator budową zbliżony do tych z samochodów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pietras6v
Konstruktor +



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Szczeglacin

PostWysłany: Czw 20:31, 07 Kwi 2011    Temat postu:

Pytanie z cyklu pomysłowe rozwiązania:) Sławek jak myślisz czy można użyć elementu licznika rowerowego jako impulsatora?? Taki licznik zbiera sygnały za pomocą małego magnesu mocowanego na szprychę?? co o tym sadzisz?? próbowałeś tak??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Czw 21:30, 07 Kwi 2011    Temat postu: Impulsator...

Cześć. Kiedyś myślałem o tym...choć nigdy nie próbowałem. W rowerze jest spora prędkość kątowa magnesu, w motocyklu odwrotnie. Ale warunek jest tylko jeden...Jeśli podczas kopania ceweczka impulsowa poda mam min. 0,1V - to wystarczy do odpalenia tyrystora. Gdyby jednak było to mniej, to zawsze można wzmocnić ten słabiutki sygnał jakimś małym tranzystorkiem. W sumie więc to chyba dobry pomysł z rozwiązaniem, o które pytasz Grin

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Czw 21:31, 07 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin