Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Suzuki Address 50, przepala cewkę cdi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz1.1




Dołączył: 04 Wrz 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:56, 04 Wrz 2020    Temat postu: Suzuki Address 50, przepala cewkę cdi

Czołem!
Słuchajcie mam spory problem ze statorem od suzuki ad50.
Stator po 15min pracy dostaje wysokiej temperatury aż topi izolację z przewodów po czym dochodzi do odsłonięcia przewodu cewki cdi i ginie iskra. Zmieniłem na drugi nowy stator- taka sama sytuacja więc zmieniłem na trzeci nowy stator ale tym razem instalację zrobiłem na krótko tj. podłączyłem cewkę zasilającą do cewko modułu, cewko moduł do masy i tyle, resztę przewodów zaizolowałem niestety sytuacja bez poprawy...

Zwarcie do masy wykluczam bo przy takim podpięciu nie może nigdzie być zwarcia na co zwracałem szczególną uwagę.

Akumulatora nie ma więc prąd na masę też nigdzie nie idzie.

Ewidentnie najwyższą temperaturę z cewek ma cewka zasilająca.

Cewko moduł też jest dziwnie mocno gorący co czuć po dotyku ale nie parzy. Przewód od cewki do cewko modułu jest zimny.

Koło magnesowe nie obciera o cewki.

Cewko moduł posiada dwa piny, takie same, nie są oznaczone po podłączeniu odwrotnym punkt zapłonu jest po prostu w innym miejscu.
Czy podłączenie cewko modułu ma znaczenie na wysoką temperaturę?

Stator suzuki Address 50, cewko moduł jak na zdjęciu poniżej (Na aukcji napisane że niby do tego statora ale może coś nie graja ze sobą)

Zniszczyłem już 4komplety i dalej jest to samo...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sq5lc




Dołączył: 17 Wrz 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Czw 21:49, 17 Wrz 2020    Temat postu:

Cześć. Mam to samo. Tylko w silniku paralotniowym. Przez spalone cewki statora już dwa razy musiałem awaryjnie lądować w polu i z całym majdanem na plecach prawie kilometr dreptać do najbliższej drogi.
Jedna cewka wytrzymała 15 minut lotu (obroty silnika ok 4000-5000 ) a druga 10 minut.
Cewki już przewijałem i nadal to samo. Proczas prób na ziemi 5 min pracy silnika - silnik ciepły a cewka zasilająca cewkomoduł bardzo gorąca.
Cewkomoduł - z allegro od Jagody - ten polecany na paramotor com pl/tanie-zamienniki-drogich-czesci/
Wcześniej w napędzie był moduł Athena, ale okazało się że jest uszkodzony, tak samo koło magnesowe - popękane magnesy.
Więc mam w napędzie praktycznie wymienione wszystko z układu zapłonowego - i wstawione podzespoły od AD 50 - stator, koło magnesowe, cewkomoduł.
Układ ładowania odłączony. Czemu to g....o się pali?

Może ktoś z szanownych forumowiczów ma sprawdzony schemat CDI do magneto bez zewnętrznego wyzwalania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:58, 02 Paź 2020    Temat postu:

jak można motolotnią latać na tym zapłonie ??? Happy przecież to rosyjska ruletka ....on się nadaje do małych pojemności ... ma w czasie 1 obrotu iskrę w 2 miejscach czyli straty energii... mam sceptyczne podejście do tego typu zapłonu chociaż przyznam mam taki ----robiłem z nim wiele testów na różnych CDI --- nie zawsze to działało

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Sob 0:12, 03 Paź 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sq5lc




Dołączył: 17 Wrz 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce

PostWysłany: Nie 17:36, 04 Paź 2020    Temat postu:

Tego typu zapłony stosowane są w topowych firmowych napędach typu simonini, mirani, thor polini.
A ceny oryginalnych części brane z kosmosu. Taki stator stosowany w simonini od freshów w przeliczeniu na złotówki to ok 500 pln w.fresh-breeze-shop.de/de/product_info.php?info=p881_lichtspule---altinarcoil-for-e-starter.html. A gdzie do tego moduł CDI i koło magnesowe? To ponad 1000 zł będzie. I w takich napędach też często cewki pod kołem magnesowym się palą.

Krokodylu jaki układ zapłonowy proponujesz do takiego silnika?? 25hp i 180cm3 pojemności.

Pozdrawiam Piotr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 19:31, 04 Paź 2020    Temat postu:

przyznam że budowałem kilka typów cdi do tegp ... fakt mam je jeszcze mają po 15 lat Happy pamiętam nie wszystkie chodziły ... mam jeszcze silnik sprawny od skutera z takim zapłonem ....zostawiłem do testów ... sam skuter nie jest kompletny więc.... testy nie były prowadzone na długich dystansach,.,,,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin