Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stojan oraz CDI - Silnik morini italjer formula - help!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dccap
Forumowicz



Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:37, 11 Wrz 2010    Temat postu: Stojan oraz CDI - Silnik morini italjer formula - help!!

Witam wszystkich!!

Po miesiącu walki i wydaniu kupę kasy poddaję się...
Może ktoś miał podobny problem bądź naprowadzi mnie na nowy trop.

Przybliżam sprawę:
Pewnego dnia skuter nagle przestał działać - brak iskry.
Pierwsza diagnoza - moduł lecz po rozwaleniu go okazało się, że był dobry... - nie udało się go już odzyskać.

Gdy pomierzyłem cewkę zapłonową oporność była 0 - więc do wymiany.

Kupiłem nowy moduł po długich poszukiwaniach bo nigdzie oczywiście nie było pod mój model to kupiłem od suzuki ad, ah, ap50 - ponoć taki sam zapłon - daję schemat:
nie mogę jeszcze wklejać stron usuńcie na początku spacje i dodajcie kropki.
strona: www motolek net/andere/cdi/idm_zuendbox2.png


Mój oryginalny jaki był zamontowany to taki:
www motolek net/andere/cdi/idm_zuendbox2.png
Lecz tego nie idzie zdobyć tylko zagraniczne strony.

Kupiłem używany stojan - oporność 130om - była iskra na tym ale taka malutka, że prawie co było ją widać.

Rozwaliłem cewkę z jednego stojana - zmierzyłem drut wychodziło tak 0,15 , 0,16.

I nawijałem to chyba ze 15 razy. Raz drutem 0,13 raz 0,15 i 0,16, 0,17.
Po nawinięciu iskra zawsze była bdb, lecz chodziło to może z 30min.
Oporność spadała a po rozebraniu - cewka spalona... wszystko było dobrze robione zalewane lakierem silnikowym na uzwojenia.

Następnie był robiony pomiar oscyloskopem gdzie przy module - okazało się, że moduł pobiera 380v. Przy pokazaniu elektronikowi modułu tego chińskiego i oryginalnego stwierdził, że w jedną stronę wszystko idzie przez rezystory a w drugą nie przez co cewka zapłonowa musiała osiągać niesamowitą temp. Skonstruował mi ten element brakujący z oryginalnego modułu - 3 diody tam były i rezystor - okazało się, że jak to podpoiłem do modułu to rezystory zaczęły się kopcić - więc kupiłem 2 * po 17W i te trzymały ale skuter przerywał przy troszkę wyższych obrotach.

Skoro rezystory się kopciły to tak samo zawsze skopciła mi się ta cewka.

Poddałem się i kupiłem stojan razem z magnetem do suzuki ad (do mojego znów nie było dedykowane) stojan o 4mm jest większy, ale wszystko pasowało po założeniu, jak się chciało skuter odpalić to kopka mi odbijała do góry i blokowało - zapłon zły. Po przyjrzeniu się dokładnie magneto się różni magnesy ma zakryte blaszką - oderwałem ją i magnesy są parę mm dłuższe i mniejsze przerwy są miedzy nimi - więc zapłon następuje inaczej - skutera nie da się odpalić a stare magneto nie wejdzie bo za małe.

Zmierzyłem nowy stojan - oporność 180om odwoniłem trochę izolacji i ukazało mi się, że stojan jest nawinięty trzema drutami równolegle złączonymi drutem 0,16

Mój oryginalny był nawinięty jednym drutem 0,16 - dlatego mnie to zastanawiało.

Postanowiłem znów nawinąć mój stary stojan nawinąłem go czterema drutami 0,13 (nie miałem 0,16) przekrój wychodzi ten sam.
Udało mi się nawinąć pod samą górę tylko 1300zwoji.
Oporność wynosiła tylko 30om - nie wiem dlaczego.

Zamontowałem iskra była. Odpalam chodzi ale jak chce jechać to przerywa i nie da się jechać.

Nie mam więcej pomysłów musiałbym kupić oryginalny stojan, który dostępny jest tylko za granicą i kosztuje 370zł + przesyłka.
Podejrzewam, że moduł też jest zły bo rożni się i też może być przyczyną palenia się cewki - moduł za granicą replika oryginału 150zł + przesyłka.

Nie mam tyle kasy a po drugi nawet tyle nie wydam bo strata kasy.
Co tu zrobić z tym ma ktoś jakiś pomysł??

Mam teraz na stanie 1 dobry stojan nowy z magnetem do suzuki ad taki:
allegro numer 1220590393

Oraz 2 stojany na rozebraniu już w nieciekawym stanie bo nawijane kilkanaście razy.

Ktoś doradzi??? - pomoże???w Polsce nie ma stojanu do mojego skutera - obłęd.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dccap dnia Sob 14:44, 11 Wrz 2010, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Nie 0:55, 12 Wrz 2010    Temat postu: Zapłon typu magnet...

Witam. Moduł, o którym piszesz, można wykonać samodzielnie. Ze schematu wynika, że kondensator główny, użyty w module, ma napięcie przebicia tylko 250V. Oznacza to, iż cewka znajdująca się w statorze, nie może nam dostarczyć podczas pracy na bardzo wysokich obrotach silnika, więcej niż ok. 180V...Inaczej moduł właśnie ulegnie uszkodzeniu...Ps. Wykonując na podstawie wskazanego przez Ciebie schematu moduł, należy połączyć go z cewką wysokiego napięcia od chińskiego skuterka. Tak więc możemy wykonac moduł, ale żeby zasilić świecę zapłonową, konieczna jest jeszcze zewnętrzna cewka wysokiego napięcia. W oryginalnym zestawie moduł+cewka, stanowią całość zamkniętą w jednej, wspólnej obudowie. A propos cewki w statorze...Daj oryginalne magneto+oryginalny stator, a cewkę nawiń na mniejszą oporność. Po prostu najlepiej takim drutem, jak było to wykonane fabrycznie. Ile drutu? Próbować nawijać do wypełnienia, ale tak, by objętościowo wykonać na wzór oryginału...A czy łatwiej nie będzie zakupić taką cewkę? Napisz Kolego o rezultatach. Powodzenia Wink .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Nie 0:57, 12 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dccap
Forumowicz



Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:46, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Przepraszam ale teraz zauważyłem, że dałem dwa ,te same linki, zaraz wkleję poprawione.

PS: Przepraszam że nabijam posta, ale chcę dać pełne linki do wklejenia(jako nowy muszę mieć 3 posty)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dccap
Forumowicz



Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:00, 12 Wrz 2010    Temat postu:

W odpowiedzi do Sławka.

Zaraz w następnym poście podam link do mojego oryginalnego modułu jaki był na początku i link do tego mmodułu co mam teraz.

Jest cewko moduł w obydówch przypadkach i to działa - z tym sie nic nie robi póki co - jest to chiński zamiennik oryginalnego ale róźni się w budowie.

Jedynie co ulega zniszcze to cewka w statorze - zawsze się spali. Nawijałem drutu tyle ile było w oryginale - niestety zawszę się pali. Raz nawinołem cieńszym drutem a więcej zwoji - też wyparowało - raz drutem 0,17 czyli grubszym niż oryginał i też wyparował... Nie wiem czy to nie wina tego modułu chińskiego.

Wiem że moduł można zrobić samemu tzn tylko płytkę a cewkę WN trzeba dokupić albo coś bo raczej bo rozłupaniu modułu to cewki WN nigdy nie wydobędę w całości. Przynjamniej ja nie mam takich umijętności.
Moduł jeszcze przeżyję bo kosztuje - replika oryginału 149zł.

Ale co z palącą się cewką w statorze??

Tak jak mówiłem chiński zamiennik co ma magneto nie dopracowane nawinięty jest 3 ma drutami równolegle na oporność 180om.

Gdy tak nawinołem - przerywa. Tylko moja oporność była 30om.
Ale miałem już nawinięte na oporność 500, 330, 240, 200, 180. Za każdym razem efekt ten sam - oporność maleje - po rozebraniu izolacji brak - drut do 200 stopni więc temp. cewki musiała to przekroczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dccap
Forumowicz



Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:02, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Obiecane linki:

Moduł jaki był oryginalny zamontowany:
[link widoczny dla zalogowanych]

Moduł chiński zamiennik, który teraz posiadam i jest taki założony:
[link widoczny dla zalogowanych]

Jeżeli chodzi o kupno to tak jak mówie:
Cewko moduł jeszcze jakoś da się kupić bo 150zł kosztuje replika oryginału.
Natomiast cewki w statorze nie da się kupić - trzeba cały statr kupić.
Kupiłem chiński z magnetem, ale na tym zapłon jest inny i nie startuje.
Oryginalny stator tylko dostępny a ebay z niemiec koszt 370+przesyłka albo z angli 350zł + przesyłka. Przesyłki pewnie z 80zł także koszt ogromny jak na taki zwykły skuter.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dccap dnia Nie 16:23, 12 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Nie 18:54, 12 Wrz 2010    Temat postu: Cewka w statorze...

Witam. Właśnie te schematy wczoraj przeglądałem. Rozumiem jednak, że problem tkwi aktualnie w cewce statora, zasilającej cewkomoduł. Myślę więc, że jeżeli zdecydujesz się na jej nawinięcie, powinieneś postąpić według wskazówek znajdujących się na naszej stronce: [link widoczny dla zalogowanych]
Warto sprawdzić - mogą okazać się pomocne. Pozdrawiam Wink .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Nie 18:56, 12 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dccap
Forumowicz



Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:44, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Tak problem jest teraz w cewce statora.
Tak ja pisałem nawijałem ją z 15 raz już. Za każdym razem się pali.
Czytałem tą instrukcję postępowałem zgodnie z nią, wszystko nawijane było maszynowo i zalewane lakierem silnikowym na uzwojenia.

Nawijane było różną grubością drutu i na różne oporności.

Nie mam innych pomysłów, a dalsze nawijanie nie ma sensu - szkoda tylko drutu na palenie go.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Nie 22:07, 12 Wrz 2010    Temat postu: Nawijanie cewki zasilającej CDI...

Rozumiem...Ale mam pytanie: czy drut, którym nawijałeś cewki był nowy, ze szpuli? Pytam, bo to bardzo ważne Idea . Z odwijanym z jakiegoś urządzenia(z tzw. "odzysku"), często są niestety same kłopoty. A to się rwie, a to izolacja w wielu miejscach(emalia) jest już skruszona...Okazuje się też, że po nawinięciu całego uzwojenia z takiego kiepskiego materiału, mamy raptem...za małą oporność(bo są zwarcia)...Lakier z kolei, nakładany na poszczególne warstwy drutu, ma za zadanie przede wszystkim odizolować od siebie kolejne zwoje - właśnie na wypadek ewentualnych uszkodzeń izolacji, przetarć, itd. Poza tym musi zapewnić naprawdę dużą sztywność całemu uzwojeniu. Pamiętaj, że podczas pracy silnika zniszczeniu może ulec właśnie powłoka izolacyjna drucika. Po prostu pod wpływem drgań, zwoje ocierając o siebie "łapią" w pewnym momencie zwarcie - wówczas naszą cewkę mamy z głowy Sad . Reasumując: podstawą udanego nawijania jest dobry drut, staranne lakierowanie(i całkowite wyschnięcie lakieru), no i odizolowanie pierwszej warstwy układanego drutu od rdzenia cewki(o ile nie jest ona fabrycznie wyposażona w plastikowy korpus). Ale decyzja co do sposobu rozwiazania całego problemu, należy oczywiście do Ciebie Wink .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Nie 22:11, 12 Wrz 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dccap
Forumowicz



Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:54, 12 Wrz 2010    Temat postu:

Drut nówka ze szpoli 0,16 w podwójnej emali.
Moje zdanie jest takie, że cewka dostaje za mocno po dupie, zwoje się tak nagrzewają, że temp przerasta emalie i się topi.

Jak nawinę cewkę i podłącze to na wysokich obrotach spale ją w 5min.
Więc tu jest inny problem - niestety nie wiem jaki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pon 20:11, 13 Wrz 2010    Temat postu: Lakier???

Witam. Tak więc może to wina lakieru? Tzn. za słabo usztywnia i nie wytrzymuje wysokiej temperatury? A może silnik osiąga nienaturalną temperaturę - za wysoką( np. złe nastawy gaźnika lub jakaś inna przyczyna wywołująca nadmierne nagrzewanie się karterów). Czasami jest za to odpowiedzialny zbyt wczesny zapłon albo niewłaściwa ciepłota świecy zapłonowej. Swoją drogą dziwna sprawa z tą temperaturą Twojego silnika. Generalnie jeśli zwoje są ułożone "ściśliwie"(ale jeszcze nie rwie się nam drut) i mamy pewność, że nasz lakier pokrył obficie i dokładnie każdą warstwę nawiniętego drutu, to za ewentualne zwarcia należy winić właśnie ten lakier Idea . Mogę jednak podpowiedzieć, że elektromechanicy po nawinięciu i zalakierowaniu cewki, wygrzewają ją w wysokiej temperaturze Exclamation . To bardzo ważne Exclamation . Pozdrawiam Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dccap
Forumowicz



Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:27, 13 Wrz 2010    Temat postu:

A porównując te dwa schematy modułów czy to może być tego wina??

Moduł zamiennik chiński nieco się różni od tego oryginału są dodatkowe rezystory w oryginale i jeszcze jest tam chyba kondensator chyba do 250v ze schematu.

W chińskim jest do 400v i bez rezystorów na wejście "Ladeanker".
Czy to może jest ta przyczyna - że moduł chiński zżera mi z cewki w statorze ponad 350v i uzwojenia nie wytrzymują??

Na oryginale było przeznaczone 250v czyli o połowę mniej prawie - wnioskuję po schematach, ale nie wiem czy dobrze i czy to tego wina.

Świeca jest ok dedykowana pod cylinder - kartery letnie - magneto też.
CO myślisz o tym module?? Porównaj jak możesz oba schematy.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dccap dnia Pon 20:30, 13 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pon 23:44, 13 Wrz 2010    Temat postu:

Napięcie przebicia kondensatora głównego nie ma wpływu na ilość energii pobranej z cewki statora. Ale jego pojemność, już tak...Na schematach jednak widać, że pomimo różnych napięć granicznych, w obu przypadkach pojemności są zbliżone. Oryginał ma 1,5uF/250V, a chiński nawet mniej, bo 1,2uF/400V. A ewentualny pobór energii może wzrosnąć tylko w przypadku pojemności większej niż ta w oryginale. Co istotne, chiński moduł, jak proponuje autor schematu, można doposażyć w diodę Zenera na 30V/5W. Tak, czy tak, z Twojego opisu jasno wynika, iż cewka ulega niejako mechanicznemu uszkodzeniu, bo zapewne pojawia się przebicie między jej zwojami(wywołane zniszczeniem izolacji), skoro traci ona swoje pierwotne parametry. Sądzę wobec tego, że winę ponosi sam drut, z którego może spływać emalia na skutek reakcji z rozcieńczalnikami znajdującymi się w lakierze(którym zabezbieczałeś nawiniętą cewkę)+temperatura silnika. Moim zdaniem tutaj tkwi problem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 4:37, 14 Wrz 2010    Temat postu:

Witam
Zasada pracy obu CDI jest inna . Generalna różnica do sposób ładowania kondensatora - w oryginale na wejściu miałeś układ prostowniczy mostek pełno okresowy (układ graetza) czyli cała energia zgromadzona w cewce statora ładowała kondensator-. Natomiast w Chińskim połowa ładuje natomiast druga połowa po prostu zwierana jest do masy po przez diody.. generalnie uład taki możesz przyspieszyć wstawiając szeregowo z bramka tyrystora diodę zenera -- czyli efekt odbijania kopki .. w sprytny sposób mógłbyś zlikwidować Happy mam zrobiony taki CDI oryginalny mogę zahandlować za powiedzmy wkład w rozwój strony i forum (wymyśl coś )...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dccap
Forumowicz



Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:55, 18 Wrz 2010    Temat postu:

Nie da się zlikwidować tego bo ten efekt jest na tym nowym statorze co kupiłem z magnetem - magnesy są nieco dłuższe niż w moim oryginalnym i mają nieco mniejsze przerwy pomiędzy tymi magnesami - jest w złym momencie generowana iskra i skuter zamiast odpalić to odbija w drugą stronę.

Generalnie na moim chińskim CDI wszystko działa, tylko pali mi uzwojenia.
Nawinąłem kolejny raz 2dni temu. Nawinąłem dwoma drutami równolegle 0,13.
Po sprawdzeniu w tabeli wychodzi to tak jak bym nawijałem jednym w przybliżeniu 0,185. Więc to już dość gruby.

Wszystko zostało wysuszone i wygrzane w 60 stopniach - 2 dni.
Dziś zamontowałem i dawałem popalić po pełnym gazie - myślałem, że wreszcie problem rozwiązany, ale jednak też go spaliło - poszło troszkę uzwojeń z samego dołu i trochę z góry.

Żeby taki drut spalić to musi tam iść dość ładny prąd. Obstawiam, że to wina CDI jak zwiera do masy to idzie tak jakby na zwarcie i mi to tam tak grzeje aż coś nie wytrzyma. Taka moja diagnoza.

Krokodyl - to CDI masz już z cewką - czy sama płytka??
Rozumiem, że masz tą replikę oryginału??
Ile cenisz za to??

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 23:54, 18 Wrz 2010    Temat postu:

możesz opóżnić i to sporo po przez diodę zenera -- tak jak napisałeś coś w CDI zjada zbyt wiele energii z Cewki - mam 3 typy CDI do zapłonów typu magnet ... myślę ,że jest to właśnie kwestia typu - co do ceny to wolałbym jakiś wkład (pomysł na popularyzacje strony) bezgotówkowy --- chciałbym unikać robienia biznesu na forum - koszt elementów kila złotych-- napisz na priv jak wysłać CDI do Ciebie

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Sob 23:57, 18 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dccap
Forumowicz



Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:04, 21 Wrz 2010    Temat postu:

Co z tym CDI???? - napisałem na priv, ale zero odpowiedzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:55, 17 Lut 2011    Temat postu:

Przeoczyłem temat ...... prosze jeszcze raz jeśli sa zainteresowani w między czasie zrobiłem kilka doświadczeń .. HappyHappy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brigss




Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:28, 21 Cze 2012    Temat postu: Palenie się cewki

Witam
Mam ten sam problem ze skuterem....po 15 min jazdy pali cewkę statora.
Jak się zakończyła twoja batalia????
Znalazłeś usterkę?
Już 2 razy przewijałem cewkę statora....... moduł i cewka zapłonowa jest oryginalna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Trojan1000




Dołączył: 22 Lip 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 20:55, 22 Lip 2012    Temat postu:

To może ja pomoge.

Chińskie części nie są złe, problem że niezawsze pasują.

Niedawno miałem podobny problem. Posiadam Derbi Atlantis z 2002 roku z silnikiem Derbi. To jeden z klonów morini z zapłonem CDI Magnet czyli takim jak w twojej maszynie.

Zamówiłem przez internet stator z kołem magnesowym (79zł) od Derbi Hunter oraz cewkomoduł (35zł) taki jak Twój. Myślałem że skoro wał w Atlants jest identyczny to że bedzie pasowało. Okazało się że iskra jest w innym miejscu.

Teoretycznie zapłonu elektronicznego typu CDI Magnet się nie ustawia ale skoro i tak musiałem w podstawie cewek iskrownika zrobić nowe otwory to zrobiłem otwory w kształcie "fasolek" dzięki temu mam teraz możliwość regulacji zapłonu. Wyregulowałem zapłon na słuch. Zapłon ustawiony pod paliwo V Power 99.

Co do metody ustawiania to skombinuj lampe stroboskopową i w momencie jak tłok jest w maksymalnym górnym położeniu to zapłon powinien być 2 mm przed tym. Zrób otwory w podstawie do której jest przykręcony stator w kształcie "fasolek" i na słuch doreguluj dalej zapłon. Za niewielkie pieniędze zrobisz porządek z maszyną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 1:29, 26 Lip 2012    Temat postu:

Mechanicznie nie ma lepszej metody -- zrobiłem sobie bardziej dynamiczna metodą Happy a mianowicie w CDI jest Dioda zenera najczęściej 30V -- za miast niej dałem programowalną diodę TL431 i potencjometrem płynnie zmieniam kąt zapłonu w czasie pracy silnika --- gorzej jeśli za miast Diody jest Diak .. regulowanego diaka można samemu zrobić ( MOC 3011 znalazłem opto-diak .. ).. jednak nie testowałem tego wariantu

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Czw 1:56, 26 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz1.1




Dołączył: 04 Wrz 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:51, 04 Wrz 2020    Temat postu:

Przepraszam że odgrzebuje temat sprzed tak dawna ale mam identyczny problem z przegrzewaniem się cewki cdi. Próbowałem już wszystkiego niestety ona zawsze się przegrzewa. Może ktoś z was uporał się z problemem?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin