Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sonda przystawka do mirnika ułatwiająca pomiar zapłonu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 16:09, 27 Maj 2011    Temat postu: Sonda przystawka do mirnika ułatwiająca pomiar zapłonu

Witam
[link widoczny dla zalogowanych]

sonda po niżej testy sondy przy 6 Hz i przy 116 Hz

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
błąd pomiaru jest do przyjęcia .... proponowałbm aby pomiary podawać przy użyciu właśnie takiej sondy .. (miernik przełączony na pomiar napięcia stałego )


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jack63
Konstruktor



Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 19:01, 01 Cze 2011    Temat postu:

Nie rozumiem celu stosowania rezystora R2. Wg mnie jest zbędny.
Rezystor R3 też jest opcjonalny i to właśnie on powoduje rozładowanie kondensatora w ujemnych połówkach okresu. Przy pomiarach napięcia szczytowego impulsatora gdy napięcie stanowi ciąg powtarzających się pików będących prawie pojedynczymi okresami sinusoidy wprowadzi on dużo większy błąd niż przy ciągłej sinusoidzie.
W ogóle najlepiej by było aby układ pomiarowy jak najmniej ingerował w układ mierzony.
Wbrew pozorom obwody ładowania kondensatora CDI mają sporą impedancję.Więc proponuję:
1. Kondensator 10-100n
2. R3 - OK lub opcjonalny
3. Dioda OK lub szybsza
4. R2 - zbędny

Po uzgodnieniu wykonania sondy należy ją uznać za oficjalny przyrząd pomiarowy tego forum i tak jak proponował motodynamo wykonywać pomiary z jej pomocą. Mielibyśmy punkt odniesienia do porównywania wyników pomiarów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 22:41, 01 Cze 2011    Temat postu:

Witam

Cytat:
1. Kondensator 10-100n


to nie układy audio gdzie F sięga 20 kHz i 10nF to za mało ! chyba ,że nie zastosujemy R3 --

Cytat:
2. R3 - OK lub opcjonalny


musi być zastosowany ! ponieważ przy multimetrach ,które posiadają wielka rezystancję wejściową sonda nie pokaże zmian napięcia --zapamięta szczytowe i nie zareaguje na zmiany

Cytat:
3. Dioda OK lub szybsza


po co szybsza ?? ta jest 10-krotnie szybsza jak największe częstotliwości występujące w zapłonach

Cytat:
4. R2 - zbędny


można pominąć .. jednak w pewnym stopniu jest on zabezpieczeniem diody przed wysokimi pikami ....


Generalnie jest to tak prosty układ ,ze nie ma co tutaj upraszczać Happy C1 i R3 są odpowiednio dobrane do badania zapłonów w sensie częstotliwości jakie występują w zapłonach czyli od kilku Hz do 300 Hz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wilkxt




Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Czw 15:45, 02 Cze 2011    Temat postu:

Witam
Ja polecam do pomiarów prosty i tani oscyloskop (NOC2K mkeia com) do laptopa,można nim również rejestrować przbiegi, wykorzystywałem go do sciągniecia charakterystyki zapłonu (obroty/kąt wyprzedzenia, na położenie przepustnicy brakło 3 kanału) w KTM SX jak konstruowałem zapłon CDI, myślę że wielu osobom ułatwił by pomiar.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 23:26, 02 Cze 2011    Temat postu:

Witam
Oscyloskop aż za dobry .. Happy Pytanie jak ściągałeś krzywa przyspieszacza czy generator wejściowy przestrajałeś i obserwowałeś przesunięcie wejście względem wyjścia ?/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wilkxt




Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pią 9:06, 03 Cze 2011    Temat postu:

używałem oscyloskopu w funkcji rejestartora i na jednym kanale rejestrowałem impulsy z impulsatora, a na drugim, wyjście z modułu na cewke, pozniej dane do obróbki, napisałem jakis soft co mi wyciagał z tych danych opoznienie i obrty, jedyny problem ze przy wyższych obrotach dokałdnosc (pomiar opoznienia) była kiepska bo rejestrator moze pracowac chyba max 10Khz. Miałem poźniej jeszce 4 kanałowy dużo szybszy rejestrator ale nie było czasu na pomiary, a teraz nawet moto nie mam, ale jescze kupie i pomierze Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motodynamo
Konstruktor +++



Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 12:36, 03 Cze 2011    Temat postu:

jest jeszcze inna możliwość prosta metoda to wyzwalanie podstawy X z impulsu wejściowego natomiast na ekranie wraz ze zmianą częstotliwości obserwuje zmieniające się przesunięcie .. i do tej metody można użyć nawet oscyloskop 1 kanałowy z możliwością zewnętrznego wyzwalania X .. czyli wyzwalanie X zaraz za czujnikiem a na ekranie obserwujemy wyjście z CDI

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wilkxt




Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pią 15:45, 03 Cze 2011    Temat postu:

no faktycznie dobry pomysł, będę musiał spróbować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin