Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wykonanie odcinki przy wysokich obrotach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paavo91
Forumowicz



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krk

PostWysłany: Wto 13:41, 08 Lut 2011    Temat postu: wykonanie odcinki przy wysokich obrotach

Witam. Chcę zrobić odcięcie zapłonu przy wysokich obrotach. Miał ktoś do czynienia z czymś takim? Chciałbym to zrobić na mikroprocesorze.
Różne są zdania na ten temat. Jedni piszą, że się nie da, inni że się da. Jeszcze inni twierdzą, że można uszkodzić silnik.

Ale przecież w nowoczesnych rozwiązaniach nawet z motocyklach gaźnikowych
tym zajmuje się CDI. I tak myślę właśnie, że odcina napięcie co powoduje
strzelanie z tłumika ale nie pozwala wejść na czerwone pole. Sterowanie
paliwem myślę, że odpada. Co dziwne jest koleś który wykonał moduł zapłonowy
na procesorze do quada. Twierdzi, że mógłby mi coś takiego zrobić do
odcięcia no ale oczywiście nie za darmochę. Jako że jestem biedny jak
student chciałbym to zrobić sam i zbieram informację. Co do programowania to
u mnie po prostu początki. Ale operację zliczania,załączania czegoś to prost
sprawy, dużo info jest w necie dlatego tego się najmniej obawiam. Bardzo
cienki jestem w projektowaniu takich rzeczy Sad. Liczyć impulsy najlepiej
było by z impulsatora. Potem przeliczyć na obroty jeśli ktoś chciałby np. to
mieć na LCD.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 4:48, 09 Lut 2011    Temat postu:

Witam--- jeśli programujesz mikrokontrolery to super ! można i tak .. po prostu po przekroczeniu zadanej wartości obrotów pojawia się napięcie do wysterowania tranzystora lub tyrystora i napięcie zasilania CDI zwierane jest do masy-- są to bardzo małe moce --. Można zrealizować to prostszą metodą :układ prostownika na kilku elementach po przekroczeniu zadanego napięcia(napięcie zasilania CDI rośnie wraz ze wzrostem obrotów) steruje klucz tranzystorowy lub tyrystor i zwiera po przez niego tak jak w poprzednim rozwiązaniu impulsy zasilania CDI do masy( lub zwierać impulsy z czujnika położenia wału -jednak nie należy stosować zbyt długich przewodów lub jeśli wystąpią zakłócenia stosować w przewód ekranie )-- takie rozwiązanie powoduje chwilowe odcięcie zasilania CDI przez co gromadzenie się nie spalonej mieszanki w tłumiku i nieregularne spalanie mieszanki w formie strzelania w tłumiku oczywiście nie grozi to uszkodzeniem silnika---

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Śro 4:54, 09 Lut 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paavo91
Forumowicz



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krk

PostWysłany: Śro 16:49, 09 Lut 2011    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź. Opcja z tyrystorem wydaje mi się tutaj najlepszą opcją.
Przez napięcie zasilania rozumiesz tutaj sygnały idące od impulsatora(3 przewody) do CDI?

Zamieszczam schemat instalacji, żeby było przejrzyściej Happy
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:05, 09 Lut 2011    Temat postu:

schemat .. nie umiem sobie poradzić nie jest za mały .. z czujnika położenia wału tyrystor nie jest najlepszym rozwiązaniem lepiej tranzystor ... natomiast do gaszenia zasilania CDI ( o ile jest tam zasilanie napięciem wysokim - na razie tego nie widzę- to lepszy jest tyrystor)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paavo91
Forumowicz



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krk

PostWysłany: Śro 19:46, 09 Lut 2011    Temat postu:

Cholera.. szczerze to sam nie wiem jak jest zasilany. Mogę tylko wskazać gdzie co jest na schemacie. Więc mogę albo zwierać do masy sygnał z czujnika położenia wału tranzystorem, albo odcinać zasilanie CDI tyrystorem tak?
A zwierając do masy np. zasilanie CDI trzeba chyba wykorzystać jakiś duży rezystor ?

Co do napięć, to z CDI jak mierzyłem woltomierze pokazywał napięcia z zakresu 10-12V. Nie wiem sam czy dobrze rozumiem działanie zapłonu. CDI chyba podaje sygnał na cewkę WN w chwilach gdy dostanie sygnał od impulsatora. I wtedy następuje zapłon.
Na tym schemacie z CDI wychodzą 4 kable w tym 2 idą do cewek WN. Więc dwa pozostałe to zasilanie?

Tutaj fajna symulacja [link widoczny dla zalogowanych]

a więc mój moduł CDI to skrzynka H. Chcą zrobić odcięcie muszę zewrzeć do masy sygnał idący z czujnika G za pomocą tranzystora. Po drugiej stronie modułu już sprawa wygląda inaczej bo jest dużo wyższe napięcie generowane przez moduł. A na tym schemacie moduł w jaki sposób jest zasilany? Z tego złącza przy cewce?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez paavo91 dnia Śro 20:12, 09 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 6:51, 12 Lut 2011    Temat postu:

Witam ... zrób większy schemat zobacze podpowiem Happy .. będzie można działać... Suzuki GSF wiem ,ze ma zapłon zasilany z 12V .. tutaj inna konstrukcja .. nie wiem jak jest w GS500 ??? co mogę podpowiedzieć to zrób to w jak najbardziej prosty sposób jeśli upierasz się na mikro kontrolerze super!! ale element wykonawczy zrób toporny prymitywny-- tak aby zminimalizować możliwość awarii . Tyrystor jeśli użyjesz to najlepiej aby zwierał napięcie zasilania CDI do masy -- możesz użyć małego przekażnika ...na etapie uruchamiania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paavo91
Forumowicz



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krk

PostWysłany: Sob 19:51, 12 Lut 2011    Temat postu:

Dlaczego większy? Po kliknięciu w miniaturkę jest większy i klikając jeszcze raz w schemat powiększa się Happy Chyba, że chodzi Ci o schemat w sensie jak to będę odcinał.
GSF to chyba bandit. Też ostatnio patrzyłem na jego schemat i prawie to samo jeśli oczywiście chodzi o roczniki z lat '90.
Co do tyrystora, jak podam napięcie na bramkę to zacznie on przewodzić do masy. A tyrystor chyba przewodzi jeszcze przez jakiś czas jak się nie poda nic na bramkę. No chyba, że sterujemy prąd przemienny ale moduł jest zasilany stałym. Co innego jakbym zwierał sygnał z impulsatora. Bo tam jest chyba sinus. Przepraszam, jak popełniłem gafe..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez paavo91 dnia Sob 20:05, 12 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 0:46, 13 Lut 2011    Temat postu:

Schemat dobry u mnie na innej przeglądarce działa Happy to układ z cewkami Wysokiego napięcia na 12V ... najprostsza metoda to zwarcie sygnału (zielono/biały i brązowy ) z impulsatorów do masy przez tranzystor (2 tranzystory - każdy na inny impulsator.).. a co to Tyrystora Masz racje .. raz włączony po podaniu napięcia na bramkę działa do końca świata Happy aż do momentu odłączenia napięcia zasilania z anody

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paavo91
Forumowicz



Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: krk

PostWysłany: Nie 10:28, 13 Lut 2011    Temat postu:

A czy długotrwałe zwarcie w dodatku na wysokich obrotach nie uszkodzi go?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodyl
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 22:27, 15 Lut 2011    Temat postu:

absolutnie nie uszkodzi --użyj taniego popularnego tyrystora BT151 przy czym jeśli użyjesz go to wiadomo zwierasz napięcie zmienne czyli i tak nie jest on otwarty na stałe

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Wto 22:30, 15 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zapłonów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin