Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna www.zaplon.fora.pl
zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Zap³on w motorze czterocylindrowym

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
mkrolo
Go¶æ






PostWys³any: ¦ro 23:09, 08 Wrz 2010    Temat postu: Zap³on w motorze czterocylindrowym

Witam mam problem z iskr± w Suzuki Bandit 400. Czy móg³by mi kto¶ wyt³umaczyæ jak wogóle dzi³a taka instalacja. Jest modu³ zap³onowy i dwie cewki z których wychodz± po dwa kable na ¶wiece. Jak to dzia³a ¿e cewka daje pr±d na ¶wiecê. Ca³y czas po w³±czeniu zap³onu jest napiêcie z instalacij do cewek, po dwa kable na cewkê. Modu³ steruje iskr±, jest pod³±czony do impulsatora. Tylko skoro napiêcie jest ca³y czas ok 12V to sk±d cewka wie kiedy daæ pr±d na ¶wiecê. Dawa³em modu³ do naprawy, ale inny ni¿ by³ zamontowany, poniewarz ten na którym motor chodzi³ nie nadaje siê do naprawy. Elektryk mówi ¿e modu³ naprawi³ a iskry nie ma. Nie wiem czy modu³ jest z³y czy co¶ jeszcze jest nie tak w tym motorze. Z góry dziêki za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± 11:29, 10 Wrz 2010    Temat postu:

Witam jest to inny uk³ad cewki zasilane z 12 V impulsami synchronizowanymi z impulsatora ... mam CDI z rozbitego GSF 600 Bandit rocznik 96 powinno byæ to samo--- co do napraw CDI to wymiana tyrystora ,,,, zimne luty .. ale je¶li posypie siê program w mikrokontrolerze to ¿adna naprawa nie jest mo¿liwa w normalnych pieni±dzach! zaraz wkleje do galerii foty Twojego CDI [link widoczny dla zalogowanych]

Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krokodyl dnia Pi± 11:30, 10 Wrz 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
mkrolo
Go¶æ






PostWys³any: Pi± 22:34, 10 Wrz 2010    Temat postu:

To jest taki modu³ jak u mnie. Ale jest prze³om sprawdzi³em modu³ w innym suzuki gsf 400 i jest ok. Wychodzi na to ¿e wina le¿y po stronie impulsatora. W moim impulsator ma opór 100ohm a w tym drugim 120. Sprawdza³em jeszcze w ten sposób ¿e miernik na pr±d zmienny i krêci³em rozrusznikiem u mnie pokazuje ok 0.7 V i skacze a w drugim 0.2 V. Poszukam impulsator i zobaczê. Czy te ró¿nice w pomiarach maj± wp³yw na pracê modu³u.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± 23:23, 10 Wrz 2010    Temat postu:

sprawdz jeszcze cewki WN -- pracuj± na napiêciu 12V

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
mkrolo
Go¶æ






PostWys³any: Sob 10:16, 11 Wrz 2010    Temat postu:

Jak sprawdziæ cewki. Maj± napiêcie ale czy s± dobre.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Nie 22:09, 20 Lut 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

prosty uk³ad do sprawdzania cewek wysokiego napiêcia


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Alox
Go¶æ






PostWys³any: Pi± 12:07, 11 Mar 2011    Temat postu:

Witam,
a jak sprawdziæ cewki z Suzuki gsx-f 750 (rok 2000), cewki te¿ s± dwie i s± na 12V, czy mo¿na je sprawdziæ na napiêciu 12V?Jak rozumiem to modu³ zap³onowy jest ju¿ zbli¿ony do samochodowego czyli cewka wytwarza oko³o 10KV z napiecia 12V tak?Ogólnie to iskra jest ale strasznie s³aba.

Alox


Ostatnio zmieniony przez Alox dnia Pi± 12:08, 11 Mar 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± 15:14, 11 Mar 2011    Temat postu:

Witam ... w sumie mam takie cewki od Suzuki GSF 600 ale nigdy tego nie testowa³em .. m¶le ¿e taki uk³ad jak wy¿ej zadzia³a z tym ,¿e kondensator elektrolityczny wiêkszej pojemno¶ci .. 10 uF ?? i oczywi¶cie zasilane z akumulatora a nie z sieci!

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
alox
Go¶æ






PostWys³any: Pi± 20:47, 11 Mar 2011    Temat postu:

My¶lê ,¿e te diodê i rezystor te¿ mo¿emy sobie darowaæ, elektrolit 10 uF równolegle z wej¶ciem, bo ogólnie problem polega za za s³abej iskrze, obie cewki zachowuj± siê podobnie, przeczyta³em w serwisówce od motoru,¿e iskra powinna pokonaæ szczelinê powietrzn± na 8 mm,a u mnie jest strasznie s³aba,zastanawiam siê czy jaki¶ kondensator nie jest pusty w module.

Alox
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
krokodyl
Administrator



Do³±czy³: 26 Cze 2010
Posty: 492
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Pi± 20:51, 11 Mar 2011    Temat postu:

ile on ma lat ????

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
ALOX
Go¶æ






PostWys³any: Pi± 21:25, 11 Mar 2011    Temat postu:

Motor jest z 2000r.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
alox
Go¶æ






PostWys³any: Nie 22:35, 13 Mar 2011    Temat postu:

Witam,
jakie¶ jeszcze pomys³y dotycz±ce s³abej iskry?Krokodyl a rozbiera³e¶ kiedy¶ modu³ od podobnej maszyny?obwód jest zamykany na tranzystorze ?sterowanie jest + czy -?

Alox
Powrót do góry
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin