Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna www.zaplon.fora.pl
zap³ony w motocyklu cdi diagnostyka uk³adów zap³onowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

[Romet Ogar 205] Bezstykowy zap³on CDI
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Koki
Aktywny forumowicz



Do³±czy³: 17 Maj 2011
Posty: 10
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Nie 10:39, 22 Maj 2011    Temat postu:

My¶la³em, ¿e da siê zrobiæ czujnik halla uniezale¿niony od akumulatora.

Chyba zrezygnujê z tego rozwi±zania i czujniki zastosuje do czego innego.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Nie 11:08, 22 Maj 2011    Temat postu:

wiele modu³ów przeznaczonych pod przerywacz dzia³a z czujnikiem indukcyjnym czy jak kto woli impulsatorem ju¿ opisywa³em jak w prosty sposób zrobiæ bezstykowy zap³on do takiego ogara.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
motodynamo
Konstruktor +++



Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Nie 11:39, 22 Maj 2011    Temat postu:

Zrób jakie¶ fotki .. rysunki .. wielu u¿ytkowników by³o by zainteresowanych nawet teoretyczna zasad± dzia³ania .. istnieje wiele nietypowych konstrukcji zap³onów rzadko spotykanych gdzie mo¿na wykorzystaæ Twoje pomys³y ale wcze¶niej zamie¶æ foty rysunki naprawdê bêdzie to pomocne

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Koki
Aktywny forumowicz



Do³±czy³: 17 Maj 2011
Posty: 10
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Nie 12:28, 22 Maj 2011    Temat postu:

W³a¶nie, przyda³by siê jaki¶ schemat.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dawid
Konstruktor +++++



Do³±czy³: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Radziechowy

PostWys³any: Nie 12:51, 22 Maj 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] w tym schemacie masz zasilanie tranzystorów mo¿na by na podobnej zasadzie zasiliæ halla (z zasilania CDI)chodzi mi o te rezystory 75k 22k 15k diode kondka ,ale to taka dygresja.

Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Nie 12:52, 22 Maj 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jack63
Konstruktor



Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Nie 12:54, 22 Maj 2011    Temat postu:

Czujnik Halla HW-108A jest czujnikiem liniowym i mo¿e s³u¿yæ do pomiarów pola magnetycznego.
Do zastosowañ motoryzacyjnych siê nie nadaje!!!
Napisz wyra¼nie wg. jakiego schematu robi³e¶ swój uk³ad zap³onowy.
Nie wiem o co ci chodzi gdy piszesz ¿e przyda³by siê schemat. Co ma byæ na schemacie?


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
motodynamo
Konstruktor +++



Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Nie 13:41, 22 Maj 2011    Temat postu:

Cytat:
Nie wiem o co ci chodzi gdy piszesz ¿e przyda³by siê schemat. Co ma byæ na schemacie?

piszcie z zaznaczeniem do kogo kierowana jest odpowiedz .. uporz±dkuje to dyskusje ...

[link widoczny dla zalogowanych]

schemat CDI przystosowanego do zasilania halla na D7 mamy napiecie 15V -- dzia³a na symulatorze


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jack63
Konstruktor



Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Nie 13:57, 22 Maj 2011    Temat postu:

Pisa³em odnosz±c siê do wypowiedzi Koki. Niestety nie da siê edytowaæ postów!
motodynamo Po co wytaczaæ dzia³o na mrówkê. Przecie¿ zasilanie hallotrona mo¿na wzi±æ z cewki ¶wietlnej. Dodatkowy rezystor i zenerka. Po co braæ na tapetê tak skomplikowany modu³.
Pisa³em ¿e halotron jest z³y. Trzeba kupiæ prze³±czalny. One maj± w sobie zasilacz i wyj¶cie open colector. W sumie wyjdzie max 5 dodatkowych elementów.
Pytanie:Po co? Jak pisali inni lepszy(i prostszy do wykonania) jest impulsator elektromagnetyczny.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Nie 13:57, 22 Maj 2011    Temat postu:

Strzelaæ co niektórzy chc± z armaty do wróbli !

[link widoczny dla zalogowanych]

prze¶led¼ te rysunki tam masz wszystko co trzeba.Zasil sobie modu³ u¿ywaj±c napiêcia zmiennego 6v jakie masz w tym swoim motorowerze poprzez ma³y transformatorek sieciowy uzyskasz napiêcie do ³adowania modu³u.Do tego prosta cewka na rdzeniu jako impulsator i kawa³ek magnesu do tego, impulsator nawiniêty na rdzeniu ferromagnetycznym reaguje tylko na magnes i ma stosunkowo ma³± wra¿liwo¶æ na inne oddalone pola magnetyczne.

Zmiana k±ta zap³onu jest tu zbêdna poza tym w silniku dwusuwowym klasyczny przyspieszacz siê i tak nie sprawdza - pozwolicie ¿e w tym w±tku nie bêdê wyja¶nia³ dlaczego bo nie jest to miejsce na tego typu wyja¶nienia. Je¶li zap³on bêdzie zasilany zmiennym pr±dem z magneta /pr±dnicy to uk³ad czasowy chroni±cy przed uszkodzeniem cewki jest niepotrzebny bo jak zgasisz silnik to magneto/pr±dnica stanie wiêc pr±d nie bêdzie p³yn±³.

W takim ma³ym 2 suwowym pizdziku nie ma sensu tworznia bardziej skomplikowanych uk³adów bo to i tak nic nie da.Wystarczy najprostszy modu³ na kilku elementach i wspomniany impulsator.

Ps.Widzia³ kto¶ w pile spalinowej motokosie albo kosiarce 2T podwójny czujnik halla
modu³ z przyspieszaczem albo ruchom± map± zap³onu ?? Ogar205 to 48ccm pojemno¶ci wiêc klasa poj. bardzo podobna jak w narzêdziach ogrodniczych
a warto wspomnieæ ¿e w dzisiejszych narzêdziach silniki s± bardziej wysilone ni¿ ten w starym polskim motorowerze i jako¶ naprostszy system bezstykowy starcza tam najczê¶ciej nawet nie ma impulsatora cewkomodu³ sk³ada siê z kilku elementów a potrzebne cewki s± nawiniête na jednym rdzeniu . To tak nawiasem piszê dla tych co chc± cuda na kiju krêciæ dla poczciwego ogara/komara .


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
motodynamo
Konstruktor +++



Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Nie 14:10, 22 Maj 2011    Temat postu:

Mamy inne cele i to jest to pozytywnie twórcze ! Happy bo jest dyskusja ! wa¿ne aby wnosi³a nowe elementy .. przyk³adowo kto¶ w najprostszy sposób chce uruchomiæ ogara .. kto¶ inny robi to czysto do¶wiadczalnie dla nauki podstaw elektroniki .. a kto¶ innych wyciska ze swojego 75 km /h ale ma w planach 100 Happy Happy i aby to osi±gn±æ wszystkie elementy mechaniczne jak i elektryczne musz± zostaæ doprowadzone do perfekcji

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Nie 14:15, 22 Maj 2011    Temat postu:

Ale to nie ma sensu !!! Po co pakowaæ tam co¶ bardziej skomplikowanego skoro NIE POLEPSZY TO PRACY SILNIKA !!! ?? Niech sobie we¼mie na tapetê inny silnik i do niego tworzy bardziej z³o¿one modu³y, po co co¶ robiæ skoro i tak nie bêdzie efektów ??

Ps.Te silniki nie s± dobrze do tuningu bo jak podniesiesz moc powy¿ej 2,5KM to siê w oczach rozsypuj±.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
motodynamo
Konstruktor +++



Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Nie 14:21, 22 Maj 2011    Temat postu:

polepszy pracê silnika i to znacznie ! Fakt bêdzie to okupione prac± testami .. ale za to jaka satysfakcja Happy Wiadomo czêsto robi siê silnik na 1 jazdê dos³ownie ... Happy ma polecieæ 90 km/h i poleci fakt po¿yje krótko ale za to jak po¿yje !!! Happy Happy Happy ale za to jaka satysfakcja i presti¿ w¶ród znajomych ....

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Nie 14:31, 22 Maj 2011    Temat postu:

Bez obrazy kolego Motodynamo ale pierdzielisz teraz jak pot³uczony.W tak ma³ym dwusuwie stosowanie zmiennego k±tu zap³onu NIC NIE DA bo po 1-sze je¶li ju¿ to musia³by¶ zgraæ wszystko z rezonansem który siê zmienia NIELINIOWO w charakterystykach silników dwusuwowych czêsto s± obecne spore "dziury" których nie skompensuje ¿aden posty przyspieszacz/opó¼niaæ trzeba by wgrywaæ idealnie dobran± mapê zap³onu i robic testy na hamowni- ale przy tej pojemno¶ci silnika nawet wtedy zyski mocy by³yby niewielkie. Dlatego dla silników 2T o ma³ych pojemno¶ciach stosuje siê sta³y k±t zap³onu nawet w konstrukcjach wysilonych a co dopiero w takim silniczku z ogara który swoimi korzeniami tr±ca o wrêcz przedwojenne konstrukcje.


Ps.¯eby taki ogar polecia³ 90km/h potrzebujesz jakie¶ 7-8KM tyle sie nie da wycisn±æ z takiego silnika chyba ¿e chcesz przejechaæ na nim 100m a pó¼niej resztê pozamiataæ szczotk± i wysypaæ do ¶mietniczki.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
motodynamo
Konstruktor +++



Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Nie 14:39, 22 Maj 2011    Temat postu:

Cytat:
Pisa³em odnosz±c siê do wypowiedzi Koki. Niestety nie da siê edytowaæ postów


klikasz odpowiedz wklejasz tekst zaznaczasz ponownie w polu odpowiedzi i naciskasz ikonkê Quote i jest taka jak to widzisz u mnie zaznaczone pole.. gdzie wiadomo komu odpowiadam

Cytat:
Telemah
wypowied¿ jest teoretyczna dotyczy motywacji do dzia³ania ,,, ka¿dy ma inn± .. dyskusja prowadzi do wy³onienia siê grupy zapaleñców ,którzy zbuduj± hamownie .. i CDI na mikrokontrolerze Happy bo wiem ,ze dyfuzory do ogara ju¿ ch³opaki obliczyli .. Happy [/quote]

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Nie 14:51, 22 Maj 2011    Temat postu:

Odpowied¼ jest teoretyczna i praktyczna.Reszty nie bêdê komentowa³ bo nie ma sensu.
Co do dyfuzora to i do kosiarki 2T mo¿na zamontowaæ rurê rezonansow± tylko po co ?
Silnik tego typu nie jest konstrukcyjnie przygotowany do takich mocy ju¿ przy podwojeniu mocy znamionowej (ok 3km) bêd± cyrki typu zmielony zabierak sprzêg³a urwany wa³ek zdawczy zniszczone wielokliny kartery te¿ niewiele wytrzymaj±.

Ps.W sprawach tuningu 2T jestem obcykany a samego tuningu uczy³em siê na silnikach modelarskich a przy nich silnik rometa to jest epoka kamienia ³upanego, to co w modelarstwie stosowano powszechnie w latach 60-tych wesz³o do powszechnego stosowania w silnikach motocyklowych ze 20-25 lat pó¼niej
mowa o zaworach wydechowych starowaniu membranowym czy te¿ sterowaniu tarcz±/dyskiem co jest ulepszonym odpowiednikiem tzw. stawid³a.

Cieszy mnie ¿e próbujecie co¶ d³ubaæ przy takich silnikach ale uwierz mi ze ja wiem co mo¿na uzyskaæ z danego silnika ogl±daj±c sam± serwisówkê. Tak wiêc je¶li chodzi o tuning to jestem trochê hmmm... "dalej" ni¿ ch³opaki co sobie z blachy pospawali wydech wyliczony w jakim¶ "szpecjalistycznym programie".


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
motodynamo
Konstruktor +++



Do³±czy³: 23 Kwi 2011
Posty: 199
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Wroc³aw

PostWys³any: Nie 14:55, 22 Maj 2011    Temat postu:

daj im szansê aby co¶.. poprawili ... ka¿dy ma prawo do nauki Happy akurat wyci¶niecie z silnika KTM czego¶ tam wiêcej .. mo¿e nie byæ satysfakcjonuj±ce a ogar robi wra¿enie ! Wink

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Nie 15:11, 22 Maj 2011    Temat postu:

Durna wypowied¼.Co ja mam im niby pozwoliæ ?? Niech robi± co chc± ja tylko ostrzegam ¿e z g_wna siê bata nie ukrêci. To po prostu nie ma sensu konstrukcja silnika nie pozwala na uzyskanie zbyt du¿ej mocy a nawet jak co¶ wiêcej siê wydobêdzie z niego to siê i tak w oczach rozsypie.Wystarczy spojrzeæ jak ten silnik jest zbudowany kartery cienkie i ze s³abego stopu wa³ podparty na 3 ³o¿yskach ma³y przekrój czopu wa³u sprzêg³o umieszczone wprost na wale przy u¿yciu drobniutkiego wieloklina napêd reszty poprzez du¿e cie¿kie ¿eliwne ko³o zêbate pozwól ¿e reszty przez lito¶æ nie bêdê wymienia³.

Jak chcecie pobawiæ siê w tuning 50-tki z epoki prl-u to zajmijcie siê jaw±50/ogarem 200 z tego silnika mo¿na wydusiæ nawet do 10KM a 6-7KM jest nietrudno uzyskaæ przy ca³kiem niez³ej trwa³o¶ci silnika.Silnik rometowski przy 6KM rozpad³ by siê na czêsci po parunastu motogodzinach.

Ale silnik jawowski ma:

Solidnie wykonane kartery z lepszego materia³u.Wa³ o pe³nych przeciwwagach
solidne a krótkie czopy wa³u podparte na 2 ³o¿yskach sprzêg³o napêdzane ³añcuszkiem zêbatka napêdzaj±ca na wale osadzona na sto¿ku. stosunkowo lekki wirnik zamiast tak jak w romecie topornego magneta poza tym ze wzglêdu na konstrukcjê silnika ³atwo tam wrzuciæ membranê itd... Zreszt± ten silnik ju¿ w oryginale ma ponad 2x tyle mocy co ten polski z ogara.

Tyle na ten temat, za du¿y offtopic siê zrobi³, wiêc skoñczmy te wywody.Silnik typu s38 ,023 i pochodne NIE NADAJ¡ SIÊ ZBYTNIO DO TUNINGU ! Tak samo jak silnik S01 stosowany w wfm/wsk125 z takich samych powodów z powodu archaiczno¶ci ich konstrukcji .


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jack63
Konstruktor



Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Nie 16:31, 22 Maj 2011    Temat postu:

Panowie! Dajcie ju¿ spokój z t± dyskusj± o tuningu. To zupe³ny offtopic. Jeden przekonany przekonuje drugiego przekonanego.
Tematem jest: Bezstykowy zap³on CDI.
Wracaj±c do tematu.
Motodynamo. W jednym z postów widzia³em zk³adkê symulatora (a jaki to symulator?) tycz±c± b³êdu wyzwolenia iskry przez impulasator. Bardzo proszê napisz co¶ wiêcej na ten temat. Czy jest to tylko symulacja czy mo¿e masz "zdjête" rzeczywiste przebiegi?
Tak w ogóle to ma³o kto zwraca uwagê na ten problem. Nawet teoretycznie sta³y zap³on (o sta³ym wyprzedzeniu) nie jest w rzeczywisto¶ci sta³y. Wiêc nie ma co szukaæ cudów zap³onem o zmiennym wyprzedzeniu w 2T. Tu przychylam siê do opinii Telemacha.
Mam pro¶bê. Nie ta dyskusja ma równie¿ aspekt dydaktyczny. Niestety Telemach mimo olbrzymiej wiedzy nie ma zaciêcia dydaktycznego i potêpia b³±dzenie w czambu³.
Ja jestem bardziej tolerancyjny, choæ czasami mi rêce odpadaj± gdy czytam:
"To CDI mo¿na zasilaæ napiêciem sta³ym????"


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Nie 16:54, 22 Maj 2011    Temat postu:

Nie potêpiam b³±dzenia tylko wywa¿anie otwartych od dawna drzwi,przecie¿ ja nikomu nie zabraniam kombinowaæ, po prostu siedzê w temacie dwutaktów do¶æ g³êboko i jedynie sugerujê ¿e je¶li kto¶ chce co¶ pokombinowaæ to nie przy takim silniku , bo jak± warto¶æ dydaktyczn± ma zastosowanie uk³adu który niczego ZAUWA¯ALNEGO i MIERZALNEGO w warunkach amatorskich nie zmieni ??? To ¿adna edukacja tylko strata czasu. To tak jakby kto¶ próbowa³ o¿ywiæ trupa wyci±gniêtego z mogi³y rok po ¶mierci skoro wiadomo ¿e jest to niemo¿liwe.

Poza tym jestem realist± z pewn± wiedz± techniczn± sprawdzon± w praktyce i dostêpem do niez³ego zaplecza technicznego niedostêpnego dla wiêkszo¶ci "gara¿owych eksperymentatorów" wiêc doskonale wiem co siê da zrobiæ "w gara¿u" co mo¿na zauwa¿yæ zmierzyæ , jak czytam o tym ¿e kto¶ pisze ¿e kto¶ sam dysponuj±c gara¿owymi warunkami i wiedz± ogólnie dostêpn± dla ka¿dego zrobi
hamowniê to mi siê s³abo robi , szczególnie jak we¼mie siê pod uwagê ¿e nie wystarczy tutaj zwyk³a hamownia podwoziowa bo przy okazji trzeba mierzyæ i monitorowaæ masê innych rzeczy.

W internecie ka¿dy mo¿e zgrywaæ fachowca wiêc nie ka¿dy musi zaraz daæ wiarê w moje do¶wiadczenie i posiadan± wiedzê tak¿e róbta co chceta , ale zapewniam was ¿e w przypadku tego typu pojazdu jak ten w tym¿e temacie nic nie osi±gniecie , mo¿e warto stosowaæ pewne rozwi±zania tam gdzie przynios± jakikolwiek efekt ???


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jack63
Konstruktor



Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Nie 17:16, 22 Maj 2011    Temat postu:

Nie wiem po co siê unosisz. Mo¿e m³odzi musz± trochê pob³±dziæ??? Byle to b³±dzenie do czego¶ konstruktywnego pó¼niej doprowadzi³o.
W sprawie wiedzy i do¶wiadczenia. Mnie nie musisz do siebie przekonywaæ. Wystarczy przeczytaæ kilka twoich postów. Jednak tak agresywne okazywanie swojej wiedzy nie przysparza ci splendoru. Wrêcz przeciwnie.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Telemah
Operator forum +++



Do³±czy³: 18 Maj 2011
Posty: 49
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Nie 17:33, 22 Maj 2011    Temat postu:

Mnie splendor nie potrzebny a uczyc mam kogo "na ¿ywo" wiêc przez internet nikogo nie muszê edukowaæ.Kto chce niech b³±dzi w tym temacie prochu ju¿ siê nie wymy¶li jestem jak najbardziej ZA ! Niech eksperymentuj± ale nie na takim silniku.

ja te¿ od razu nie wiedzia³em pewnych spraw , ale zamiast wywa¿aæ otwarte drzwi tru³em ty³ek starym fachowcom a¿ mi powiedzieli co i jak , gdy kto¶ mi co¶ odradza³ to próbowa³em najpierw poszukaæ jakich¶ informacji na dany temat i jak tylko widzia³em ¿e faktycznie dane rozwi±zanie nie wygl±da na sensowne i warte testowania to dawa³em sobie spokój , i zawsze dobrze na tym wychodzi³em.

tyle w temacie , póki nie zauwa¿ê jakich¶ "ruchów" nie bêdê siê póki co dalej wypowiada³.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Koki
Aktywny forumowicz



Do³±czy³: 17 Maj 2011
Posty: 10
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 14:46, 23 Maj 2011    Temat postu:

Chodzi³o mi o proste dopasowanie hallotronu (sposób pod³±czenia) do mojego uk³adu, a wy mi tutaj cyrki robicie...
Pozostanê przy swoim rozwi±zaniu, za du¿o bêdzie kabli w silniku, jak nie bêdzie pali³ to nie da siê wszystkiego od razu sprawdziæ, te uk³ady nie s± wieczne, poza tym bêdzie te¿ zawadza³ w innych naprawach itd.

Mam ponad 1k postów na forum o Rometach i wiem co to za motór. Nie zaczynam z nim przygody od wczoraj i zawsze podchodzi³em z dystansem do ulepszeñ. Wiêc proszê mi tu nie wyje¿d¿aæ z takimi planami...

¯eby osi±gn±æ 90km/h trzeba mieæ w swoim moto rozwiercone kartery na inny cylinder np. Simsona z czterema kana³ami dobrze wyliczonymi. ¯eby na tym je¼dziæ trzeba wymieniaæ skrzyniê 3 razy na 100km... a paliwko laæ z 5l...


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jack63
Konstruktor



Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pon 15:03, 23 Maj 2011    Temat postu:

No có¿ w tym zalewie postów o "tuningu" temat siê rozjecha³ na boki. Sorry. Te¿ minimalnie siê do tego przyczyni³em. Jednak to zak³adaj±cy temat powinien pilnowaæ aby dyskusja nie sz³a na boki.
Koki. Przeczyta³em wszystkie twoje wypowiedzi i nie wiem o co ci naprawdê chodzi. Ani na pocz±tku, bonie ma schematu twojego uk³adu zap³onowego. Ani na koñcu bo nie wiadomo co chcesz zostawiæ jak jest.
Pisa³em ¿e podany przez ciebie typ Hallotronu siê NIE NADAJE!
Proponujê za³o¿yæ nowy temat. £adnie opisaæ obecn± sytuacjê i przedstawiæ co chcesz uzyskaæ. Przynajmniej ogólnie.
Pisa³e¶ ze iskra jest s³aba, wiêc mo¿e co¶ nie jest OK i upiecze siê dwie pieczenie przy jednym ogniu. Naprawa + ulepszenie uk³adu. Nie rozumiem obawy o ilo¶æ kabelków w silniku. Bardziej mi to wygl±da na obawê o brak umiejêtno¶ci i zwi±zanego z tym ryzyka nie panowania nad sytuacj±.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Koki
Aktywny forumowicz



Do³±czy³: 17 Maj 2011
Posty: 10
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Wto 16:25, 24 Maj 2011    Temat postu:

Iskra jest dobra, zmieni³em ¶wiecê na Champion i jest fioletowo-niebieska.
Nie ma linków w pierwszym po¶cie, bo jest zakaz wklejania dopóki nie napisze siê 3 postów i nie minie 24h po rejestracji.

Co do kabelków - aktualnie z silnika wychodz± 3 kable do modu³u (kabel trój¿y³owy, dobrze to wygl±da), po dodaniu hallotronu bêdzie po prostu wiêkszy syf...

Nie chce mi siê majtaæ w tym temacie. Je¶li hallotrony siê nie nadaj± - có¿, jak napisa³em wcze¶niej, rezygnuje z chêci ulepszenia uk³adu. Nie mog³em po prostu wpi±æ hallotronu pomiêdzy masê a uk³ad, my¶la³em ¿e pomo¿ecie mi w zaadaptowaniu tego czujnika do mojego uk³adu.

Zreszt± - linki mam w podpisie..

Najg³upsz± rzecz± w tym motorze to uzale¿nienie go od na³adowania akumulatora. Nie ma aku - nie jedziesz? Szkoda fatygowaæ siê wiêcej.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
jack63
Konstruktor



Do³±czy³: 15 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Wto 20:29, 24 Maj 2011    Temat postu:

Nie wiem dlaczego siê podda³e¶. B±d¼ mê¿czyzn±. Powalcz jeszcze a doczekasz siê nagrody w postaci fajnego bezstykowego uk³adu zap³onowego.
Tak siê sk³ada, ¿e po obejrzeniu schematu (sorry dopiero po twojej informacji go znalaz³em) okazuje siê ¿e:
1. U¿ycie hallotronu jest mo¿liwe w prosty sposób. Trzeba do³o¿yæ diodê zenera i zmieniæ warto¶ci niektórych oporników.
2. Nie trzeba wiêcej kabli. Nawet jeden mniej.
3. Monta¿ samego halotronu to du¿e wyzwanie.
4. Mam wiele odpowiednich halotronów i mogê ci sprzedaæ po kosztach. Kiedy¶ montowa³em je do ETZ i mi zosta³y.
Pytanie czy jeste¶ czy jest jeste¶ zainteresowany.
Napisz w profilu okolicê w której mieszkasz.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona G³ówna -> Konstrukcje prototypy udoskonalenia zamienniki zap³onów-CDI Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin