Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna www.zaplon.fora.pl
zapłony w motocyklu cdi diagnostyka układów zapłonowych ignition schemat
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Układ CDI rozbudowany o układ kształtowania impulsów
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 21:37, 26 Lut 2011    Temat postu:

Dokleiłem magnes do cewki i jest poprawa, jak kopnie się bardzo mocno pojawia się iskra. Czy ilość zwoi ma znaczenie bo poprzednia cewka miała więcej ale tą samą oporność?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Sob 23:36, 26 Lut 2011    Temat postu: Impulsator...

Jeżeli znajdziesz jeszcze miejsce na swoim impulsatorze, dowiń drucik. Powinien on być grubości tego, którym ją nawinąłeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkadiustr
Aktywny forumowicz ++



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gostynin

PostWysłany: Wto 20:03, 01 Mar 2011    Temat postu:

Krokodyl ja też się rozglądam za jakimś oscyloskopem nie koniecznie dwu kanałowym wiec chętnie bym spojrzał na Twoje propozycje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Wto 21:27, 15 Mar 2011    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=qttF7BuW7qc zapłon hula w motorze , silnik wkręca się błyskawicznie nie ma efektu zwiechy jak na platynkach no i wkręca się dalej, konstrukcja trochę inna od tej niż Sławek proponował cewka nie jest podpięta pod zasilanie CDI a pod masę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Wto 21:58, 15 Mar 2011    Temat postu: Zapłon CDI...

Witam! Gratuluję Dawid udanej konstrukcji! Faktycznie, silnik wkręca się na obroty błyskawicznie Grin .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pią 13:59, 08 Kwi 2011    Temat postu:

No i jednak nie obyło sie bez problemów Grin Po włożeniu cewek świetlnych do stojanu zapłon przestaje działać (nie wkręca się powyżej 3krpm) czy da się to jakoś naprawić? Dołożyłem rezystor między wyjście z impulsatora a masę, zamieniałem końcówki i nic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 15:49, 08 Kwi 2011    Temat postu: Zapłon CDI własnej konstrukcji...

Cześć Dawid! Przyczyną może być zbyt duże obciążenie odwodu magnetycznego Twojego iskrownika. Spróbuj na początek zmniejszyć przerwę na świecy. Jeśli to nic nie da, zmniejsz pojemność kondensatora w module, łącząc szeregowo dwa po 1uF każdy. Jeszcze jedna ewentualność, to zupełne oddzielenie "masy" zapłonu od "masy" oświetlenia - czyli nawet cewkę WN zamocuj na np. bakelitowym wsporniku...A propos rezystora - spróbuj Dawid wpiąć taki o wartości kilku Kohm, ale pomiędzy kabel ładujący ze statora a CDI Idea A może zmiana żarówki światła głównego na taką o większej oporności coś zmieni - generalnie na jakąś inną, tak żeby pobierała mniejszy prąd a wyższe napięcie niż ta oryginalna Question

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pią 15:52, 08 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pią 17:45, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Tyle że ja tylko włożyłem je tam nie podpinałem nawet po prostu są tam. Spróbuje coś z tą masą pokombinować,

Dodano Pią 18:42, 08 Kwi 2011
Po wypięciu z obwodu instalacji kabla gaszenia motoru z modułu sytuacja się poprawiła , coś tam przerywa przed odcinką ale to sobie poradzę.
Co zrobić z tym gaszeniem motocykla?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Pią 19:42, 08 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 23:04, 08 Kwi 2011    Temat postu: Gaszenie...

A jak masz rozwiązane gaszenie? Najłatwiej zrobić na zasadzie podania na "masę" napięcia z tyrystora. Sam wyłącznik też może być problematyczny...Zdarza się, że pod wpływem drgań przy wyższych obrotach, zwiera on po prostu do "masy".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pią 23:07, 08 Kwi 2011    Temat postu:

z modułu leci kabel do przełącznika na lampie który zwiera do masy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dawid dnia Pią 23:11, 08 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 23:15, 08 Kwi 2011    Temat postu: Wyłącznik zapłonu...

Może daj osobny wyłącznik tylko do zapłonu - chociaż na próbę. Ten w lampie, kto wie, czy nie ma zwarć Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pią 23:17, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Jak odłączyłem ogóle ten kabel to była poprawa ale troche przerywa przed odcieciem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 23:18, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Właśnie...o jakim odcięciu myślisz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pią 23:20, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Maksymalne obroty nie dokręca do końca silnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 23:25, 08 Kwi 2011    Temat postu: Obroty - odcinka...

Jeżeli nic nie uszkodziło się mechanicznie podczas zakładania cewek oświetleniowych (przetarcia, "masowanie"), to wygląda na zbyt duży pobór energii magnesów Question Ale CDI nie wymaga przecież dużej mocy. A jaką masz cewkę WN? Czy próbowałeś trochę zmniejszyć przerwę na świecy Question Albo...pole magnetyczne pojawiające się w rdzeniach tych cewek od świateł, zakłóca przy dużych obrotach pracę impulsatora Idea

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sławek dnia Pią 23:28, 08 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Pią 23:29, 08 Kwi 2011    Temat postu:

Tak zmniejszałem i dalej to samo, ogolenie to wcześniej wszystko było spięte, pod przerywacz były podpięte cewki i chodziło to ,teraz jest czujnik osobna cewka zasila trafo i tamte zostały dwie. A czy połączenie cewek ma coś do rzeczy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Pią 23:53, 08 Kwi 2011    Temat postu: Połączenie cewek...

O jakie połączenie chodzi - napisz coś na ten temat. Samo dołożenie cewek, biorąc pod uwagę to że masz impulsator, mogło zadziałać jak wzmacniacz pola magnetycznego (chodzi tylko ich rdzenie). Wzmocniony strumień magnetyczny "wyczuwa" impulsator Question Na przerywaczu nie było tego problemu - konstrukcja zupełnie mechaniczna; impulsator niestety jest wrażliwy na pola zakłócające. Ratuje go czasami silny magnesik, podklejony pod jego rdzeń. A jak jest to u Ciebie Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 0:07, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Coś z tymi magnesami pokombinuje a gdyby czujnik ekranem zasłonić np? Taki ekran jak w urządzeniach elektronicznych?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek
Konstruktor ++



Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lębork

PostWysłany: Sob 0:20, 09 Kwi 2011    Temat postu: Ekran przeciwzakłóceniowy...

Nie wiem, czy to coś pomoże. Ewentualnie daj czujnik w inne miejsce - w miarę możliwości Grin .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid
Konstruktor +++++



Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy

PostWysłany: Sob 0:21, 09 Kwi 2011    Temat postu:

Dziś pokombinuje to się zobaczy z tym magnesem pod rdzeniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zaplon.fora.pl Strona Główna -> Diagnostyka układów zapłonowych CDI IGNITION elektronika w silniku Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin